Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

3D TVΠριν από ένα χρόνο, όταν οι μεγάλοι κατασκευαστές τηλεοράσεων παρουσίαζαν τα 3D μοντέλα τους, η αισιοδοξία ήταν έκδηλη. Είχε προηγηθεί η τεράστια επιτυχία του Avatar, το οποίο έδειξε τις πραγματικές δυνατότητες της τρισδιάστατης προβολής. Όμως, κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, οι 3D τηλεοράσεις δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες. Γι’ αυτό και οι μεγάλοι κατασκευαστές δείχνουν έτοιμοι να προχωρήσουν σε ορισμένες «προσαρμογές» προκειμένου να δώσουν μία ώθηση στην αγορά του 3D TV.

Η πρόθεση αυτή ήταν έκδηλη κατά τη διάρκεια της φετινής Consumer Electronics Show, μίας από τις μεγαλύτερες εκθέσεις καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων, η οποία ολοκληρώθηκε στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας στο Λας Βέγκας. Και οι ενδείξεις είναι πως οι κατασκευαστές θέλουν να δώσουν απαντήσεις σε όλα τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το 3D.

Χωρίς γυαλιά
Ένα από τα βασικά ζητήματα είναι η χρήση ειδικών γυαλιών για την τρισδιάστατη θέαση. Πολλοί καταναλωτές ενοχλούνται από τη χρήση των γυαλιών. Μία λύση έρχεται από την Toshiba, η οποία δηλώνει ότι δεν θα χρειάζονται τα ειδικά γυαλιά λίαν συντόμως, καθώς ετοιμάζεται για την εμπορική διάθεση 3D τηλεοράσεων που δεν θα απαιτούν τα ειδικά γυαλιά. Αυτό που δεν είπαν με ακρίβεια οι Ιάπωνες είναι το πότε θα τις διαθέσουν, σε τι τιμή και πόσο καλή θα είναι η εμπειρία που θα προσφέρουν. Αξίζει να σημειωθεί ότι και άλλες εταιρείες κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση, το πρόβλημα, όμως, είναι πως μέχρι στιγμής η εμπειρία που προσφέρουν οι 3D τηλεοράσεις χωρίς γυαλιά δεν είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική.

Η έτερη πρόταση έρχεται από τη LG, η οποία προτείνει ελαφρύτερα γυαλιά ή ακόμη και φακούς που να μπορούν να προστίθενται σε υπάρχοντα γυαλιά μυωπίας ή πρεσβυωπίας. Όλα αυτά για να μειωθεί η «ενόχληση» των καταναλωτών. Επιπλέον, η πρόταση της LG έχει και το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης γωνίας θέασης. Όπερ σημαίνει ότι μπορούν να δουν περισσότερα άτομα ταυτόχρονα 3D περιεχόμενο.

Ελάχιστο περιεχόμενο
Το ερώτημα είναι τι περιεχόμενο θα δουν. Αυτό είναι το δεύτερο μεγάλο ζήτημα. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες, οι 3D ταινίες είναι λίγες, ενώ ας μη μιλήσουμε για 3D κανάλια. Αυτό ενδέχεται να αλλάξει μέσα στο 2011, καθώς η Sony ανακοίνωσε ότι προχωρά στη δημιουργία τηλεοπτικού σταθμού που θα προβάλλει 3D περιεχόμενο.

Ένα 3D τηλεοπτικό κανάλι, όμως, δεν λύνει το πρόβλημα. Γι’ αυτό και η Sony σκοπεύει να δώσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έμφαση στο να πετύχει να υπάρχουν διαθέσιμοι σε Blu-ray ταινίες 3D μέσα στο 2011. Στον κινηματογράφο, πολλές παραγωγές είναι σε 3D, μένει να τις δούμε να κυκλοφορούν και σε Blu-ray.

Όμως, επειδή ούτε αυτό ίσως να μην αποδειχθεί αρκετό, η Sony ακολούθησε το παράδειγμα της Panasonic και παρουσίασε μία βιντεοκάμερα με δυνατότητα λήψης 3D video.

Φωτογραφικές μηχανές με δυνατότητα λήψης 3D υπήρχαν ουκ ολίγες στη CES, οπότε φαίνεται να δημιουργείται ένα οικοσύστημα προϊόντων γύρω από το 3D.

Το ερώτημα είναι κατά πόσον όλη αυτή η κινητικότητα θα αποδειχθεί αρκετή προκειμένου οι 3D τηλεοράσεις να καταφέρουν να αποσπάσουν σημαντικά μερίδια αγοράς μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια.

 

15/01/2011 - Δημήτρης Μάλλας / ιmerisia.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;