Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Τις 10 κορυφαίες στιγμές που σημάδεψαν τα Παγκόσμιο Δίκτυο ανακοίνωσαν προ ημερών τα Webby Awards:

internet

1. Το 2000 το διάσημο craiglist.org εξαπλώνεται σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου. Πρόκειται ίσως για το απλό site καταχωρήσεων άλλων site στο διαδίκτυο που ξεκίνησε τη λειτουργία του 1995 στο San Francisco των ΗΠΑ και παραμένει ακόμα και σήμερα με το πιο απλό design που υπάρχει σε όλο το Internet! Πλέον, το craiglist.org είναι καλύπτει 500 πόλεις σε πάνω από 50 χώρες.

2. Η Google το 2000 ξεκινά το πρόγραμμα Google Adwords, και οι πρώτες διαφημίσεις στο δημοφιλέστατο ψαχτήρι του Ίντερνετ είναι γεγονός. Με αυτό το πρόγραμμα, τα έσοδα των διαφημίσεων πίνονται ανά ένα «κλικ» του ποντικιού, φέρνοντας την επανάσταση στο χώρο της διαφήμισης παγκοσμίως.

3. 2001 και η παγκόσμια ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια της Wikipedia κάνει τη θριαμβευτική της είσοδο. Σε αυτήν την εγκυκλοπαίδεια οι χρήστες μπορούν να προσθέσουν πληροφορίες για όποιο θέμα θέλουν και έτσι η γνώση μεταδίδεται παντού από άνθρωπο σε άνθρωπο. Μέχρι το τέλος του 2001, γράφτηκαν 20.000 άρθρα σε 18 γλώσσες. Το 2006 τα άρθρα έφτασαν το 1.000.000 και μέχρι το 2009 η Wikipedia φιλοξενεί 14 εκατομμύρια άρθρα σε 271 γλώσσες του κόσμου!

4. Το μοίρασμα μουσικών αρχείων ανάμεσα στους χρήστες του Ίντερνετ ξεκίνησε και καθιερώθηκε από το Napster, που δυστυχώς όμως το 2001 «το έκλεισαν» οι δισκογραφικές εταιρείες… Και πάνω που νόμιζαν ότι είχαν νικήσει την «πειρατεία» στη μουσική, ήρθε το iTunes το Hulu και τώρα το Rapidshare και τα torrents…

5. Τουλάχιστον πρέπει να αναγνωρίσουμε πως οι ιδιοκτήτες της Google είναι πρωτοπόροι επιχειρηματίες και κυρίως έξυπνοι επαγγελματίες… Το 2004, η Google πουλάει μετοχές της στο κοινό, μετατρέποντας τους εργαζόμενους της σε εκατομμυριούχους. Από τότε, αποκτά εκατομμύρια φανατικών οπαδών σε όλον τον κόσμο προσφέροντας υπηρεσίες που αλλάζουν το πρόσωπο του Διαδικτύου.

6. Το 2006 είναι η χρονιά των διαδικτυακών βίντεο. YouTube και αργότερα η DailyMotion κάνουν μόδα τα βίντεο που παρακολουθούν καθημερινά εκατομμύρια χρήστες.

7. Το 2006, ο Mark Zuckerberg βλέπει ότι κοινωνικό δίκτυο που έφτιαξε για τους συμφοιτητές του στο Harvard πιάνει, και το άφησε ανοιχτό για όλον τον κόσμο πάνω από 13 χρονών. Μέσα σε μια νύχτα, το Facebook γίνεται παγκόσμια εμμονή, συνθλίβοντας το hi5 και το myspace καταφέρνοντας να προσελκύσει δισεκατομμύρια ανθρώπους από όλον τον κόσμο.

8. Το 2007 η Apple βγάζει στην αγορά το iPhone, καθιστώντας την πρόσβαση στο ασύρματο δίκτυο εύκολη σε πολλούς ανθρώπους. Μέσα σε 74 ημέρες, η Apple πούλησε 1.000.000 iPhones. Πλέον οι άνθρωποι που κατέχουν ένα iPhone ανέρχονται σε πάνω από 40.000.000 παγκοσμίως!

9. H προεκλογική καμπάνια για τον αμερικανική προεδρία του 2008 ήταν η πρώτη καμπάνια όπου οι ελπίδες των υποψηφίων κρέμονταν από την εξάπλωση του Ίντερνετ. Τα sites των υποψηφίων, τα «προφίλ» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα απανταχού forums θεωρείτε ότι συνέβαλαν αποφασιστικά στην εκλογή Ομπάμα.

10. Τα αιματηρά επεισόδια μετά τις εκλογές του Ιράν το 2009 βρήκαν διέξοδο να βγουν στην παγκόσμια κοινή γνώμη μέσω του Ίντερνετ, τη στιγμή που τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης δεν μπορούσαν να μεταδώσουν τίποτε, μετά τον αποκλεισμό του ξένου Τύπου από την ιρανική κυβέρνηση. Η Δημοκρατία και η ελευθερία του λόγου πλέον ανήκει στο Διαδίκτυο…

 

02/01/2010 - cosmo.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;