Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Μέχρι και πέντε φορές υψηλότερα, σε σχέση με το Διαδίκτυο, εμφανίζονται διατεθειμένες οι εταιρείες να πληρώσουν προκειμένου να διαφημίσουν τα προϊόντα τους στις εφαρμογές περιοδικών και εφημερίδων στο iPad.

Αυτό δε σημαίνει ωστόσο ότι το tablet της Apple θα ανταπεξέλθει στις αυξημένες προσδοκίες της αγοράς των μέσων ενημέρωσης. Οι διαδικτυακές διαφημίσεις εξακολουθούν να αποτελούν μικρό μόνο μέρος του συνόλου των διαφημιστικών εσόδων τους, ενώ παραμένει ζητούμενο το κατά πόσο οι έντυπες διαφημίσεις θα επιτρέψουν στα προ-ύφεσης επίπεδα.

Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι το iPad μπορεί να παρέχει τον τρόπο επίτευξης εσόδου από τους διαφημιζόμενους, κάτι που ενισχύσει την ελπίδα ότι τα φορητά tablets θα μπορούσαν να γυρίσουν τα οικονομικά της ψηφιακής διαφήμισης υπέρ των εκδοτών. «Νομίζω ότι θα επαναπροσδιορίσει τον τρ΄πο που οι διαφημιζόμενοι συνδέονται με το κοινό τους», επεσήμανε ο Λου Κόνα, αντιπρόεδρος του ομίλου Conde Nast, που εκδίδει το Vogue, το GQ και το Wired.

Υπάρχουν όμως πολλά που πρέπει να γίνουν ακόμη προτού το iPad και τα άλλα tablets που θα κυκλοφορήσουν στο άμεσο μέλλον καταστούν σημαντική πηγή εισοδήματος. Αρχικά, οι εφαρμογές θα πρέπει να γίνουν πιο ελκυστικές ώστε να κάνουν τους αναγνώστες να ασχοληθούν για περισσότερη ώρα και ειδικά από τη στιγμή που το δωρεάν περιεχόμενο είναι λίγα κλικ μακριά, στον browser της συσκευής.

Επιπλέον, τα tablets θα πρέπει να μπουν σε περισσότερα σπίτια, χωρίς όμως να γίνουν τόσο διαδεδομένα ώστε να αφαιρέσουν τον premium χαρακτήρα, για τον οποίο οι διαφημιζόμενοι εμφανίζονται διατεθειμένοι να πληρώσουν.

Οι λόγοι για τους οποίους οι εκδότες δεν μπορούν να παρουσιάσουν στο Ίντερνετ έσοδα αντίστοιχα των εντύπων. Παρά το ότι οι εφημερίδες και τα περιοδικά προσφέρουν σχετικά περιορισμένο διαφημιστικό χώρο, στο Διαδίκτυο ο χώρος αυτός είναι, εικονικά, απεριόριστος. Σε ένα tablet, η διαφήμιση μπορεί να εκμεταλλευτεί τα multimedia χαρακτηριστικά της συσκευής, όπου ο χρήστης μπορεί να δει φωτογραφίες, να ακούσει μουσική ή να δει βίντεο του προϊόντος. Ο Τζέισον Φουλμίνες, διευθυντής του τμήματος mobile products της USA Today, δήλωσε ότι η εταιρεία του χρεώνει την αλυσίδα ξενοδοχείων Marriott περίπου 50 δολάρια για κάθε 1000 εμφανίσεις της διαφήμισης στο iPad. Η μέση τιμή διαφήμισης στην ιστοσελίδα της εφημερίδας από την άλλη στοιχίζει λιγότερο από δέκα δολάρια, ενώ για την έντυπη έκδοση, το κόστος για 1000 φύλλα ολοσέλιδης έγχρωμης διαφήμισης φτάνει τα 103 δολάρια.

Σε μια άλλη περίπτωση, η JPMorgan Chase & Co. έσπευσε να χορηγήσει την εφαρμογή των New York Times για περίοδο δύο μηνών, θεωρώντας την εξαιρετική ευκαιρία να προωθήσει την νέα πιστωτική κάρτα στους πρώτους αγοραστές της συσκευής: Η κάρτα απευθύνεται στο 15% του καταναλωτικού κοινού των ΗΠΑ, και όσοι αγόρασαν το iPad – οι πρώτοι τουλάχιστον - έχουν κατά πάσα πιθανότητα τα χρήματα για να την αποκτήσουν.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Chase Sapphire, Σον Ο’Ράιλι, το ποσοστό εκείνων που κάνουν κλικ στη διαφήμιση φτάνει το 15%, ποσοστό εντυπωσιακό, αν σκεφτεί κανείς ότι το αντίστοιχο ποσοστό για μια διαφήμιση στο Ίντερνετ δε ξεπερνάει το 0,1%.

Εδώ θα πρέπει να αναφερθεί ότι οι εκδότες ελπίζουν με το iPad να σταματήσουν την εμμονή των διαφημιζόμενων με τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας της διαφήμισης. Θα έβλεπαν με πολύ θετική ματιά την επιστροφή στις μέρες που οι διαφημιζόμενοι πλήρωναν μεγάλα ποσά για μεγάλες διαφημίσεις σε έντυπα με τα οποία οι αναγνώστες ασχολούνται για πολύ ώρα.

Σύμφωνα με την Conde Nast, ο μέσος αναγνώστης περνά εξήντα λεπτά με κάθε μηνιαίο τεύχος των εκδόσεων της στο iPad. Στο Διαδίκτυο από την άλλη, ο μέσος χρήστης περνά μόλις 2,1 λεπτά στο VanityFair.com και 3,8 λεπτά στο GQ.com, με βάση τις μετρήσεις τις comScore.

Μεταξύ των άλλων ενθαρρυντικών σημαδιών για τους εκδότες, αξίζει να αναφερθεί ότι η εφαρμογή των New York Times για το iPad κατέβηκε από 300.000 χρήστες, όταν ο συνολικός αριθμός των iPad που είχαν πουληθεί δεν είχε ακόμη ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο.

Το περιοδικό Wired της Conde Nast είναι εκείνο που ακολουθεί την πιο επιθετική πολιτική ερευνώντας τις δυνατότητες του iPad. Η εφαρμογή του παρέχει πρόσβαση στο περιεχόμενο όπως εμφανίζεται στην έντυπη μορφή, με μερικές όμως multimedia πινελιές, όπως βίντεο και γραφικά που περιστρέφονται με την κίνηση του δαχτύλου. Η εφαρμογή κοστίζει 4,99 δολάρια για κάθε μηνιαίο τεύχος, με τους ιθύνοντες του περιοδικού να δηλώνουν ότι οι πρώτες προσπάθειες αποδίδουν, καθώς περίπου 66.000 κάτοχοι iPad πλήρωσαν για να διαβάσουν το τεύχος, την ώρα που ο μέσος όρος μηνιαίας κυκλοφορίας της έντυπης έκδοσης κυμαίνεται στα 82.000 αντίτυπα.

 

07/06/2010 - kathimerini.gr με πληροφορίες Associated Press

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;