Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Τα νέα προϊόντα αναγνωρίζουν τις χειρονομίες και τις μεταφέρουν στη συσκευή...

Kinect WorkoutΠαρόλο που προωθήθηκε στην αγορά μόλις τον Νοέμβριο του 2010 για την παιχνιδοκονσόλα Xbox 360, το Kinect της Microsoft κατέχει ήδη το ρεκόρ Γκίνες για το ηλεκτρονικό γκάτζετ με τις ταχύτερες πωλήσεις, καθώς περισσότερες από 10 εκατομμύρια συσκευές διατέθηκαν μόνο στους δύο πρώτους μήνες της κυκλοφορίας του. Και όχι τυχαία, αφού εκτός από το ότι δέχεται φωνητικές εντολές, μπορεί να αναγνωρίζει το σώμα έως και δύο χρηστών μέσα στον χώρο, ώστε να «μεταφέρει» τις κινήσεις τους στο εκάστοτε βιντεοπαιχνίδι.

Για τον σκοπό αυτό, το περιφερειακό διαθέτει μία κάμερα και ένα σύστημα τρισδιάστατης σάρωσης του περιβάλλοντος, το οποίο χάρις σε δύο αισθητήρες και ειδικό λογισμικό το οποίο επεξεργάζεται τα δεδομένα τους, δημιουργεί έναν «ψηφιακό σκελετό» του παίκτη, πανομοιότυπο με το πραγματικό σώμα του. Μάλιστα, η τεχνολογία πετυχαίνει τόσο μεγάλη ακρίβεια, που επιτρέπει στον χρήστη να χειρίζεται το XBOX επιλέγοντας για παράδειγμα ποια ταινία θα δει αποκλειστικά με χειρονομίες.

Ωστόσο, από την προηγούμενη εβδομάδα η Microsoft αποφάσισε, έστω και πιλοτικά, να επεκτείνει τη χρήση του Kinect πέρα από τα βιντεοπαιχνίδια, επιτρέποντας κατ’ αρχάς τη σύνδεσή του και με PC. Παράλληλα, ο αμερικανικός κολοσσός ανέβασε στο Διαδίκτυο το Kinect SDK, δηλαδή προγραμματιστικά εργαλεία που δίνουν τη δυνατότητα σε οποιονδήποτε –από απλούς χομπίστες μέχρι ακαδημαϊκές ερευνητικές ομάδες– να αναπτύξει τις δικές του πρωτότυπες εφαρμογές. Στο εντελώς δωρεάν Kinect SDK περιλαμβάνονται εργαλεία που επιτρέπουν την αξιοποίηση των δεδομένων όπως αυτά καταγράφονται από την κάμερα, τα μικρόφωνα ή τους αισθητήρες. Επίσης, δίνει πρόσβαση στο λογισμικό αναγνώρισης του σώματος που έχει το περιφερειακό, ώστε να αναπτυχθούν καινούργιες εφαρμογές, στις οποίες ο χρήστης θα αλληλεπιδρά με το κομπιούτερ μόνο με τις κινήσεις των χεριών του.

Ετσι, υποστηρίζουν αναλυτές, γίνεται το πρώτο βήμα ώστε οι χειρονομίες να γίνουν βασικός τρόπος επικοινωνίας του ανθρώπου με πολλές από τις ψηφιακές συσκευές που χρησιμοποιεί. «Στο άμεσο μέλλον είναι πιθανόν να δούμε όχι μόνο λειτουργικά συστήματα για υπολογιστές που θα είναι συμβατά με συσκευές σαν το Kinect, μεταφράζοντας σε εντολές τις κινήσεις των χεριών του ιδιοκτήτη τους», γράφει η ιστοσελίδα τεχνολογίας Endgadget.com, «αλλά και καταναλωτικά προϊόντα όπως τηλεοράσεις ή ρομπότ –ακόμη και ιατρικά μηχανήματα– που θα έχουν ενσωματωμένα ανάλογα περιφερειακά, για να τα χειρίζεται κανείς με παρόμοιο τρόπο».

Αλλωστε, στην πραγματικότητα ορισμένοι προγραμματιστές είχαν ξεκινήσει να πειραματίζονται με το Kinect πολύ πριν το επιτρέψει η Microsoft, «σπάζοντας» τον κώδικά του. Παρά την αρχική αρνητική αντίδραση, στην πορεία η εταιρεία δήλωσε πως είναι καλοδεχούμενη οποιαδήποτε δοκιμή. Κι αυτό, γιατί αρκετές από αυτές τις δοκιμές μοιάζουν πραγματικά πρωτοποριακές: για παράδειγμα, επιστήμονες από το διάσημο MIT χρησιμοποίησαν τη συσκευή για να ελέγχουν από απόσταση μια ρομποτική σκούπα που κυκλοφορεί ήδη στο εμπόριο. Παράλληλα, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον αξιοποίησαν το περιφερειακό για τον τηλεχειρισμό ρομποτικών χειρουργικών εργαλείων, αξιοποιώντας επίσης τα «μάτια» του Kinect για να δημιουργούν έναν τρισδιάστατο χάρτη του εσωτερικού του σώματος του ασθενούς, ώστε ο γιατρός να έχει καλύτερη αντίληψη του σημείου της επέμβασης.

Προς το παρόν το «πακέτο εργαλείων» της Microsoft καθιστά το περιφερειακό συμβατό αποκλειστικά με υπολογιστές και μάλιστα μόνο με όσους «τρέχουν» Windows 7, ενώ προορίζεται για την ανάπτυξη μη εμπορικών εφαρμογών.

Νέος ανταγωνιστής...

Asus Wavi XtionΟσον αφορά τη χρήση του Kinect στα βιντεοπαιχνίδια, η Microsoft αναμένεται να αποκτήσει σύντομα ανταγωνιστή, καθώς η Asus έχει ανακοινώσει πως μέχρι το τέλος του έτους θα κυκλοφορήσει το WAVI Xtion, ένα περιφερειακό που επίσης θα μπορεί να «μετατρέπει» το ανθρώπινο σώμα σε χειριστήριο. Κατασκευασμένο σε συνεργασία με την ισραηλινή εταιρεία PrimeSense, η οποία ανέπτυξε σημαντικό μέρος του hardware και του Kinect, στόχος του WAVI Xtion είναι να προσφέρει πλήρη υποστήριξη στον υπολογιστή του χρήστη, καθώς θα συνοδεύεται από δύο συσκευές που θα εξασφαλίζουν την ασύρματη μεταφορά ήχου και εικόνας από το PC στην τηλεόραση.

Ετσι, εκτός από παιχνίδια, ο ιδιοκτήτης του θα μπορεί από τον καναπέ του σαλονιού του, χρησιμοποιώντας μόνο χειρονομίες, να έχει πρόσβαση στα αρχεία πολυμέσων του σκληρού του δίσκου, αναπαράγοντας στην TV οποιοδήποτε βίντεο, φωτογραφία ή μουσικό άλμπουμ. Επίσης, θα έχει τη δυνατότητα από την τηλεόραση να σερφάρει στο Διαδίκτυο (μεγεθύνοντας τις ιστοσελίδες ή αλλάζοντας το μέγεθος των παραθύρων μόνο με τις κινήσεις των χεριών του) ή να χρησιμοποιεί τις δημοφιλέστερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

 

Πηγή: kathimerini.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;