Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

httpΤο Διαδίκτυο πρόκειται να ξεπεράσει τις εφημερίδες ως η δεύτερη μεγαλύτερη διαφημιστική πλατφόρμα στις ΗΠΑ, πίσω από την τηλεόραση, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της PricewaterhouseCoopers, «Global Entertainment and Media Outlook, 2010-2014».

Τα έσοδα από τις online διαφημίσεις, εξαιρώντας τις διαφημίσεις στα κινητά τηλέφωνα, αναμένεται να φτάσουν τα 34,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2014, από 24,2 δισεκατομμύρια το 2009, αναφέρει η έκθεση. Την ίδια ώρα, οι εφημερίδες θα συνεχίσουν να βλέπουν τα διαφημιστικά τους έσοδα να μειώνονται. Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Εφημερίδων των ΗΠΑ, που δημοσιεύτηκαν, τα διαφημιστικά έσοδα των εντύπων μειώθηκαν κατά 28,6% στη διάρκεια του 2009, στα 24,82 δισεκατομμύρια. Η PricewaterhouseCoopers υπολογίζει ότι το 2014 τα έσοδα αυτά θα φτάσουν τα 22,3 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ.

«Αν και το Διαδίκτυο δεν απέφυγε πλήρως τις επιπτώσεις της ύφεσης, η μείωση στις ΗΠΑ ήταν λιγότερο επώδυνη σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα», επισημαίνει η έκθεση. Οι μεταβολές στην καταναλωτική συμπεριφορά, οι νέες δυνατότητες που προσφέρει το μέσο και η αυξημένη διείσδυση της ευρυζωνικότητας στη χώρα είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που οδηγούν σε αυτή την εξέλιξη.

Το 2005, η διείσδυση της ευρυζωνικότητας κυμαινόταν στο 34% για τα αμερικανικά νοικοκυριά, ενώ σήμερα έχει φτάσει το 64%. Η έκθεση σημειώνει ότι η διάθεση 7,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το πακέτο στήριξης για την ανάπτυξη των ευρυζωνικών υπηρεσιών, καθώς και η διάθεση πακέτων triple-play, που συνδυάζουν πρόσβαση στο Ίντερνετ, τηλεόραση και τηλεφωνία, είναι καταλυτικοί παράγοντες για την επέκταση της αμερικανικής ευρυζωνικότητας.

Σημαντική ανάπτυξη αναμένεται να σημειωθεί και στις διαφημίσεις στις κινητές πλατφόρμες, εξαιτίας της αναβάθμισης των ασύρματων δικτύων και την κυκλοφορία όλο και περισσότερων έξυπνων κινητών στην αγορά. Στις ΗΠΑ, η διαφήμιση στα κινητά αναμένεται να τετραπλασιαστεί μέχρι το 2014 και να φτάσει τα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η δωρεάν ηλεκτρονική ενημέρωση είναι ο πιο μεγάλος ανταγωνιστής

Οι εφημερίδες έχουν σίγουρα αλλάξει. Το χαρτί έχει γίνει πιο λεπτό, οι σελίδες λιγότερες, και στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι πλέον σαφές ότι η επικρατούσα τάση είναι έμφαση στα τοπικά νέα και τα αθλητικά.

Τα γραφεία των ανταποκριτών παγκοσμίως έχουν συρρικνωθεί, οι κριτικές ταινιών, βιβλίων ακόμη και αυτοκινήτων έχουν εξαφανιστεί από τις σελίδες πολλών αμερικανικών εφημερίδων, ακόμη και εφημερίδες όπως οι Νew York Times αποφάσισαν να συρρικνώσουν το μητροπολιτικό τμήμα της εφημερίδας, ίσως το βασικότερο τμήμα της, αφού το αναγνωστικό της κοινό είναι βασικά κάτοικοι της Νέας Υόρκης.

Το γεγονός ότι το κενό που αφήνει η συρρίκνωση αυτή βιάστηκε να εκμεταλλευθεί η Wall Street Journal, εισάγοντας για πρώτη φορά στις σελίδες της αντίστοιχο μητροπολιτικό τμήμα, αποτελεί μια ένδειξη ότι η ίσως η συγκεκριμένη επιλογή να μην ήταν και η σωστότερη. Θα φανεί.

Πιο εστιασμένη ύλη

Οπως κι αν έχει όμως, η επιλογή των αμερικανικών εφημερίδων για λιγότερη και πιο εστιασμένη ύλη αποτελεί ίσως μια αναγκαία προσαρμογή στα νέα δεδομένα, μπορεί όμως να οδηγήσει και σε αντίθετα αποτελέσματα, καθώς θέτει ένα ζήτημα επιλογής του αναγνώστη μεταξύ μιας εφημερίδας που διαθέτει πολύ λιγότερη ύλη και με υψηλότερο για τον ίδιο κόστος, και μιας ηλεκτρονικής ενημέρωσης, η οποία τις περισσότερες φορές και επί του παρόντος τουλάχιστον είναι δωρεάν.

Οπως αναφέρει έκθεση της Γερμανικής Ενωσης Εκδοτών, οι αμερικανικές εφημερίδες, υπό την πίεση των μετόχων για άμεσα αποτελέσματα, προχώρησαν σε περικοπές που ίσως επισπεύσουν τη μετάβαση αναγνωστών και διαφημιστών στο Ιντερνετ. Η δωρεάν προσφορά της ύλης των εφημερίδων στο Ιντερνετ αποτελεί, σύμφωνα με τους ειδικούς και την κοινή λογική, τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή των ίδιων των εφημερίδων. Μπορεί το ποσοστό της διαφήμισης να έχει αυξηθεί, στο Ιντερνετ όμως, όπως απέδειξε η εξάρτηση των αμερικανικών εντύπων από τη διαφήμιση, τα έσοδα αυτά δεν αρκούν και η μόνη λύση, σύμφωνα με πολλούς, είναι η κατάργηση της δωρεάν ενημέρωσης από το Διαδίκτυο.

Ηδη, είναι αρκετοί οι εκδοτικοί οργανισμοί που προχωρούν σε χρεώσεις για την ενημέρωση από τις ιστοσελίδες τους, με βασικότερο τον όμιλο του Ρούπερτ Μέρντοχ, στον οποίο ανήκουν μεταξύ άλλων η Wall Street Journal και οι λονδρέζικοι Times. Κατά την τελευταία ετήσια συνάντηση των μετόχων της εφημερίδας New York Times, που πραγματοποιήθηκε στις 27 Απριλίου, ο Αρθουρ Σουλτσμπέργκερ, πρόεδρος της εταιρείας The New York Times Company και εκδότης των Νew York Times, αναφέρθηκε εκτενώς στις στρατηγικές επιλογές της εταιρείας προκειμένου να ξεπεράσει τα τεράστια οικονομικά προβλήματα που πριν από δύο χρόνια κινδύνευαν να οδηγήσουν σε πτώχευση και αυτή την ιστορική εφημερίδα των Ηνωμένων Πολιτειών.

O αυστηρός έλεγχος του κόστους και η έμφαση στις νέες τεχνολογίες και στο Ιντερνετ ήταν, σε γενικές γραμμές, οι δύο επιλογές, που σύμφωνα με τον κ. Σουλτσμπέργκερ βοήθησαν την εταιρεία να ξεπεράσει ένα σημαντικό μέρος των προβλημάτων της. Το γεγονός όμως ότι η εφημερίδα εξακολουθεί να χρωστά 769 εκατομμύρια δολάρια, αποδεικνύει ότι ο δρόμος για την επιβίωση των εφημερίδων είναι μακρύς και δύσκολος.

 

17/06/2010 - kathimerini.gr με πληροφορίες από Wall Street Journal

 

Διαβάστε επίσης: ΗΠΑ: Η διαδικτυακή διαφήμιση υπερτερεί πλέον της έντυπης

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;