( 0 ψήφοι )

Σκοπός της πρωτοβουλίας, που διοργανώνουν η ΕΒΕΘ και η ΔΕΘ, είναι η ανάδειξη της καινοτομίας και της δημιουργικότητας ως μοχλoύ ανάπτυξης της οικονομίας και της κοινωνίας

Φουτουριστικές στάσεις λεωφορείων που λειτουργούν με τον ήλιο, GPS που «γνωρίζει» τις συνήθειες του οδηγού-χρήστη και προσαρμόζεται σε αυτές, «έξυπνα» σταντς με πληροφορίες για την πόλη και άλλες πρωτοποριακές εφαρμογές που διακρίθηκαν για την υψηλή τεχνολογία, την αισθητική και την αειφορική τους χρήση φιλοξενούνται αυτές τις μέρες στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο του 1ου Φεστιβάλ Καινοτομίας, με τον τίτλο «Θεσσαλονίκη - Πόλη του Μέλλοντος».

http://engine.feed.gr/?catid=11429&imgid=9723705&srcid=420&type=11495
Μηνύματα και πληροφορίες για την προστασία του περιβάλλοντος προβάλλει το «πράσινο» λεωφορείο, το οποίο είναι ντυμένο με αληθινό χλοοτάπητα

Ενα κυριολεκτικά «πράσινο» λεωφορείο, ντυμένο με αληθινό χλοοτάπητα, σταθμεύει σε διάφορα σημεία της πόλης, φιλοξενώντας οικολογικές κατασκευές και προβάλλοντας μηνύματα και πληροφορίες για την προστασία του περιβάλλοντος και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Την ίδια ώρα, το «πράσινο» σπίτι σε εμπορικό κέντρο της Πυλαίας προωθεί την αξία της εξοικονόμησης ενέργειας, των οικολογικών υλικών και της πράσινης ανάπτυξης, ενώ επιλεγμένα καφέ της πόλης με ειδική σήμανση προβάλλουν σε οθόνες έξυπνες ιδέες, καινοτόμα προϊόντα και πρωτοπόρους ανθρώπους.

Σκοπός της όλης πρωτοβουλίας, που διοργανώνουν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο (ΕΒΕΘ) και η Διεθνής Εκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), είναι η ανάδειξη της καινοτομίας και της δημιουργικότητας ως μοχλού ανάπτυξης της οικονομίας και της κοινωνίας και ως απάντηση στην κρίση.

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων, θα βρεθούν στη Θεσσαλονίκη και θα τιμηθούν για τη δραστηριότητά τους πρωτοπόροι Ελληνες και ξένοι επιχειρηματίες, εκπρόσωποι εταιρειών διεθνούς εμβέλειας και ερευνητικών ινστιτούτων.

Μεταξύ αυτών, οι Κ. Ράτι του ΜΙΤ Senseable City Lab, Κ. Μπιόνο της Google, Ρ. Γουόρεν της Science Gallery, Χ. Πέρεζ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Design της Βαρκελώνης κ.ά., καθώς και οι Ελληνες Ε. Αμβροσιάδου, πρωτοπόρος στον χρηματοοικονομικό τομέα, Γ. Σακελλάρης της Ameresco, ο καθηγητής του Χάρβαρντ Ν. Χρηστάκης και ο διευθυντής σχεδιασμού της Φεράρι για τη Φόρμουλα 1, Ν. Τομπάζης.

http://engine.feed.gr/?catid=11429&imgid=9723707&srcid=420&type=11104Πληροφορίες για τα λεωφορεία με ενέργεια από τον ήλιο

Informative Solar Bus Stop: Υψηλής αισθητικής «πράσινη» στάση λεωφορείου, που λειτουργεί αποκλειστικά με την ηλιακή ενέργεια, παρέχοντας πληροφορίες στους επιβάτες για τον χρόνο άφιξης του επόμενου λεωφορείου και άλλες χρηστικές πληροφορίες που ανανεώνονται κάθε 30 δευτερόλεπτα. Αναπτύχθηκε από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Design της Βαρκελώνης, παρουσιάστηκε πέρυσι στο Διεθνές Συνέδριο της Κοπεγχάγης για την Κλιματική Αλλαγή και ήδη έχουν εγκατασταθεί οι πρώτες 100 στάσεις στη Βαρκελώνη.

«Εξυπνο» ηχοσύστημα

Holosonics Audio Spotlight: Ηχοσύστημα που δημιουργεί μια συγκεκριμένη ροή ήχου, η οποία ελέγχεται με την ίδια ακρίβεια που μπορεί να ελεγχθεί και ο φωτισμός, απομακρύνοντας κάθε ίχνος θορύβου ή παράσιτου.

Μια κατασκευή για άπλετο φωτισμό

Danzer Light: Ιδιαίτερη κατασκευή που βασίζεται σε 180 πυραμιδοειδή στοιχεία σε 4 βάσεις, τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρουν φωτισμό στον χώρο χωρίς την ύπαρξη καλωδίων.

GPS για άτομα με πρόβλημα όρασης

martEyes: Ελληνική πατέντα, απόρροια έρευνας 2,5 ετών του Εργαστηρίου Τηλεπικοινωνιών του ΑΠΘ, που έχει βραβευτεί στα Global Telecoms Business Innovation Awards 2008. Αποτελεί το GPS των ατόμων με προβλήματα όρασης, καθώς τους καθοδηγεί προς τον προορισμό τους με ηχητικά μηνύματα, προειδοποιώντας τους για την προσέγγισή τους σε προεπιλεγμένα από τους ίδιους σημεία.

Πλοήγηση στο ίντερνετ από... στάση λεωφορείου

EyeStop: «Στάση λεωφορείου του μέλλοντος» ονομάζουν οι ερευνητές του ΜΙΤ την πρότυπη φουτουριστική κατασκευή που ανέπτυξαν σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές της Φλωρεντίας. Αυτή δίνει στον επιβάτη τη δυνατότητα να ελέγξει τα e-mails του περιμένοντας το λεωφορείο, να πλοηγηθεί στο Ιντερνετ, να δει την ακριβή θέση του λεωφορείου που τον ενδιαφέρει, να ενημερωθεί για την ιστορία της πόλης, τα αξιοθέατα, τις εκδηλώσεις, την ποιότητα του αέρα και εκατοντάδες άλλες εφαρμογές.

Ενα GPS που γνωρίζει τις συνήθειες του οδηγού

AIDA (Affective Intelligent Driving Agent): Εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης για το αυτοκίνητο, που ανέπτυξε το ΜΙΤ σε συνεργασία με τη Volkswagen. Στόχος του είναι να λειτουργήσει ως «σύντροφος» του οδηγού, γνωρίζοντας τις συνήθειές του και προσαρμόζοντας τις πληροφορίες του πάνω σε αυτές. Αναλύοντας τη συμπεριφορά του, τον ενημερώνει για εμπορικές, επιχειρηματικές, τουριστικές και οικιστικές περιοχές σε μια πόλη, του προτείνει εναλλακτικές διαδρομές, τον προειδοποιεί για αναπάντεχα συμβάντα και τις κλιματικές συνθήκες, ενώ του υπενθυμίζει ότι τελειώνει η βενζίνη, όταν πλησιάζει σε βενζινάδικο.

 

12/05/2010 - ethnos.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;