Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Μάθε, παιδί μου, γράμματα και... PC!Ο Ισαάκ Ασίμοφ, ο Αμερικανός –ρωσικής καταγωγής– συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας, ανάμεσα στα έργα του οποίου ξεχωρίζουν το "I, Robot" και το "The Bicentennial Man", είχε δηλώσει ότι δεν φοβόταν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, παρά μονάχα την έλλειψή τους. Διευρύνοντας κάπως τη σκέψη της σπουδαίας αυτής μορφής της παγκόσμιας λογοτεχνίας, θα μπορούσε να υποστηρίξει κανείς ότι ο «φόβος» δεν περιορίζεται μόνο στα PC, αλλά γενικώς στην έλλειψη της τεχνολογίας.

Καθημερινά, άλλωστε, ο ανθρώπινος πολιτισμός βασίζεται όλο και περισσότερο στα διάφορα τεχνολογικά gadgets που μας περιβάλλουν και τα οποία εξελίσσονται σχεδόν με την ταχύτητα του φωτός. Εάν λοιπόν υποθέσουμε ότι όποιος δεν γνωρίζει τη χρήση του υπολογιστή θεωρείται στη σύγχρονη εποχή αναλφάβητος, τότε εύκολα μπορούμε να φτάσουμε στο -λογικό- συμπέρασμα ότι γενικώς η έλλειψη στοιχειωδών γνώσεων γύρω από την τεχνολογία απομονώνει και υποβιβάζει το άτομο.

«Προβλήματα»
Αν λοιπόν η έλλειψη τεχνολογικών γνώσεων και gadgets μπορεί να προκαλέσει κάποια προβλήματα σε έναν ενήλικα, μπορεί κανείς να φανταστεί την απομόνωση, ακόμη και τα αισθήματα κατωτερότητας που μπορεί να δημιουργηθούν σε ένα παιδί. Στο σχολείο, όπου όλοι θα μιλούν για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια τα οποία έπαιξαν το Σαββατοκύριακο ή τις γνώσεις που αποκόμισαν από το Διαδίκτυο, την ταινία που παρακολούθησαν στο υπερ-εξελιγμένο DVD player τους ή, τελικά, τα μουσικά κομμάτια που κατέβασαν στο κινητό τους. Η άγνοια γύρω από το αντικείμενο των νέων τεχνολογιών σίγουρα μπορεί να απομονώσει ένα παιδί...

Aλλωστε, όπως υποστηρίζει η κ. Δήμητρα Σφήκα, ψυχολόγος, «το Διαδίκτυο, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και ακόμη και η τηλεόραση, όλα παίζουν ένα ρόλο στην εκπαίδευση και τη μάθηση των παιδιών». Η κ. Σφήκα, μάλιστα, συμπληρώνει ότι «πλέον υπάρχει ένας κώδικας επικοινωνίας, που εντάσσει το Διαδίκτυο, το κινητό και τον υπολογιστή στην καθημερινότητα των νέων. Οταν δεν μπορούν να συμπλεύσουν απομονώνονται». Φυσικά, μέτρον άριστον. Δεν πρέπει ούτε να δαιμονοποιούνται οι νέες τεχνολογίες ούτε φυσικά και να γίνεται αλόγιστη χρήση τους. «Μερικές φορές οι γονείς προσπαθώντας να προστατέψουν τα παιδιά τα απομονώνουν. Ετσι, ένα παιδί μπορεί να προσπαθήσει να βρει αλλού αυτό που του απαγορεύουν στο σπίτι. Ενδεχομένως να προστρέξει σε κάποιο Ιnternet cafe ή σε σπίτι φίλων», υποστηρίζει η κυρία Σφήκα. Ενώ τελειώνοντας συμβουλεύει: «Αφενός μεν τα όρια πρέπει να μπαίνουν από την προ σχολική ηλικία και όχι στην εφηβεία, αφετέρου, δε, δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ ότι οι γονείς είναι το πρότυπο του παιδιού και κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει όταν του ιδίου οι πράξεις αντιφάσκουν με τα λόγια του»...

 

28/05/2010 - e-typos.com

 

Διαβάστε επίσης: Μάθε παιδί μου e-γράμματα

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;