27 Μαϊου 2010
Posted in
Επικαιρότητα
«Αποτύχαμε», ομολόγησε ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ και δεσμεύτηκε για πιο εύχρηστες ρυθμίσεις απορρήτου μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Προηγήθηκαν αντίδραση της Κομισιόν και... εκστρατεία εξόδου από δυσαρεστημένους χρήστες
«Mea culpa» είπε στα 400 εκατομμύρια χρήστες του Facebook ο ιδρυτής του και διευθύνων σύμβουλος, Μαρκ Ζάκερμπεργκ. Μετά την αναστάτωση που προκάλεσαν οι πρόσφατες αλλαγές στις ρυθμίσεις ασφαλείας και την κριτική που έχει δεχτεί ακόμα και από την EE, ο 26χρονος επικεφαλής της δημοφιλούς ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης παραδέχτηκε σε χθεσινό άρθρο του στην «Telegraph» ότι οι έλεγχοι ασφαλείας είναι «υπερβολικά σύνθετοι» και ότι θα πραγματοποιηθούν αλλαγές «το συντομότερο δυνατό».
Εδώ και περίπου έναν χρόνο, το Facebook έδωσε τη δυνατότητα στους χρήστες να ρυθμίζουν ποιες πληροφορίες είναι ορατές, αλλά και ποιες δημοσιεύσεις παραμένουν κρυφές από «ανεπιθύμητα» άτομα.
Για παράδειγμα, μπορεί ένας χρήστης να μην επιθυμεί ούτε να μοιραστεί τις φωτογραφίες από το χθεσινό πάρτι με το αφεντικό του αλλά ούτε να είναι ορατή η ενημέρωση της κατάστασής του (status update) σε άτομα που δεν γνωρίζει καλά. Ετσι με ένα ολόκληρο οπλοστάσιο ρυθμίσεων ο χρήστης ελέγχει συγκεκριμένα ποια άτομα μπορούν να γράφουν στον «τοίχο» του, να βλέπουν συγκεκριμένες φωτογραφίες και προσωπικές πληροφορίες.
Ομως η πολυπλοκότητα των ρυθμίσεων και ο ταχύτατος ρυθμός με τον οποίο μεταβάλλονται τις έχει καταστήσει δύσχρηστες για τη μεγάλη μάζα των χρηστών, οι οποίοι καταλήγουν να μένουν απροστάτευτοι. Μάλιστα το γεγονός ότι όλες οι πληροφορίες είναι προκαθορισμένα (default) ορατές σε όλους προκάλεσε την αντίδραση της Κομισιόν πριν από δύο εβδομάδες.
«Πολλοί από εσάς θεωρούν ότι οι έλεγχοι ασφαλείας είναι πολύπλοκοι. Η πρόθεσή μας ήταν να σας δώσουμε πολλούς διαφορετικούς ελέγχους, αλλά μπορεί να μην ήταν αυτό που ήθελαν πολλοί από εσάς.
Απλά αποτύχαμε», γράφει ο Ζάκερμπεργκ στη βρετανική εφημερίδα και υπόσχεται ότι μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα προστεθούν πιο εύχρηστες ρυθμίσεις απορρήτου.
Αυτοκριτική
Ακόμα διαβεβαίωσε τους χρήστες ότι το Facebook, το οποίο έκλεισε έξι χρόνια λειτουργίας, θα παραμείνει μια δωρεάν υπηρεσία, που σημαίνει ότι ορισμένες πληροφορίες χρηστών θα μοιράζονται με διαφημιζόμενες εταιρείες, ακόμα και ανώνυμα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι περισσότεροι από τους μισούς χρήστες έχουν αναφέρει ότι μπορεί να καταργήσουν τον λογαριασμό τους, ενώ οι αναζητήσεις στη μηχανή Google για το πώς γίνεται διαγραφή από το Facebook έχουν αυξηθεί σημαντικά τις τελευταίες εβδομάδες.
25/05/2010 - ethnos.gr
τελευταία άρθρα
- Ασφάλεια των δεδομένων μας: Μια εξαρχής χαμένη υπόθεση...
- Πώς η Tesla επαναστατικοποίησε την ηλεκτροκίνηση
- Terramaster F4-423: Το NAS που θέλει να τα κάνει όλα (και να συμφέρει)
- Synology DS923+
- Συγκριτικό δωρεάν NAS προγραμμάτων 2023
- Windows 11
- Apple M1: Επανάσταση στους επεξεργαστές ή κόλπο του (Apple) marketing;
- USB 4.0 - Το next big thing της πληροφορικής
- Εξηγώντας το SMR σκάνδαλο των κατασκευαστών σκληρών δίσκων
- Συγκριτικό προγραμμάτων NAS, έτος 2020
δημοφιλή άρθρα / νέα
- Οι ελληνικές εφημερίδες στο διαδίκτυο
- Ducky 1008 Black ALPS: Ένα φθηνό gaming keyboard
- Σπάζοντας το WPA/WPA2 ασύρματο δίκτυο σε λίγες ώρες
- Chat Roulette: Νέα μόδα online chat
- Συγκριτικό WinZip vs. WinRar vs. 7-Zip: Ποιο είναι το καλύτερο συμπιεστικό σήμερα;
- Πώς να κάνετε τον υπολογιστή σας γρηγορότερο σε 5'
- ΟΣΕ: Κράτηση εισιτηρίων μέσω διαδικτύου
- Digea: Γιατί η ψηφιακή τηλεόραση δεν έχει την ποιότητα εικόνας που θα θέλαμε;
- Ποια κάρτα γραφικών να αγοράσω;
- Φτηνά laptop: Compaq Presario CQ61 - 410SV