( 5 ψήφοι )

..ή εναλλακτικά, πως να λύσετε το πρόβλημα της αδυναμίας αποστολής email.

σσ. Το θέμα διορθώθηκε καθώς είχε μεταφερθεί αυτούσιο από παλαιότερο post του γράφοντα σε τρίτο site.

Το θέμα του Port 25:

Πριν λίγο καιρό, ο γράφοντας αντιμετώπισε ένα περίεργο πρόβλημα με χρήστη ο οποίος εν μία νυχτί,δεν μπορούσε να αποστείλει email (ενώ μπορούσε να λάβει κανονικά). Παρά τα διαφορετικά configurations υπολογιστών, mail clients και routers (ακόμη και με προσπάθειες πλην του δικτύου του) ήταν αδύνατη η αποστολή του email.

Η βοήθεια του helpdesk της otenet ήταν κάκιστη. Οι τηλεφωνήτριες (που κάποιες από αυτές είχαν υποβολέα), ζητούσαν να ακολουθηθεί ξανά και ξανά η ίδια διαδικασία που δεν οδηγούσε πουθενά. Εν τέλει, δηλώθηκε βλάβη στον OTE με την ελπίδα πως θα διερευνήσουν το πρόβλημα, καθώς αυτό έδειχνε να βρίσκεται στον server τους. Λίγες ημέρες μετά, το ίδιο πρόβλημα (αλλά με διαφορετικό mail provider) αντιμετώπισε ο γράφοντας, και εν τέλει το πρόβλημα και οι λύσεις αυτού έχουν ως εξής:

Το πρόβλημα

Συχνά-πυκνά είναι πιθανόν να πέσουμε θύματα ιών/spyware/mailware/trojan-horses τα οποία "¨εγκαθιστούν" ένα  πρόγραμμα στον υπολογιστή μας, ώστε να τον χρησιμοποιούν ως bot για την αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων. Εν ολίγοις ο υπολογιστής μας, γίνεται εργαλείο για spam! Πλην αυτού, λόγω της δυναμικής IP, είναι συχνό το φαινόμενο να λάβουμε μια IP η οποία έχει μαρκαριστεί από "anti-spyware" εταιρείες ως προβληματική. Σε αυτές τις δύο περιπτώσεις είναι πολύ πιθανόν ο provider να κόψει την πρόσβαση μας, στον mail-server που είναι υπεύθυνος για την αποστολή μηνυμάτων.

Πώς ελέγχουμε αν μας έχουν μπλοκάρει την πρόσβαση στον server εξερχόμενου ταχυδρομείου (SMTP server)

Το port 25 είναι το standard port για τους smtp servers που είναι υπεύθυνοι για την αποστολή της αλληλογραφίας σας, και είναι ακριβώς αυτό που μπλοκάρεται σε περίπτωση που θεωρηθείτε ακούσια ή εκούσια ως spammer. Για να ελέγξουμε αν ο provider έχει μπλοκάρει το port αυτό, κάνουμε τα εξής:

  • Μπαίνουμε σε command prompt (ξέρετε cmd και DOS, ή από τα βοηθήματα)
  • Γράφουμε: telnet smtp-servername  25  (παράδειγμα για otenet: telnet mailgate.otenet.gr 25).

Αν εδώ πάρετε κάποιου είδους απόκριση, το πρόβλημα είναι αλλού. Αν όμως βγει μήνυμα λάθους, τότε:


telnet

ΥΓ. Ιδού και η φωτό από αποτυχημένο και επιτυχημένο telnet.

Αλλαγή port

Μπορούμε να αλλάξουμε το default smptp port σε άλλο,  π.χ. στο 2525 που είναι το συνηθισμένο εναλλακτικό. Ο κάθε email client έχει αυτές τις ρυθμίσεις αλλού. Στο outlook express π.χ., πηγαίνετε στο μενού 'Λογαριασμοί' από εκεί κάνετε κλικ στον επιθυμητό λογαριασμό και τέλος, επιλέγετε το 'Για προχωρημένους' και αλλάζετε την τιμή στην επιλογή 'Αριθμοί θυρών διακομιστή - Εξερχόμενη Αλληλογραφία (SMTP).


Όταν δεν υποστηρίζεται εναλλακτικό port

Σε περίπτωση που όντως έχει μπλοκαριστεί το smtp port αλλά δεν υποστηρίζεται εναλλακτικό από τον provider σας, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι:

  • Να καθαρίσετε τον υπολογιστή σας από spyware πιθανώς με format και στήσιμο από την αρχή ή με χρήση ειδικού software.
  • Να επικοινωνήσετε με τους administrators για το "ξεκλείδωμα" του email σας. Π.χ. για την otenet θα πρέπει να αποστείλλετε ένα email στο abuse@otenet.gr δηλώνοντας πως έχετε "καθαρίσει" τον υπολογιστή σας και πως επιθυμείτε επαναενεργοποίηση του email.

Ελπίζουμε το παρόν άρθρο να σας φανεί χρήσιμο στο να αποφύγετε ώρες ταλαιπωρίας!

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;