( 2 ψήφοι )
Η διαφήμιση ως γνωστόν έχει κατακλύσει όλους τους χώρους με τα τελευταία χρόνια να κάνει μεγάλη θραύση στο internet και να προσπαθεί να ανταγωνιστεί αλλά και να «ρουφήξει» μερίδιο αγοράς από πιο γνωστές μεθόδους διαφήμισης όπως είναι η τηλεοπτική και η έντυπη...

Αυτό όμως που έχουν αντιληφθεί και έχουν δώσει βάση τα τελευταία χρόνια οι διαφημιστές είναι η διαφήμιση μέσα στα videogamez! Ένας χώρος που κερδίζει -ακόμα και τώρα- μικρούς και μεγάλους θαυμαστές!

Ας γίνω λίγο πιο αναλυτικός. Η διαφήμιση μέσα σε ένα videogame γίνεται με διάφορους τρόπους: Με γιγαντοαφίσες και διαφημιστικές αφίσες στον εικονικό χώρο που εξερευνεί και κινείται ο παίκτης, με προϊόντα και αντικείμενα μέσα στον εικονικό χώρο και ακόμα πιο υποσυνείδητα με αντικείμενα που έχει ο ίδιος ο -εικονικός- παίκτης π.χ. μία κόκα-κόλα που όταν την πίνει του δίνει ενέργεια!...

Τα πρώτα δείγματα διαφήμισης φάνηκαν μέσα σε παιχνίδια ξεκίνησαν περίπου πριν από 15 χρόνια (παρόλο που κάποιες ιδέες χρονολογούνται ακόμη παλαιότερα) με στατική διαφήμιση background των προϊόντων Chupa-Chups και κρυφών επιπέδων στο παιχνίδι Zool το 1992 και γιγαντοαφισών-πάνελ της Adidas στο παιχνίδι «FIFA International Soccer» του 1994! Σε πιο γνωστά για την εποχή μας παιχνίδια διαφήμιση εθεάθη στο «Splinter Cell: Chaos Theory» με αφίσες της AXE!

Τα τελευταία χρόνια μπήκε στο παιχνίδι και η δυναμική διαφήμιση με πρώτο παράδειγμα το 2005 στο παιχνίδι «SWAT 4» που έπαιζαν διάφορα τηλεοπτικά spots διαφόρων προϊόντων μέσα στο παιχνίδι που στόχευαν στο Αμερικανικό κοινό αλλά και υπήρχαν διάφορες αφίσες σε σκοτεινά σημεία που τις έβλεπε ο παίκτης στο σκοτάδι μόνο με φακό ως τρικ-διαφήμιση ανακατεύθυνσης για την μετέπειτα πορεία μέσα στο παιχνίδι...

Και φτάνουμε λοιπόν στο σήμερα, που ο Κος Ομπάμα δαπάνησε το ποσό των 50.000 δολαρίων για προσωπική διαφήμιση (εκλογής) μέσα στο παιχνίδι «Burnout Paradise» για το XBOX360!, χωρίς να γνωρίζουμε τα υπόλοιπα ποσά -εδώ και ένα χρόνο- που κατέθεσε για τα παιχνίδια NBA, Madden, NASCAR, NHL και άλλα 13 παιχνίδια ... στο σύνολο τους 18!!
Φανταστείτε για να επενδύει ο -πλέον- πρόεδρος των Η.Π.Α. διαφήμιση μέσα στα videogamez τι έχει να γίνει στο άμεσο μέλλον! {#emotions_dlg.wink3}

Οι εταιρίες που δίνουν μεγάλη βάση στη διαφήμιση μέσα στα παιχνίδια είναι η Adidas που διαφημίζεται κατά κόρον σε όλα τα αθλητικά παιχνίδια που κυκλοφορούν με μεγαλύτερη βαρύτητα στα αμερικάνικα παιχνίδια τύπου MLB, NHL, Cricket κ.λπ., και η Sony με αντίστοιχες διαφημίσεις ... και αυτή που εκμεταλλεύεται πιο πολύ το διαφημιστικό χώρο στα παιχνίδια της είναι η Electronic Arts (EA).


Μερικοί αριθμοί για να καταλάβετε τι ποσά παίζουν:
- Το 2005 δαπανήθηκαν περίπου 56 εκατομμύρια δολάρια για διαφήμιση μέσα στα videogamez και υπολογίζεται ότι το 2010 αυτό το ποσό θα φτάσει τα 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια!
- Αυτή τη στιγμή η διαφήμιση σε ένα παιχνίδι κοστίζει από $1-2 μέχρι $5-6 ανά πώληση κόπιας στατικής/δυναμικής διαφήμισης ... και υπολογίζεται να αλλάξει τα προσεχή χρόνια στα παιχνίδια κονσολών 7ης γενιάς με $20.000.000 ανά τίτλο!!!

Τέλος, μερικοί φανατικοί παιχνιδατζήδες βλέπουν αυτές τις κινήσεις των διαφημίσεων μέσα στα παιχνίδια ως ενοχλητικές, ως spam, και άλλοι ως μία ομορφότερη προσθήκη που κάνει ακόμα πιο πραγματικό ένα videogame! Ο καθένας με το χαβά του και με τα γούστα του...

Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι διαφημιστές έχουν βρει ένα χώρο νέο -ψιλοπαρθένο- για να τον φλομώσουν με διαφημίσεις και οι εταιρίες παιχνιδιών μία κάλυψη των εσόδων τους από ...την πειρατεία(?)!

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;