( 0 ψήφοι )
twitter-facebookΟι μηχανικοί δεν έκαναν τεράστιες βελτιώσεις στην τεχνολογία το 2009. Τα μεγάλα ονόματα της τεχνολογίας για το περασμένο έτος; Twitter, Facebook, Google, Apple, Amazon – όλα υπήρχαν πριν από τον Ιανουάριο. Όμως, αυτή είναι η χρονιά που η τεχνολογία επηρέασε αρκετά το ανθρώπινο στοιχείο.

Στο τέλος της χρονιάς, βρίσκουμε τους εαυτούς μας συνδεδεμένους με τους άλλους και φυσικά με το Internet, περισσότερο από ποτέ. Το 2009, πολλοί κουβαλούσαν μικρούς υπολογιστές τσέπης, μέσω τους οποίων ήταν εφικτή η συνεχής τροφοδότηση, σε πραγματικό χρόνο, του διαδικτύου με πληροφορίες.

Τα νέας τεχνολογίας τηλέφωνα επέτρεπαν τη διαχείριση του νέου τρόπου ζωής που προστάζει να βρίσκεσαι πολύ ώρα σε κίνηση. Αρκετοί άφησαν τα βιβλία τους στα ράφια και μετατράπηκαν σε e-readers, ενώ τα συνεχή updates των κινητών τηλεφώνων βοήθησαν την οργάνωση διαμαρτυριών και κινητοποιήσεων. Όλα αυτά θα μπορούσαν να έχουν γίνει το 2008, αλλά τελικά το 2009 ήταν αυτό που αναδείχτηκε σε ψηφιακό έτος.

Πως συνέβη αυτό;

Η τρέλα του Smartphone

Στο τέλος του 2009, ένα κοινό κινητό τηλέφωνο δεν είναι πλέον αρκετά καλό. Το νέο πρότυπο είναι το Smartphone - ένα κινητό τηλέφωνο που λειτουργεί κι ως υπολογιστής που δίνει τη δυνατότητα στον κάτοχό του να συνδέεται με στο Facebook, το Twitter και το υπόλοιπο ψηφιακό σύμπαν.

Παρά την οικονομική ύφεση, το Smartphone είχε μία καλή πορεία στην αγορά. Έπαιξε βέβαια ρόλο το δημοφιλές iPhone αλλά και η μεγάλη γκάμα της σειράς των Smartphone, με τις πολλές επιλογές, όπως το Droid, το BlackBerry και το Pre. Το 2009 οι πωλήσεις των Smartphone αυξήθηκαν μέχρι και 24% σε σχέση με το 2008, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Gartner Inc. Χάρη στα Smartphone, το 2009, όσοι μπόρεσαν να τα αποκτήσουν, απέκτησαν και τη δυνατότητα να στέλνουν e-mail, να φορτώνουν φωτογραφίες και βίντεο από οπουδήποτε, οποτεδήποτε.

Το Facebook «μεγαλώνει»

Το 2009 ήταν το έτος που οι μαμάδες και οι γιαγιάδες έγιναν μέλη στο Facebook. Με έτος ιδρύσεως το 2004, το online κοινωνικό δίκτυο, απέκτησε τεράστια δημοτικότητα το 2008 και θα περίμενε κανείς να σταθεροποιηθεί το τρέχον έτος. Αντίθετα όμως. Πήγε ακόμη καλύτερα, απέκτησε παγκόσμια εμβέλεια και επηρέασε όλες τις γενιές.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που δημοσίευσε η εταιρεία, το 70% των χρηστών του Facebook, δεν ζουν στη γενέτειρα χώρα, τις ΗΠΑ, αλλά εκτός. Το Facebook σήμερα έχει περισσότερα από 350 εκατομμύρια χρήστες – ο αριθμός αυτός είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό των κατοίκων που ζουν στις ΗΠΑ και επιπλέον διπλάσιος από τον αριθμό των ανθρώπων που ήταν μέλη στο Facebook στην αρχή της χρονιάς. Οι μισοί χρήστες του Facebook επισκέπτονται την ιστοσελίδα μία φορά τουλάχιστον την ημέρα, ενώ ο μέσος χρήστης ξοδεύει σχεδόν μία ώρα την ημέρα στο site.

Οι Bloggers επηρεάζουν καταστάσεις

Αρκετοί κατάφεραν να γίνουν εκδότες το χρόνο που μας πέρασε, με μέσο τι άλλο; Το Twitter που έγινε το μέσο άμεσης δημοσίευσης πληροφοριών από όλο τον κόσμο. Η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε το 2007, αλλά φέτος απέκτησε την τεράστια εμβέλειά του. Οι πολιτικές προεκτάσεις που πήρε το Twitter, έγιναν εμφανείς τον Ιούνιο, όταν Ιρανοί το χρησιμοποίησαν για να οργανώσουν και να δημοσιοποιήσουν τις κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας τους για τις αμφισβητούμενες προεδρικές εκλογές. Οι διαμαρτυρίες τράβηξαν την προσοχή του κόσμου.

«Ψηφιακή» λογοτεχνία

Φορητές συσκευές, ηλεκτρονικές λίστες ανάγνωσης που διευκολύνουν την ανάγνωση και δεν κουράζουν τα μάτια και επιπλέον με την ικανότητα να μεταφέρουν εκατοντάδες βιβλίων χωρίς καθόλου βάρος, έγιναν αρκετά δημοφιλής το 2009.

Οι πωλήσεις των e-books έφτασαν τα $13,9 εκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο του περασμένου έτους, σύμφωνα με τον οργανισμό εμπορίου International Digital Publishing Forum.

Το Amazon Kindle, που κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2007, διαπίστωσε φέτος την ύπαρξη ενός σχετικού ανταγωνισμού κυρίως με την κυκλοφορία του Sony Reader και του Barnes & Noble της Nook. Την ίδια στιγμή, βιβλιοθήκες, συγγραφείς, εκδότες καθώς και το Google παζαρεύουν τις λεπτομέρειες της λύσης που θα μπορούσε να δώσει συνέχισε να παζαρεύουν τις λεπτομέρειες της λύσης που θα μπορούσε να δώσει στο διαδίκτυο την άδεια για τη δημιουργία της μεγαλύτερης βιβλιοθήκης του κόσμου, online και μόνο.

Πληροφορίες στη στιγμή

Το 2009, δεν είναι πλέον αρκετό το να μπορείς να βρεις online πληροφορίες 30 λεπτά ή μία ώρα αφού συνέβη ένα γεγονός. Τώρα οι φανατικοί του διαδικτύου ψάχνουν τρόπους για να ενημερώνουν και να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο, ακριβώς όπως λειτουργεί το Twitter. Οι μηχανές αναζήτησης άρχισαν να στηρίζονται σε αυτή την ιδέα το 2009. Η Microsoft και η Google συνάψαν συμφωνίες με το Twitter προκειμένου να αναπαραγάγουν τις πληροφορίες που διαχέονται σ’ αυτό σε πραγματικό χρόνο. Το site επιτρέπει στους συγγραφείς να ανεβάζουν πληροφορίες, οι οποίες άμεσα μπορούν να εμφανιστούν στις σχετικές αναζητήσεις.

App και μανία...

Το 2009, οι πελάτες κινητής τηλεφωνίας ήρθαν αντιμέτωποι με μία περίεργη ανακάλυψη: Το τηλέφωνο δεν είναι τόσο σημαντικό όσο οι εφαρμογές που περιέχει. Ορδές από ιδιοκτήτες του iPhone ιδιοκτήτες κατεβάζουν παιχνίδια, μικροσυσκευές και εργαλεία για τα Apple τηλέφωνά τους. Γύρω στο Σεπτέμβρη, λίγο περισσότερο από ένα χρόνο απ’ όταν η εταιρεία άρχισε να πουλά εφαρμογές μέσω του iTunes App Store, έγιναν 2 δισεκατομμύρια downloads. Βεβαίως η μανία με τα downloads των διαφόρων εφαρμογών δεν σταματά στα προϊόντα της Apple. H Research in Motion, κατασκευάστρια του δημοφιλούς BlackBerry, δημιούργησε το δικό της app κατάστημα.

Τα παιχνίδια «εγκαταλείπουν» το καθιστικό

Το 2008 οι άνθρωποι έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια στις μεγάλες τηλεοράσεις των καθιστικών τους. Το 2009 τα ηλεκτρονικά παιχνίδια απέκτησαν προέκταση...κινητή και κοινωνική. Η κονσόλες Xbox και το Wii, φέτος παραμελήθηκαν αισθητά καθώς δεν μπορούσαν να τα βάλλουν με τα εικονικά λαχανικά του Farmville ή με την εικονική μαφία του Mafia Wars, τα οποία μπορεί να βρει κανείς στο Facebook.

Το iPhone και το ξαδερφάκι iPod Touch, έγιναν επίσης δημοφιλής και κινητές πλατφόρμες βιντεοπαιχνιδιών, επαναφέροντας την ιδέα ότι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια πρέπει να έχουν εξαιρετικά γραφικά ώστε να είναι επιτυχημένα. Πολλά από τα δημοφιλή παιχνίδια για κινητά τηλέφωνα, της φετινής χρονιάς, κοστίζουν κάτω από ένα δολάριο.

Hi-tech κυβερνήσεις

Η αμερικανική κυβέρνηση έχει τη φήμη ότι καθυστερεί στην απορρόφηση της νέας τεχνολογίας η οποία κάνει τεράστια άλματα. Το 2009, όμως η κυβέρνηση Ομπάμα, προσπάθησε αν αποδείξει ότι οι γραφειοκράτες μπορούν να είναι μοντέρνοι και με εξοπλισμένοι με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Η κυβέρνηση λάνσαρε το DATA.gov, ένα κέντρο διαλογής πληροφοριών σχετικά με τη λειτουργία της κυβέρνησης και τον τρόπο με τον οποίο δαπανώνται τα χρήματα των φορολογούμενων. Επίσης, υποστηρίζει την ψηφιοποιήση των αρχείων της υγειονομικής περίθαλψης, κάλυψε την πρώτη απευθείας συνάντηση στο Δημαρχείο της πόλης και ανέθεσε την αποθήκευση και επεξεργασία κάποιων φακέλων της κυβέρνησης σε εταιρείες όπως η Google.

Ο πόλεμος της αναζήτησης

Το Google εξακολουθεί να είναι η κυρίαρχη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο, αλλά για πρώτη φορά το 2009 αντιμετωπίζει πραγματικούς αντιπάλους στο πρόσωπο μικρότερων εταιρειών έρευνας που λάνσαραν νέες ιδέες για το πως οι άνθρωποι μπορούν και πρέπει να βρουν πληροφορίες online.

Μια μηχανή αναζήτησης που ονομάζεται Wolfram-Alpha, έβγαλε μεγάλες ειδήσεις, φέτος την άνοιξη, όταν έκανε το ντεμπούτο της ως ένα εργαλείο που υπολογίζει τις απαντήσεις στις αναζητήσεις των χρηστών, αντί να στέλνει τους χρήστες στους συνδέσμους των Web site, όπως η Google.

Ωστόσο, η μεγάλη αποκάλυψη ήταν η Bing της Microsoft, μια «μηχανή απόφασης» που εισήγαγε νέους τρόπους για να ταξινομούνται οι φωτογραφίες και η αναζήτηση των προϊόντων. Η Bing πήρε γρήγορα μία θέση ανάμεσα στις καλές μηχανές αναζήτησης, κερδίζοντας το 10% της αγοράς προς το τέλος του έτους.

«Έξυπνη» χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας

Η «έξυπνη» τεχνολογία εισβάλλει όχι μόνο στα σπίτια αλλά και στα δημόσια έργα με την ελπίδα να καταστεί πιο ορθολογική η χρήση ορυκτών καυσίμων. Παρακολουθεί τη χρήση της ενέργειας και συμβάλλει στην καθοδήγηση της κατανάλωσης σε ώρες της ημέρας, κατά τις οποίες οι περισσότεροι άνθρωποι δεν χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια και κατά τις οποίες είναι φθηνότερη.

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση επένδυσε το 2009 εκατομμύρια σ’ ένα έξυπνο δίκτυο που συνδέει τα σπίτια και τα διαμερίσματα με σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής, ενώ η Google κυκλοφόρησε μια υπηρεσία (Powermeter) όπου οι ιδιοκτήτες ακινήτων μπορούν να ενημερώνονται μέσω εκθέσεων, για την ενεργειακή χρήση που κάνουν στο διαδίκτυο ή από το κινητό τους τηλέφωνο. Η General Electric και πληθώρα άλλων εταιρειών προωθούν «έξυπνες» συσκευές, όπως τα boiler που συμβάλλουν στον έλεγχο του ενεργειακού κόστους. Τα περισσότερα σπίτια δεν προμηθεύτηκαν με έξυπνες συσκευές και μετρητές ενεργειακής κατανάλωσης το 2009, όμως η αυλαία σηκώθηκε, αφήνοντας πολλά περιθώρια για επέκταση το 2010.

 

tvxs.gr με πηγή από το CNN

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;