Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Associated PressΤη δημιουργία ενός ειδησεογραφικού οργανισμού με στόχο την εκμετάλλευση της εξάπλωσης της χρήσης των φορητών συσκευών επιδιώκει το Associated Press.

Η εκμετάλλευση της εξάπλωσης της χρήσης των φορητών συσκευών, όπως τα smartphones και τα tablet computers, βρίσκεται στο επίκεντρο της πρωτοβουλίας του Associated Press, το οποίο επιδιώκει τη δημιουργία ενός οργανισμού με στόχο την υποβοήθηση των ΜΜΕ στην προσέγγιση του κοινού που προτιμά τη χρήση τέτοιων μέσων για την ενημέρωσή του.

Το εν λόγω φιλόδοξο πρόγραμμα ανακοινώθηκε τη Δευτέρα, και σηματοδοτεί την «επέλαση» του 164ετούς πρακτορείου σε έναν χώρο στον οποίο φιλοδοξεί να παίξει ηγετικό ρόλο: αυτόν της ενημέρωσης μέσω του ίντερνετ.

Ο διευθύνων σύμβουλος, Τομ Κέρλεϊ, είπε πως η εταιρεία δημιουργεί μία αρχή αδειοδότησης όσον αφορά τα ψηφιακά δικαιώματα, που θα βοηθήσει τα ΜΜΕ να προστατέψουν το υλικό τους, ενώ παράλληλα αυξάνουν τα κέρδη τους, εκμεταλλευόμενα τις τεχνολογικές δυνατότητες της σύγχρονης εποχής.

«Μείναμε αμέτοχοι ενώ οι άλλοι έβρισκαν νέους, δημιουργικούς τρόπους για το υλικό μας, και αποκόμιζαν περισσότερα κέρδη» είπε σχετικά σε ομιλία του στην Ένωση Εκδοτών Εφημερίδων του Νότου στο Ώστιν.

Ωστόσο, η άνοδος των smartphones και των tablet computers δίνει στα ΜΜΕ μία μοναδική ευκαιρία για αυτό που ο Κεν Ντόκτορ, αναλυτής της βιομηχανίας εφημερίδων, έχει αποκαλέσει ως «ψηφιακή αναδιαμόρφωση».

«Η ψηφιακή αγορά βρίσκεται στα πρόθυρα ενός ακόμα μεγαλύτερου κύματος ανάπτυξης στις νέες πλατφόρμες και συσκευές... βρισκόμαστε σε μία εποχή μοναδικών ευκαιριών» είπε σχετικά.

Καθώς ο οργανισμός θα εργάζεται για την επίτευξη κερδών για τους συμμετέχοντές του, ενδεχομένως να βρεθεί στο ίδιο τραπέζι διαπραγματεύσεων με ισχυρές εταιρείες όπως η Apple και η Google- και στις δύο περιπτώσεις, εταιρείες που έχουν δημιουργήσει προϊόντα που δίνουν νέες δυνατότητες ενημέρωσης/ ανάγνωσης νέων στους καταναλωτές.

Το Associated Press έχει ήδη διαπραγματευτεί μία νέα συμφωνία αδειοδότησης με την Google -συμφωνία που, κατά τον Κέρλεϊ, θα ήταν πιο επικερδής αν είχε «περάσει» πρώτα από έναν τέτοιο οργανισμό/ αρχή αδειοδότησης.

Για τη δημιουργία του οργανισμού, το ΑΡ βασίζεται σε έρευνα που ξεκίνησε το 2007 με στόχο την δημιουργία ενός συστήματος κανόνων/ πληρωμών που έχει ως μοντέλο την περίπτωση της American Society of Composers, Authors and Publishers. Η ASCAP συλλέγει ποσοστά από τα κέρδη και τα μοιράζει σε πάνω από 390.000 συνθέτες και γενικότερα μουσικούς που έχουν συμμετάσχει στη δημιουργία της μουσικής. Ο εν λόγω οργανισμός θα διαπραγματεύεται για τις άδειες χρήσης των ρεπορτάζ/ θεμάτων, φωτογραφιών και βίντεο που παράγονται από τους συμμετέχοντες -ωστόσο, το εν λόγω υλικό θα εξακολουθεί να ανήκει στον κάθε φορέα, και οι πληρωμές θα καταλήγουν εκεί, αφού πρώτα θα γίνονται κρατήσεις ύψους που (εκτιμάται) πως θα κινούνται γύρω στο 20%.

Ο Κέρλεϊ δεν αποκάλυψε περαιτέρω λεπτομέρειες, όπως ποιοι είναι οι πελάτες στους οποίους «στοχεύει» ο οργανισμός, αλλά ανέφερε πως, μακροπρόθεσμα, θα υπάρξει επέκταση πέρα από τις εφημερίδες, τα ραδιόφωνα και τις τηλεοράσεις, με στόχο να συμπεριληφθούν περιοδικά και άλλα μέσα -και εκτός των ΗΠΑ.

Επίσης, στο «στόχαστρο» του οργανισμού θα βρεθεί και η πειρατεία, μέσω ενός συστήματος ανίχνευσης -«μητρώου ειδήσεων», του οποίου η ανάπτυξη ξεκίνησε πριν από ένα χρόνο. Το σύστημα αυτό, εκτός από μη εξουσιοδοτημένη χρήση υλικού, θα δίνει πληροφορίες σχετικά με τα άτομα που βλέπουν το υλικό ή τη συχνότητα με την οποία προβάλλονται στα ΜΜΕ ορισμένα πρόσωπα ή εταιρείες. Τα δεδομένα αυτά θα χρησιμοποιούνται για τη διαμόρφωση προφίλ τα οποία θα χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία «στοχευμένων» / εξατομικευμένων διαφημίσεων.

Κατά τον Κέρλεϊ, το μεγαλύτερο «ατού» του οργανισμού, με τις καλύτερες πιθανότητες για κέρδη, θα είναι η αδειοδότηση χρήσης copyrighted υλικού σε smartphones και μία σειρά tablet PC's. Μέχρι το 2012, το ΑΡ εκτιμά πως θα υπάρχουν πάνω από 250 εκατομμύρια wireless συσκευές που θα βασίζονται είτε στο λειτουργικό Android της Google, είτε το σύστημα της Apple που χρησιμοποιείται στο iPhone και το iPad- και αυτό ενώ οι πωλήσεις έντυπων περιοδικών και εφημερίδων συνεχίζουν την καθοδική τους πορεία. Σύμφωνα με τα λόγια του Κέρλεϊ, θα έρθει μία ημέρα που «θα υπάρχουν περισσότερες οθόνης αφής παρά πρώτες σελίδες...η μετάβαση στη φορητότητα θα φέρει μία νέα χρυσή εποχή για την ανάπτυξη νέων προϊόντων- αν μπορούμε, φυσικά, να ανταπεξέλθουμε στην πρόκληση».

 

19/10/2010 - kathimerini.grμε πληροφορίες από AP

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;