Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

rdioΑυτή τη φορά, οι Janus Friis και Niklas Zennstrom επενδύουν στην διάθεση μουσικής με τεχνολογία ροής (streaming) έναντι μηνιαίας συνδρομής, δηλαδή η δυνατότητα ακρόασης μουσικής διατηρείται όσο ο χρήστης πληρώνει -τα τραγούδια δεν αναπαράγονται όταν η συνδρομή λήξει.

Οι δημιουργοί του (επιτυχημένου) Skype, του (παλαιού) Kazaa (file sharing) και του (αποτυχημένου) Joost TV, φαίνεται να πιστεύουν ότι έχει μέλλον η παροχή πρόσβασης σε εκατομμύρια τραγούδια αντί μηνιαίας συνδρομής με κόστος έως και 10 δολάρια. Η νεότευκτη υπηρεσία ονομάζεται Rdio (από τις λέξεις Radio και Audio) και αρχικά θα παρέχεται μόνο στις ΗΠΑ, μέσα Ιουνίου του 2010.

Οι μουσικόφιλοι καλούνται να καταβάλλουν από 5 έως 10 δολάρια -ποσό που εξαρτάται από την συσκευή στην οποία θα επιλέξουν να την ενεργοποιήσουν- για να ακούν («απεριόριστη») μουσική επί ένα μήνα. Η Rdio θα διαθέσει και την απαιτούμενη εφαρμογή για την λειτουργία της υπηρεσίας στα δημοφιλή iPhone και Blackberry.

Εκ πρώτης όψεως, η Rdio ανταγωνίζεται άλλες γνωστές συνδρομητικές υπηρεσίες όπως η Rhapsody και η Spotify, οι οποίες επίσης παρέχονται επιλεκτικά σε κάποιες χώρες (προς το παρόν όχι στην Ελλάδα). Η Rdio θα έχει και χαρακτηριστικά κοινωνικής δικτύωσης, που θα επιτρέπουν στους συνδρομητές της να βλέπουν τις κριτικές άλλων συνδρομητών, να «ξεφυλλίζουν» τις συλλογές τρίτων και να «ακολουθούν» τα αγαπημένα τους συγκροτήματα (ώστε να ακούν τις νέες τους κυκλοφορίες) και να βλέπουν τις μουσικές επιλογές των «φίλων» τους. Θα μπορούν επίσης να μοιραστούν τις δικές τους επιλογές μέσω Twitter και Facebook. Αυτά όμως τα χαρακτηριστικά δεν θα  κάνουν την Rdio να ξεχωρίσει, καθώς και άλλες ανάλογες υπηρεσίες τα προσφέρουν -ενώ κάποιες άλλες, όπως η Lastfm πάνε ακόμα παραπέρα, προτείνοντας σχεδόν μαγικά νέα τραγούδια με βάση τις προτιμήσεις του ακροατή.

Την ίδια στιγμή, το Google αναμένεται να μπει στο χορό, καθώς στις 20 Μάη 2010 ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να πουλάει τραγούδια για ακρόαση από smartphone με το λειτουργικό της, Android και αγόρασε τεχνολογία που θα της επιτρέψει να στέλνει με τεχνολογία ροής μουσική από PC σε (έξυπνα) κινητά τηλέφωνα. Παράλληλα, φημολογείται ότι ένας ακόμα δυνατός παίκτης, η Apple ετοιμάζει μια συνδρομητική υπηρεσία μουσικής, δίπλα στο iTunes Music Store που προς το παρόν εμμένει στην πώληση τραγουδιών (download).

Η αγορά της διάθεσης μουσικής μέσω Διαδικτύου μόνο στις ΗΠΑ αποφέρει 1,87 δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο, ένα σχετικά μικρό ποσοστό από τα οποία πορέρχεται από συνδρομητικές υπηρεσίες (209 εκατομμύρια δολάρια), σύμφωνα με την Forrester Research.

 

04/06/2010 - tech.in.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;