Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

http://media2.feed.gr/filesystem/images/20100204/engine/assets_LARGE_t_420_8353499_type11495.jpgΠερίπου οι μισές εταιρείες αντλούν πληροφορίες από σελίδες κοινωνικής δικτύωσης για υποψηφίους πριν προχωρήσουν στην πρόσληψή τους...

Οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, στις οποίες όλο και περισσότεροι ενήλικες συμμετέχουν μέσω της δημιουργίας προφίλ με στόχο την επικοινωνία και την ψυχαγωγία, μπορούν να βλάψουν σοβαρά την... καριέρα.

Αυτό καταδεικνύει πρόσφατη έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με αφορμή τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων από την εταιρεία Cross-Tab, υπό την εποπτεία της Microsoft.

Στην έρευνα συμμετείχαν 1.010 επαγγελματίες ανθρώπινου δυναμικού από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, τη Γερμανία και τη Μεγάλη Βρετανία, από τις απαντήσεις των οποίων προκύπτει πως συχνά η... διαδικτυακή φήμη του υποψηφίου «τρέχει» γρηγορότερα από το... βιογραφικό του.

Περίπου οι μισοί από τους ερωτηθέντες παραδέχτηκαν ότι πριν προβούν στην πρόσληψη υποψηφίων πραγματοποιούν ηλεκτρονική έρευνα με προτεραιότητα σε μηχανές αναζήτησης, σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, σε προσωπικές ιστοσελίδες αλλά και ιστολόγια (blogs).

Αναλυτικά, στη Γερμανία το 59% των επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού παραδέχεται ότι συλλέγει προσωπικά δεδομένα των υποψηφίων από το Διαδίκτυο για την αξιολόγησή του, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στη Μεγάλη Βρετανία είναι 47%, στη Γαλλία 23% και στις ΗΠΑ 79%.

Συχνά η αναζήτηση πληροφοριών για το παρελθόν και την προσωπικότητα των υποψηφίων είναι καταστροφική γι’ αυτούς, καθώς το 23% αποκαλύπτει ότι έχει προβεί στην απόρριψη υποψηφίων εξαιτίας της κακής ηλεκτρονικής τους φήμης. Το ποσοστό μάλιστα εκτοξεύεται στο 41% στη Μεγάλη Βρετανία και στο 70% στις ΗΠΑ.

Η αιτία που επικαλούνται είναι τα ανάρμοστα σχόλια και κείμενα των υποψηφίων. Παραδέχονται, ωστόσο, ότι επηρεάζονται αρνητικά από στοιχεία του τρόπου ζωής τους, φωτογραφίες ή βίντεο.

Ωστόσο, παρά τον αντίκτυπο που ενδέχεται να έχει στην καριέρα τους η συμμετοχή τους σε αντίστοιχες ιστοσελίδες, οι καταναλωτές στις χώρες που διενεργήθηκε η έρευνα δεν εμφανίζονται τόσο ανήσυχοι. Ετσι μόνο το 9% των Βρετανών, το 13% των Γερμανών και το 10% των Γάλλων που ρωτήθηκαν πιστεύει ότι οι προσωπικές τους πληροφορίες από το Ιντερνετ μπορούν να επηρεάσουν τη δουλειά τους.

Και αυτό όταν μόνο τους τελευταίους δώδεκα μήνες η χρήση αυτών των «μέσων» έχει αυξηθεί κατά 35% στην Ευρώπη και αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2012, φτάνοντας τα 107,4 εκατομμύρια χρήστες.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι ειδικοί συμβουλεύουν όσους αναζητούν εργασία να κάνουν καλού κακού και ένα... «ξεσκόνισμα» στις προσωπικές τους σελίδες και τα προφίλ, αφαιρώντας τα επικίνδυνα σημεία ή τις φωτογραφίες που μπορούν να κάνουν άσχημη εντύπωση.

http://media2.feed.gr/filesystem/images/20100301/low/assets_LARGE_t_420_8669691.JPG


Αναζητούμε στοιχεία

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν κομμάτι της καθημερινότητάς μας, όχι μόνο για το ανθρώπινο δυναμικό αλλά για όλους τους κλάδους και τις ειδικότητες. Εχει αποδειχτεί ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο, στο οποίο, όμως, δεν μπορούμε να βασιστούμε 100%.

Στη Randstad δίνουμε μεγάλη σημασία στις προσωπικές και επαγγελματικές συναντήσεις, στις συστάσεις που λαμβάνουμε από προηγούμενους εργοδότες, στην αξιολόγηση δεξιοτήτων μέσα από τεστ (προσωπικότητας, ηλεκτρονικών υπολογιστών, ξένων γλωσσών), καθώς και στα αντίγραφα των ακαδημαϊκών γνώσεων και δεξιοτήτων που ζητάμε από κάθε υποψήφιο. Σε αυτό το σημείο της διαδικασίας είναι πιθανό να χρησιμοποιήσουμε συμπληρωματικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Από την εμπειρία που έχουμε αποκομίσει από την καθημερινή μας επαφή με υποψηφίους, μπορούμε να πούμε ότι δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές στο προφίλ που παρουσιάζουν ηλεκτρονικά και στην προσωπική συνάντηση. Ολες οι διαδικασίες, που χρησιμοποιούμε, εφαρμόζονται για να εξασφαλίσουμε ότι τα στοιχεία που λαμβάνουμε από τους υποψηφίους είναι αληθή πριν τους προτείνουμε κάποια μελλοντική συνεργασία.

 

ethnos.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;