( 0 ψήφοι )

superbrands

Τί στο καλό συμβαίνει στον εγκέφαλο αυτών των ανθρώπων που συναθροίζονται μαζικά από τα ξημερώματα, ακόμα και μέσα στη βροχή, έξω από ένα κλειστό κατάστημα της Apple; Γιατί ζητωκραυγάζουν, γιατί τρέχουν, γιατί χαίρονται τόσο πολύ; Στο κάτω-κάτω, δεν μοιράζονται δώρα, δεν χαρίζονται πανάκριβα γκάτζετ...

Βρετανοί νευροεπιστήμονες ανέλαβαν τις εξετάσεις και βρήκαν ότι στη θέα ενός Mac, ενός iPhone ή ενός iPad, οι αντιδράσεις ήταν ίδιες με αυτές ενός βαθιά θρησκευόμενου ανθρώπου. Τα αποτελέσματα της εγκεφαλικής μαγνητικής τομογραφίας προβλήθηκαν πρόσφατα στο BBC στο ντοκιμαντέρ με τίτλο The Secrets of the Superbrands, όπου ο Άλεξ Ράιλι αναλαμβάνει να εξιχνιάσει το φαινόμενο της ταχύτατης διάδοσης κάποιων προϊόντων τεχνολογίας.

Εθελοντής στην προσπάθειά τους να μελετήσουν τη συμπεριφορά των πιστών της Apple ήταν ο Άλεξ Μπρουκς, συντάκτης του World of Apple, ενός ανθρώπου που δηλώνει ευθέως ότι σκέφτεται την Apple 24 ώρες το 24ωρο ή 23 ώρες περισσότερο από τον μέσο άνθρωπο, όπως σχολιάζει το digitaltrends.com, όπου μπορείτε να δείτε και τη μαγνητική τομογραφία. Η μαγνητική τού εγκεφάλου του κατέγραψε τις αντιδράσεις στη θέα iPad, iPhone και άλλων προϊόντων της Apple και (Θου Κύριε...) άλλων κατασκευαστών. Τα αποτελέσματα υποβλήθηκαν σε σύγκριση με μαγνητικές από τις αντιδράσεις βαθιά θρησκευόμενων ανθρώπων στη θέα των Αγίων. Οι εικόνες προκαλούσαν την ίδια εγκεφαλική δραστηριότητα!...

O Επίσκοπος του Μπάκινγκαμ -o οποίος διαβάζει τη Βίβλο του σε ένα iPad- επιβεβαιώνει τη διαπίστωση της ομάδας των νευροεπιστημόνων, με μια μάλλον εύστοχη παρατήρηση: οι «σούπερ-μπράντες» έχουν βρει πώς πρέπει να σχεδιάζουν τα καταστήματά τους και πώς να τοποθετούν τα προϊόντα τους στο ράφι: πέτρινα κτίρια, αψίδες, προϊόντα σε αναλόγια...

Ο δημιουργός του ντοκιμαντέρ Αλεξ Ράιλι αναγνωρίζει ότι η καινοτομία ή οι έξυπνες τεχνικές προώθησης, κοινώς το μάρκετινγκ, συμβάλλουν καθοριστικά στην ταχύτατη αποδοχή ενός προϊόντος τεχνολογίας.

Εντούτοις, χωρίς να προκαλείται το ενδιαφέρον του γενικού πληθυσμού -με μια στροφή σε βασικές ανθρώπινες ανάγκες για κουτσομπολιό, πίστη ή σεξ-, δεν υπάρχει ελπίδα να αναδειχτεί σε σούπερ-μπράντα στις τεχνολογίες, καταλήγει.

Πάντως, κατά τα γυρίσματα του ντοκιμαντέρ ο Ράιλι διαπιστώνει μεταξύ άλλων πώς η Sony κέρδισε τη μάχη για το διάδοχο του DVD: Τη δεκαετία του 1980, η Sony δεν επέτρεπε τη διάθεση ταινιών πορνό σε Betamax με αποτέλεσμα να κερδίσει τη μάχη το ανταγωνιστικό τότε, μη καθιερωμένο όμως VHS. Αργότερα, όταν μια νέα μάχη ανάμεσα στο Toshiba HD-DVD και το Blu-ray δεν έλεγε να τελειώσει, η Sony έδειξε να έχει πάρει το μάθημά της και ενέδωσε στην πορνογραφική βιομηχανία.

Δείτε μερικές φωτογραφίες από το κατάστημα της Apple στο Covent Garden στο Λονδίνο.

Παρακολουθήστε online (ή κατεβάστε) το 60λεπτο ντοκιμαντέρ από το BBC... (διαθέσιμο μέχρι 9 Ιουνίου)

 

Πηγή: tech.in.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;