( 0 ψήφοι )

apple-vs-google

«Φουντώνει» η μάχη για το ψηφιακό περιεχόμενο της ενημέρωσης μεταξύ Google - Apple, καθώς μέσα 24 ώρες οι δύο κολοσσοί ανακοίνωσαν τη δημιουργία υπηρεσιών διάθεσης περιεχομένου εφημερίδων και περιοδικών.

Google One Pass

Το Google One Pass «ανοίγει το δρόμο» για τη χρέωση περιεχομένου ιστοσελίδων, με ιδιαίτερο προσανατολισμό στο κοινό που χρησιμοποιεί smartphones και tablet computers. Οι ιδιοκτήτες / κάτοχοι του περιεχομένου θα κρατούν το 90% των εσόδων από τις πωλήσεις μέσω One Pass, τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσό για την υπηρεσία της Apple είναι 70%.

Η κίνηση της Google αποτελεί άλλη μία εξέλιξη στο χώρο των εκδόσεων, που προσπαθούν να βρουν νέους τρόπους για επίτευξη κέρδους, καθώς τα έσοδα από τα κλασικά έντυπα μειώνονται συνεχώς.

Σε πρώτο επίπεδο, το One Pass θα είναι διαθέσιμο σε Μ. Βρετανία, ΗΠΑ, Καναδά, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία και Ισπανία, ενώ προβλέπεται περαιτέρω επέκταση στο μέλλον. Το μοντέλο της υπηρεσίας της Google θεωρείται πιο «ελεύθερο» (για τους εκδότες) σε σχέση με αυτό της Apple. Πολλές εφημερίδες (στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι Financial Τimes, ο Economist και οι Ney York Τimes) έχουν δηλώσει ότι δεν έχουν βεβαιωθεί ακόμα σχετικά με το πώς επηρεάζει το νέο μοντέλο της Apple τις στρατηγικές τους σχετικά με τη χρέωση υλικού που απευθύνεται σε χρήστες iPhone και iPad. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και το 30% που «κρατά» η Apple από κάθε πώληση.

Προς την κατεύθυνση του One Pass κινείται ήδη η Associated Newspapers (ιδιοκτήτρια της Daily Mail), η οποία κατέχει την πιο δημοφιλή online εφημερίδα της Μ. Βρετανίας, τη Mail Online. Αντίστοιχα, το ενδεχόμενο χρήσης του One Pass εξετάζουν και οι El Pais, Die Weld, Bild, καθώς και την ειδησεογραφική ιστοσελίδα Tomorrow Focus.

Ο Μαντχάβ Τσινάπα, στέλεχος της Google, δήλωσε πως στόχος είναι η προώθηση της «καινοτομίας και του πειραματισμού» στην ειδησεογραφική βιομηχανία. «Μιλάμε με εκδότες εδώ και καιρό σχετικά με το πώς γίνεται να ευημερήσουν στο διαδίκτυο. Κύριο πρόβλημά τους ήταν οι δυσκολίες και το σύνθετο της όλης υπόθεσης της διάθεσης περιεχομένου επί πληρωμή» είπε σχετικά, συμπληρώνοντας πως «οι εκδότες πλέον συνειδητοποιούν πως χρειάζεται να πειραματιστούν για να βρουν αυτά που θα δουλέψουν. Θεωρούμε ότι το One Pass θα είναι πάρα πολύ καλό για τη βιομηχανία- ένα εργαλείο απλό και εύχρηστο τόσο για τους χρήστες όσο και από επιχειρηματικής πλευράς».

Η υπηρεσία της Apple

Μια νέα συνδρομητική υπηρεσία για την online πρόσβαση των χρηστών σε εφημερίδες και περιοδικά μέσω iPad και iPhone παρουσίασε η Apple. Οι χρήστες θα μπορούν να αποκτούν ψηφιακές συνδρομές στα έντυπα μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος App Store και η Αpple θα κρατά το 30% της συνδρομής.

Μέχρι σήμερα, οι κάτοχοι των συσκευών της Apple μπορούσαν να αγοράζουν μόνο μεμονωμένα τεύχη ή εκδόσεις. Ανάλογες συνδρομές θα μπορούν να αγοράζουν οι χρήστες online υπηρεσιών βίντεο και μουσικής, όπως οι Netflix και Rhapsody. Οι εκδότες των εντύπων θα μπορούν να καθορίζουν το ύψος και τη διάρκεια της συνδρομής και οι συνδρομητές θα χρεώνονται μέσω του λογαριασμού τους στο iTunes. Τα έντυπα θα μπορούν, ακόμη, να προσφέρουν, συνδρομές για πρόσβαση στις ηλεκτρονικές εκδόσεις τους μέσω των site τους, με τους ίδιους ακριβώς όρους με αυτούς που θα ισχύουν για όσους αγοράζουν συνδρομές μέσω της Apple.

Οι πελάτες θα μπορούν είτε να αγοράσουν τη συνδρομή απευθείας από την ιστοσελίδα του εκδότη, οπότε αυτός θα εισπράξει το σύνολο της καταβαλλόμενης συνδρομής, είτε να αγοράσουν τη συνδρομή μέσω του App Store με το ίδιο κόστος, αλλά ο εκδότης θα εισπράξει το 70%.

«Όταν η Apple φέρνει ένα νέο συνδρομητή στην εφαρμογή, θα κερδίζει μερίδιο 30%. Όταν ο εκδότης φέρνει έναν υπάρχοντα ή νέο συνδρομητή στην εφαρμογή, τότε θα κρατά το 100% και η Apple δεν θα κερδίζει τίποτε», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Η Apple έδωσε προθεσμία μέχρι τις 30 Ιουνίου στους εκδότες να δηλώσουν αν συμφωνούν με τους όρους της. Ο Τζομπς δήλωσε σίγουρος ότι η νέα συνδρομητική υπηρεσία «θα προσφέρει στους εκδότες μια τελείως νέα ευκαιρία να επεκτείνουν την ψηφιακή πρόσβαση στο περιεχόμενό τους, μέσω iPad, iPod Touch και iPhone». Η πρωτοβουλία της Apple έχει προκαλέσει ανησυχίες στους κόλπους των ΜΜΕ, που φοβούνται ότι σταδιακά η εταιρεία θα συγκεντρώσει υπερβολική δύναμη.

Δεν αποκλείεται τα μέσα ενημέρωσης να αναπτύξουν στο μέλλον άλλες εφαρμογές κατάλληλες για ταμπλέτες και «έξυπνα» κινητά, όπως αυτά που «τρέχουν» το λειτουργικό σύστημα Android της Google.

 

16-17/02/2011 - kathimerini.gr / tanea.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;