( 0 ψήφοι )

mobile adsΦανταστείτε έναν κόσμο στον οποίο οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους ακουμπώντας το κινητό τους τηλέφωνο σε μία συσκευή που αναλαμβάνει να περάσει τη χρέωση στον επόμενο λογαριασμό της συνδρομής τους. Η λίστα για τα ψώνια του σούπερ μάρκετ γίνεται μέσα από μια εφαρμογή εγκατεστημένη στο κινητό τηλέφωνο, που αναλαμβάνει να οργανώσει τα προϊόντα με βάση τη σειρά που είναι τοποθετημένα στα ράφια του συγκεκριμένου σούπερ μάρκετ, ενώ με το πρώτο χιόνι, η εταιρεία από την οποία αγοράσατε το αυτοκίνητο σας, στέλνει στο κινητό φωτογραφία του με τα καινούργια λάστιχα χιονιού και ενημερώνοντας σας ότι μπορείτε άμεσα να τα αγοράσετε. Τώρα σταματήστε να φαντάζεστε. Όλα τα παραπάνω δεν είναι μέρος σεναρίου χολιγουντιανής παραγωγής αλλά πραγματικότητα που εφαρμόζεται ήδη από μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού.

«Το μέλλον είναι τώρα». Με αυτή την πρόταση που μπορεί να ακούγεται κλισέ, αλλά αποδεικνύεται πέρα ως πέρα αληθινή, συνόψισε τα λεγόμενα του ο Μάικ Γουόλς, στην ομιλία που έδωσε την περασμένη Παρασκευή ενώπιον στελεχών της ελληνικής και ξένης διαφημιστικής αγοράς, στο πλαίσιο του workshop που διοργάνωσε η Internet q στην Αθήνα. Ο Γουόλς, που εστιάζει τη δραστηριότητα του στη συγκέντρωση ενδιαφερόντων τεχνολογικών ιδεών από κάθε γωνιά του πλανήτη και έχει διατελέσει σύμβουλος σε μια σειρά από διεθνή μέσα ενημέρωσης μεταξύ των οποίων η News Corporation και το BBC, εστίασε στη γενιά των παιδιών που γεννήθηκαν από το 1994 και μετά, λέγοντας ότι αυτή είναι η γενιά που ζει και αναπτύσσεται με το Διαδίκτυο.

Σήμερα, τα δεκαεξάχρονα παιδιά είναι πλήρως εξοικειωμένα με τις νέες τεχνολογίες, μεγάλωσαν κρατώντας κινητά τηλέφωνα, iPods, ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, παίζοντας βιντεοπαιχνίδια στις κονσόλες και επικοινωνώντας μέσα από κοινωνικά δίκτυα στο web. Εξαιτίας κυρίως του τελευταίου, η συμπεριφορά τους, οι αντιδράσεις και οι προτιμήσεις τους είναι μετρήσιμες, από τη στιγμή που χρησιμοποιούν τα δίκτυα ως μέσο έκφρασης. Δίνουν έτσι τη δυνατότητα στα επιτελεία μάρκετινγκ των εταιρειών να πραγματοποιήσουν στοχευμένες προωθητικές ενέργειες.

Ο Γουόλς θεωρεί ότι το επόμενο κύμα τεχνολογικής καινοτομίας δεν θα προέλθει από τη Δύση, αλλά από την Αφρική και τις χώρες του λεγόμενου BRIC, που αποτελείται από τη Βραζιλία, τη Ρωσία, την Ινδία και την Κίνα. Η τελευταία μάλιστα διαθέτει σήμερα τον μεγαλύτερο διαδικτυακό πληθυσμό του πλανήτη, ξεπερνώντας τα 450 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Ενώ, στην Κένυα, σχεδόν 60% του πληθυσμού της χώρας πραγματοποιεί τραπεζικές συναλλαγές μέσω κινητών τηλεφώνων, καθώς παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια σε σχέση με τις αντίστοιχες στα φυσικά καταστήματα των τραπεζών.

Το τέλος του χάρτινου χρήματος...

Αναλύοντας τις προοπτικές και το μέλλον του κινητού τηλεφώνου όχι μόνο ως μέσο πληρωμών αλλά και ως μέσου προωθητικών ενεργειών για τις επιχειρήσεις, ο Φινλανδός Τόμι Αχόνεν, σημείωσε αρχικά ότι οι συναλλαγές με τα παραδοσιακά χαρτονομίσματα και κέρματα θα εγκαταλειφθούν στο μέλλον. Μάλιστα, σύμφωνα με τον διεθνώς αναγνωρισμένο σύμβουλο επιχειρήσεων και συγγραφέα έξι μπέστ-σέλερ για την ψηφιακή διαφήμιση, η Σουηδία έχει ήδη ξεκινήσει συζητήσεις όχι απλά για την καταλληλότητα μιας τέτοιας κίνησης, αλλά για τη στιγμή που θα πρέπει αυτή να συμβεί.

«Το κινητό τηλέφωνο είναι το 7ο μέσο ενημέρωσης. Μη μεταφέρετε το Ίντερνετ στο κινητό τηλέφωνο, είναι λάθος. Το κινητό διαφέρει από το Ίντερνετ όπως η τηλεόραση από το ραδιόφωνο», τόνισε ο Αχόνεν, συμπληρώνοντας ότι στα κινητά τηλέφωνα οι εταιρείες έχουν νέες δυνατότητες προβολής και προώθησης των προϊόντων τους, με τρόπους που είναι αδύνατο να πραγματοποιηθούν στο Διαδίκτυο.

Εστίασε στην έννοια του «engagement marketing», που διαφέρει από τις παραδοσιακές μεθόδους που εφαρμόζονται στα παραδοσιακά μέσα, με την απόλυτη προσαρμογή του μηνύματος στα χαρακτηριστικά και την προσωπικότητα του ατόμου, ενώ, με τη χρήση κατάλληλων τεχνολογιών, αποστέλλεται τη στιγμή που ο καταναλωτής βρίσκεται στο φυσικό σημείο της αγοράς. «Αυτή είναι και η επιτομή της στοχευμένης διαφήμισης», σημείωσε, που είναι δυνατή μόνο με τη βοήθεια του κινητού τηλεφώνου, ενσωματώνοντας όχι μόνο τη δυνατότητα σύνδεσης στο ίντερνετ, αλλά με το λογισμικό γεωγραφικού προσδιορισμού αυξάνει εκθετικά τις πιθανότητες επιτυχίας του διαφημιστικού μηνύματος.

 

20/09/2010 - kathimerini.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;