Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

mobile businessΟι αναπτυσσόμενες χώρες είναι εκείνες που οδηγούν τις εξελίξεις στον χώρο του ηλεκτρονικού επιχειρείν μέσω κινητών τηλεφώνων (m-business) αλλάζοντας τις συνήθειες των τοπικών κοινωνιών. Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα του 9ου Παγκοσμίου Συνεδρίου για το Κινητό Ηλεκτρονικό Επιχειρείν (9th International Conference on Mobile Business/ 9th Global Mobility Roundtable), το οποίο πραγματοποιήθηκε στις αρχές της περασμένης εβδομάδας στην Αθήνα με πρωτοβουλία της ερευνητικής ομάδας κινητού επιχειρείν (ISTLAB/WRC) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Παράλληλα, πολλοί από τους 130 ερευνητές από 40 χώρες (αριθμός που αποτελεί ρεκόρ) εξέφρασαν την ανησυχία τους για τις επιπτώσεις που αρχίζουν να έχουν οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες επεκτείνονται ταχύτατα και στον χώρο των κινητών τηλεφώνων, όσον αφορά τη δημοσίευση προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Ανάπτυξη από τα κάτω
Μία από τις βασικές ομιλίες του συνεδρίου ήταν αυτή του Βλαντιμίρ Σβας, καθηγητή στο πανεπιστήμιο Fairleigh Dickinson στις ΗΠΑ που θεωρείται εκ των κορυφαίων σε θέματα ηλεκτρονικού επιχειρείν. Ο κ. Σβας επισήμανε ότι αναμένει ανάπτυξη στον χώρο του m-business κυρίως από αναπτυσσόμενες χώρες, οι οποίες φαίνονται να καινοτομούν και να επιδεικνύουν σημαντική ανάπτυξη σε τομείς, όπως η πληρωμή από το κινητό τηλέφωνο.

Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Κένυα, όπου, όπως και σε άλλες χώρες, ο χρόνος ομιλίας στα καρτοκινητά τηλέφωνα χρησιμοποιείται για τη μεταφορά «πραγματικών» χρημάτων μεταξύ των κατοίκων της χώρας! Αντίστοιχα παραδείγματα υπάρχουν και σε άλλες χώρες, όπου η κινητή τηλεφωνία έχει υποκαταστήσει άλλες υποδομές.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της οργανωτικής επιτροπής, Γιώργο Γιαγλή, ένα άλλο θέμα που απασχόλησε τους συνέδρους ήταν η χρήση των κινητών τηλεφώνων για πρόσβαση σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook. Η ανησυχία που υπάρχει για τη χρήση των προσωπικών δεδομένων από τέτοιου είδους υπηρεσίες ήταν έκδηλη, ιδίως καθώς το κινητό τηλέφωνο προσθέτει και άλλες πληροφορίες, όπως είναι η θέση του χρήστη.

Ευκαιρίες
Ο κ. Γιαγλής επισήμανε πάντως ότι υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες στον χώρο του m-business, αρκεί να βρεθούν τα κατάλληλα επιχειρηματικά μοντέλα, τα οποία, προς το παρόν, δεν έχουν ακόμη κάνει την εμφάνισή τους.

Από την άλλη πλευρά, η χρήση του κινητού τηλεφώνου ως μέσο πρόσβασης στο Διαδίκτυο αυξάνεται διαρκώς και είναι χαρακτηριστικό ότι στο α’ τρίμηνο του 2010 υπήρξε στην Ευρώπη μία αύξηση 9% στη διακίνηση δεδομένων μέσω ασύρματων δικτύων σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο. Το ζητούμενο είναι πως οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι και το οικοσύστημα που υπάρχει γύρω τους, μπορούν να εκμεταλλευτούν αυτή την αύξηση του ενδιαφέροντος. Σημειωτέον πως ειδικά για την Ελλάδα, η έρευνα του 2010 κατέδειξε αυξητική τάση στη χρήση του κινητού τηλεφώνου για απευθείας πρόσβαση στο διαδίκτυο σε σχέση με τα αποτελέσματα του 2009.

Συγκεκριμένα, η χρήση υπηρεσιών mobile internet στο σύνολο του δείγματος το 2010 αυξήθηκε σε 16,1% σε σχέση με 12,5% το 2009.

Αντίθετα, παρατηρήθηκε μείωση στη χρήση των κινητών πυλών (mobile portals) από 19,2% σε 8,1% στο σύνολο του δείγματος μεταξύ 2009 και 2010.

 

20/06/2010 - imerisia.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;