( 0 ψήφοι )

larry pageΤις νέες προκλήσεις της αγοράς επιδιώκει να αντιμετωπίσει η Google με την πρόσφατη αναδιάταξη στην κορυφή της.

Παρότι η Google είναι σήμερα πιο πλούσια από ποτέ άλλοτε, η εταιρία έπαψε να είναι όσο νεανική ήταν κάποτε. Με το Facebook να διαθέτει πλέον 500 εκατομμύρια χρήστες, που μοιράζονται 30 δισ. links, σημειώματα και φωτογραφίες κάθε μήνα, η επιρροή της εταιρίας του 26χρονου Μαρκ Ζάκερμπεργκ είναι τέτοια, που επισκίασε τα επιτεύγματα των ιδρυτών της Google. Την ίδια στιγμή, άλλες καινοτόμες ιστοσελίδες και υπηρεσίες, όπως οι Twitter, Groupon και Foursquare, αποτελούν αγκάθια στα πλευρά της Google, δημιουργώντας φόβους στην εταιρία για επικείμενη απώλεια της πρωτοκαθεδρίας της.

Πρώτο μέλημα του Λάρι Πέιτζ, ενός εκ των δύο φοιτητών του Πανεπιστημίου Στάνφορντ που ίδρυσαν την εταιρία στο γκαράζ τους το 1998, καθίσταται έτσι η αναγέννηση της Google. Για το λόγο αυτό, ο Πέιτζ επανέρχεται στη διοίκηση της Google, προκαλώντας την έκπληξη της Σίλικον Βάλεϊ.

Τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου κατείχε ο Πέιτζ πριν μία δεκαετία, όταν η Google εξασφάλιζε λιγότερα από 100 εκατ. δολάρια σε ετήσιες αποδοχές. Σήμερα, η εταιρία διαθέτει 24.400 εργαζόμενους και ετήσιο κύκλο εργασιών 29 δισ. δολαρίων. Περίπου 200 εργαζόμενοι της Google επέλεξαν να συνεχίσουν τις σταδιοδρομίες τους στο Facebook, εκτιμώντας ότι η εταιρία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ θα τους έδινε μεγαλύτερες ευκαιρίες ανέλιξης.

Για να επανέλθει στις καινοτόμες ρίζες της, η Google αποφάσισε ότι ήταν αναγκαία η ριζική ανακατάταξη στην κορυφή της, που θα φέρει τους δύο ιδρυτές της και πάλι στο τιμόνι. Την ίδια στιγμή, η Google δεν έχει πετύχει να δημιουργήσει αξιόπιστο εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης, ικανό να ανταγωνισθεί το Facebook.

«Το Facebook πλήττει την Google στην αχίλλειο πτέρνα της, τα έσοδα από τις διαφημίσεις», λέει ο Ουίτ Αντριους, αναλυτής της εταιρίας Gartner. Χάρη στο σχεδιασμό του, το Facebook είναι ικανό να προσελκύσει τους χρήστες του σε διαφημίσεις και πληρωμένες καταχωρήσεις, με τρόπο που δεν μπορεί η Google. Το Facebook όχι μόνο «μαθαίνει» να μιμείται τις προτιμήσεις των χρηστών, αλλά καταγράφει τα «likes» σε σελίδες προϊόντων, για να γίνει με τον τρόπο αυτό αξιόπιστο εργαλείο έρευνας αγοράς.

Το Facebook αναμένεται να έχει διαφημιστικά έσοδα της τάξης των 4 δισ. δολαρίων το 2011, έβδομο έτος λειτουργία του, ενώ η Google είχε εξασφαλίσει 6 δισ. στα έβδομα γενέθλιά της το 2005.

 

25/01/2011 - kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;