( 0 ψήφοι )

Καθοριστική για τη φυσιογνωμία της διαφήμισης στις μηχανές αναζήτησης μέσω των λέξεων κλειδιά θα είναι η υπόθεση που εκδικάζεται για τη Google.

Google Search...

Ένας εισαγγελέας στο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρότεινε την εφαρμογή ορισμένων περιορισμών στο δικαίωμα των διαφημιστών να χρησιμοποιούν το όνομα των ανταγωνιστών τους ως λέξεις–κλειδιά, προκειμένου να δημιουργήσουν χορηγικά link στις μηχανές αναζήτησης στο Διαδίκτυο. Εάν το δικαστήριο συμφωνήσει με αυτή την άποψη, τότε η απόφασή του μπορεί να κάνει ορισμένους διαφημιστές πιο προσεκτικούς στην αγορά των διαφημιστικών στις μηχανές αναζήτησης όπως η Google. Πρόκειται για μία από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες αγορές των τελευταίων χρόνων.

«Με αυτή την γνώμη, οι πελάτες της Google θα πρέπει να σκεφθούν ξανά και πολύ καλά εάν θέλουν να χρησιμοποιήσουν το όνομα μίας ανταγωνίστριας εταιρείας προκειμένου να «επικολλήσουν» ένα διαφημιστικό link» αναφέρει η Κίρστεν Γκίλμπερτ, συνεργάτης της Marks&Clerk Solicitos από το Λονδίνο.

Η πρόταση προετοιμάστηκε από έναν γενικό εισαγγελέα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στο Λουξεμβούργο, που μελετά τη μήνυση της εταιρείας Interflora, μία εταιρεία διανομής λουλουδιών εναντίον της βρετανικής αλυσίδας Marks & Spencer, που διαθέτει μία ανταγωνιστική εταιρεία ανθοπωλείων.

Όταν κάποιος στη Βρετανία βάζει τη λέξη Interflora στην αναζήτηση της Google, τότε εμφανίζεται η διαφήμιση από τρεις διαφορετικές ιστοσελίδες: Marks & Spencers, Asda και Interflora. Ο εισαγγελέας και η εταιρεία υποστηρίζουν ότι αυτό μπερδεύει τους καταναλωτές.

Η μήνυση αυτή είναι η τελευταία από μία σειρά αντίστοιχων περιπτώσεων στην Ευρώπη, όπου ζητείται η διευκρίνιση των παραμέτρων της διαφήμισης στις μηχανές αναζήτησης, που αποφέρει κέρδη 20 δισεκ. δολαρίων ετησίως μόνο στην Google.

Η απόφαση για την LVMH

Σε μία απόφαση σταθμό πέρυσι, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατέληξε πως η Google δεν ήταν υπεύθυνη σε μία υπόθεση παράβασης για το σήμα κατατεθέν εταιρείας. Την υπόθεση έφερε στα δικαστήρια η LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton και άλλοι ιδιοκτήτες brand ονομάτων. Η LVMH υποστήριξε πως η Google θα πρέπει να μπλοκάρει άλλους διαφημιζόμενους από το να αγοράσουν λέξεις κλειδιά που σχετίζονται με εταρείες της LVMH, όπως η Louis Vuitton, τονίζοντας ότι αυτές οι διαφημίσεις χρησιμοποιούνταν για να οδηγούν τους καταναλωτές σε ιστοσελίδες που πουλούν ψεύτικες τσάντες, ενώ παράλληλα καταπατεί τη νομοθεσία σχετικά με το σήμα κατατεθέν.

Η Interflora από την πλευρά της αντί να μηνύσει την Google κινήθηκε κατά του χρήστη της υπηρεσίας, στη συγκεκριμένη περίπτωση την Marks & Spencer. Παρόλα αυτά, εάν το δικαστήριο αποφανθεί υπέρ της πρότασης του γενικού εισαγγελέα, η απόφαση θα έχει οικονομικές προεκτάσεις για την Google, καθώς οι διαφημιστές θα έχουν μικρότερα για να αγοράσουν λέξεις κλειδιά των αντιπάλων τους.

Οι αναλυτές πιστεύουν όμως ότι οι επιπτώσεις μπορούν να περιοριστούν ανάλογα με τις παραμέτρους τις υπόθεσης, που βασίζεται στην περίπτωση που οι καταναλωτές μπερδεύονται από τη διαφήμιση της Marks & Spencer, νομίζοντας ότι πηγαίνουν στην ιστοσελίδα της Interflora.

 

28/03/2011 - kathimerini.gr με πληροφορίες από New York Times

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;