( 0 ψήφοι )

Ινστιτούτο ΕπικοινωνίαςΜε μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η ημερίδα «Ποιος φοβάται τα Social Mediaπου διοργάνωσε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας την Τετάρτη 3 Νοεμβρίου, στο Μουσείο Μπενάκη στην Αθήνα.

Ενδιαφέροντα στοιχεία για τη διείσδυση και τη χρήση των social media στην Ελλάδα ανέδειξε η έρευνα που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας σε συνεργασία με το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού, του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών, το τμήμα Marketing & Επικοινωνίας του Οικονομικού  Πανεπιστημίου Αθηνών και την MRB Hellas.

Πιο συγκεκριμένα φαίνεται ότι οι Έλληνες χρήστες επικοινωνούν μέσω των social media με ποσοστά υψηλά πλέον, που έχουν αυξηθεί σημαντικά από την προηγούμενη μέτρηση του Φεβρουαρίου 2009.

Συνοπτικά τα ευρήματα συνοψίζονται:

  • Η αύξηση της χρήσης των εφαρμογών social media είναι εντυπωσιακή.
  • Η εμπλοκή τόσο μεγάλου αριθμού πολιτών/πελατών δείχνει ότι το μέλλον της αμφίδρομης επικοινωνίας έχει ήδη ξεκινήσει και βρίσκεται στα social media, χωρίς όμως την παρουσία των μαρκών, εταιρειών και πολιτικών να εκμεταλλεύονται τον χώρο αυτό.
  • Οι χρήστες ενημερώνονται μέσω των social media και εμπιστεύονται τα social media.
  • Μειώνουν το χρόνο που βλέπουν τηλεόραση χάρη των social media
  • Tα social media αλλάζουν τον τρόπο διαμαρτυρίας.
  • Οι μεγαλύτερες ηλικίες αρχίζουν και ασχολούνται ενεργά, δημιουργικά και έντονα.
  • Η χρήση των socialmedia στην εκπαίδευση μπορεί να ενισχύσει την καινοτομία
  • Το κινητό τηλέφωνο αυξάνει τους χρήστες αλλά και τη χρήση των socialmedia.
  • Η διάδοση των Social media αλλάζει τον τρόπο που οι επιχειρήσεις δημιουργούν τις διαφημιστικές τους καμπάνιες  και βοηθάει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Δ. Α. Μαύρος, Δ/νων Σύμβουλος MRB Hellas Social Media Conference, November 3, 2010Οι εισηγήσεις που πραγματοποίησαν 18 ειδικοί επί του θέματος, ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων, επιχειρηματίες και πολιτικοί με ενασχόληση στα social media κράτησαν αμείωτο το ενφιαφέρον του κοινού που κατέκλυσε την αίθουσα του Μουσείου Μπενάκη.

Ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Επικοινωνίας κ. Δημήτρης Γ. Μαύρος, τόνισε την ανάγκη αξιοποίησης των social media από επιχειρήσεις και οργανισμούς, έτσι ώστε «να μην μείνουν απλοί θεατές σε μια διαδικασία που τους αφορά και τους επηρεάζει». Αναφερόμενος στην ελληνική πραγματικότητα, υπογράμμισε ότι, εταιρείες, οργανισμοί και πολιτικοί δεν φαίνεται να έχουν κατανοήσει επαρκώς τη σημασία των social media και την επιρροή που δύνανται να ασκήσουν στην εικόνα και τη φήμη των προϊόντων, των εταιρειών,  και των οργανισμών. Παράλληλα ανακοίνωσε τη δημιουργία μια νέας εφαρμογής από το Ινστιτούτο Επικοινωνίας για την συγκέντρωση και καταγραφή οnline case studies.

Την Ημερίδα είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν πάνω από 360 στελέχη επιχειρήσεων, ακαδημαϊκοί, δημοσιογράφοι και φοιτητές, ενώ η Ημερίδα μεταδόθηκε και live μέσω Διαδικτύου σε συνεργασία με το Neolaia.gr απ’ όπου και την παρακολούθησαν πολλοί .

Την έναρξη της Ημερίδας κήρυξε ο κ. Δημήτρης Γ. Μαύρος, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Επικοινωνίας. Τη δική του εμπειρία από τη χρήση των social media αλλά και την συμβολή του ίντερνετ γενικότερα στην ανάπτυξη, κατέθεσε ο Υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Η παρουσίαση και ο σχολιασμός των αποτελεσμάτων της έρευνας πραγματοποιήθηκε από τον κ. Δημήτρη Α. Μαύρο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της MRB HELLAS. Ενδιαφέροντα στοιχεία και case studies παρουσίασε ο κ. Bob Pickard, CEO Asia-Pacific Burson-Marsteller, που ήρθε ειδικά για την Ημερίδα στην Αθήνα.

Mια ενδιαφέρουσα συζήτηση για τις φοβίες και την αποχή των επιχειρήσεων εξελίχθηκε ανάμεσα στον Πρόεδρο του Ινστιτούτου Επικοινωνίας κ. Δ. Γ. Μαύρο, τον κ. Στ. Χαϊκάλη, CEO Comm-Effect, κα Μαρία Λαζαρίμου CEO Advocate Burson-Marsteller και το συγγραφέα-ακτιβιστή κ. Μανώλη Ανδριωτάκη, αλλά και τις τοποθετήσεις των κ.κ. Α. Κόχειλα, ΕΔΕΕ Digital και Γ. Μαρμαροκόπο, Πρόεδρο ΙΑΒ Hellas. 

Η Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων,  κα Άννα Διαμαντοπούλου έδωσε τη δική της άποψη, μέσω ενός video, για τα social media.

Συντονιστές στα τρία πάνελ ήταν η κα Μαρία Λαζαρίμου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Advocate Burson-Marsteller και μέλος του ΔΣ του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, η Δρ Μπέττυ Τσακαρέστου, Επίκουρος Καθηγήτρια στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και Γενική Γραμματέας ΔΣ ΙΕπ και ο κ. Γιάννης Λάριος, Ψηφιακές Ενισχύσεις ΑΕ.

Το Ινστιτούτο Επικοινωνίας ευχαριστεί θερμά την MRB Hellas και  το conn-x από τον ΟΤΕ για την χορηγία τους.

Ευχαριστούμε επίσης τους Υποστηρικτές: Advocate Burson-Marsteller, 24media, Cosmote, OgilvyOne Worldwide Athens, SocialBrands, Τribal DDB Athens καθώς και τους Χορηγούς Επικοινωνίας: Marketing Week, neolaia.gr και advertising.gr.

Δελτίο Τύπου

- Έρευνα social media 2010 (PDF)
- Έρευνα της Advocate BM για τις επιχειρήσεις (desk research) (PDF)


Social Media Conference, November 3, 2010

 

Οι νέοι δρόμοι που ανοίγει η ψηφιακή πραγματικότητα τόσο στην καθημερινή επικοινωνία των πολιτών όσο και στην εμπορική επικοινωνία, το μάρκετινγκ και την πολιτική επικοινωνία, παρουσιάστηκαν στην ημερίδα του Ινστιτούτου Επικοινωνίας με τίτλο «Ποιος φοβάται τα Social Media;» που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Νοεμβρίου στην Αθήνα στο Μουσείο Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.

Για 2η χρονιά, 18 ειδικοί, ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων, επιχειρηματίες και πολιτικοί με ενασχόληση στα social media με τις εισηγήσεις τους συζήτησαν τις επιδράσεις και τις επιπτώσεις που έχουν στην αγορά, στην κοινωνία, στη ζωή.

Ενδιαφέροντα στοιχεία για τη διείσδυση και τη χρήση των social media ανέδειξε η έρευνα που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας σε συνεργασία με το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, το τμήμα Marketing και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και την MRB Hellas.

Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Social Media Conference, November 3, 2010Κατά την έναρξη της ημερίδας, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, Δημήτρης Γ. Μαύρος, τόνισε την ανάγκη αξιοποίησης των social media από επιχειρήσεις και οργανισμούς, έτσι ώστε «να μη μείνουν απλοί θεατές σε μια διαδικασία που τους αφορά και τους επηρεάζει». Αναφερόμενος στην ελληνική πραγματικότητα, υπογράμμισε ότι εταιρείες, οργανισμοί και πολιτικοί δεν φαίνεται να έχουν κατανοήσει επαρκώς τη σημασία των social media και την επιρροή που δύνανται να ασκήσουν στην εικόνα και τη φήμη των προϊόντων, των εταιρειών και των οργανισμών. «Το μυστικό για να αξιοποιήσουμε τη δύναμη των social media βρίσκεται στο να παρατηρήσουμε και να διαπιστώσουμε τι συμβαίνει γύρω μας», πρόσθεσε.

Τη δική του εμπειρία από τη χρήση των social media και τη συμβολή του Internet γενικότερα στην ανάπτυξη, κατέθεσε ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. «Η παρουσία μου σήμερα εδώ είναι να σας καλέσω να φανούμε ακόμη πιο τολμηροί απέναντι στα social media και να διευρύνουμε την ισχύ τους. Τα νέα μέσα μας δίνουν τη δυνατότητα όχι μόνο να επικοινωνήσουμε, αλλά να σκεφτούμε έξυπνα, ευέλικτα και καινοτομικά», δήλωσε.

Στην ομιλία του, ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας είπε πως η εμπειρία του από την ενασχόλησή του με τα social media δείχνει ότι η σχέση με τους χρήστες για να είναι ουσιαστική πρέπει να είναι ισότιμη, δίνοντας και στις δύο πλευρές τη δυνατότητα να επικοινωνούν άμεσα. «Κατά τη διάρκεια της ηγεσίας μου στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, με την καθημερινή χρήση του μέσου, χιλιάδες πολίτες ένιωσαν την ανάγκη να επικοινωνήσουν, να μοιραστούν τις αγωνίες τους, τις ιδέες τους, ακόμη και τις ακραίες διαφορετικές αντιλήψεις τους», ανέφερε.

«Θέλαμε να καλέσουμε τους πολίτες να κοιτάξουν από το ''μαύρο κουτί'' της εξουσίας και να καταλάβουν την προσπάθειά μας. Ο ίδιος επέλεξα να απαντώ σε κριτικές προσωπικά μέσω του facebook, του twitter ύστερα από δύσκολα γεγονότα», πρόσθεσε.

Στη συνέχεια, τόνισε ότι «Σήμερα υπάρχει η αναγκαιότητα να αλλάξουμε το μοντέλο ανάπτυξης της χώρας. Και αυτό το νέο μοντέλο δεν μπορεί παρά να στηριχθεί στους νέους επιστήμονες, πτυχιούχους πολλών κλάδων οι οποίοι έχουν βγει στην αγορά εργασίας, αναζητώντας μια νέα καινοτόμα επιχειρηματικότητα» και επεσήμανε: «Ο στόχος είναι να αξιοποιήσουμε τη φιλοσοφία και τα εργαλεία των social media με στόχο την αμφίδρομη επικοινωνία, τη χρηστική πληροφορία, τη δικτύωση και την παροχή συμβουλών. Να αναβαθμίσουμε την ενημέρωση και την εξυπηρέτηση του πολίτη, να διώξουμε κάθε σκιά καχυποψίας και να δημιουργήσουμε μια νέα ταυτότητα διοίκησης».

Τέλος, πρόσθεσε: «Σήμερα επεξεργαζόμαστε καθημερινά εφαρμογές σε θέματα εμπορίου, πώς θα αξιοποιήσουμε καλύτερα την πρόθεση του πολίτη και του επιχειρηματία, τα αναπτυξιακά εργαλεία, το ΕΣΠΑ, τα νέα ταμεία για την επιχειρηματικότητα».

Στα ευρήματα της έρευνας που παρουσιάστηκε διαπιστώθηκε η εντυπωσιακή αύξηση των χρήσης των εφαρμογών social media. Οι Έλληνες χρήστες επικοινωνούν μέσω των social media με ποσοστά υψηλά σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση του 2009. «Την στιγμή που πέρυσι 22% των ερωτηθέντων γνώριζε τον όρο social media, φέτος το ποσοστό είναι 74%», ανέφερε στην παρουσίαση της έρευνας ο διευθύνων σύμβουλος της MRB, Δημήτρης Α. Μαύρος.

«Η εμπλοκή μεγάλου αριθμού πολιτών/πελατών δείχνει ότι το μέλλον της αμφίδρομης επικοινωνίας έχει ήδη ξεκινήσει και βρίσκεται στα social media, χωρίς όμως την παρουσία των μαρκών, εταιρειών και πολιτικών να εκμεταλλεύονται το χώρο αυτό», πρόσθεσε.

Η έρευνα μεταξύ άλλων έδειξε ότι οι χρήστες ενημερώνονται μέσω των social media και τα εμπιστεύονται περισσότερο. Επίσης, τα social media αλλάζουν τον τρόπο διαμαρτυρίας και οι μεγαλύτερες ηλικίες αρχίζουν και ασχολούνται ενεργά, δημιουργικά και έντονα. Τέλος, η διάδοση των social media αλλάζει τον τρόπο που οι επιχειρήσεις δημιουργούν τις διαφημιστικές τους καμπάνιες και βοηθάει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Στη χρήση των social media στην Εκπαίδευση και στο πώς μπορεί να ενισχύσει την καινοτομία, αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννα Διαμαντοπούλου, μέσω video, ανοίγοντας την τρίτη ενότητα της ημερίδας για τη σχέση των social media στην καινοτομία στην Εκπαίδευση.

 

03/11/2010 - kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;