Διαφήμιση
( 2 ψήφοι )

Η τεχνολογία έφερε το απαγορευμένο στον καναπέ του σπιτιού μας και το απενοχοποίησε!

Το σουξέ μιας πορνοταινίας αποκάλυψε την υποκρισία μιας καθωσπρέπει κοινωνίας. Αλλά και την καθυστέρησή της τόσο στην πρόοδο όσο και στην παρακμή. Γιατί η ελληνική κοινωνία δεν άργησε μόνο να εκσυγχρονίσει τα συστήματα υγείας, παιδείας κ.λπ., αλλά και να αναδείξει εθνικές πορνοστάρ, στα πρότυπα μιας Μπελαντόνα, Τέρα Πάτρικ ή Τζένα Τζέιμσον.

xxxΠάντως, την υστάτη ώρα, έγινε κι αυτό! Η Τζούλια και η Ντούβλη αποθεώνονται σε εθνικά και τοπικά κανάλια, ενώ στον τομέα της προόδου φαίνεται ότι μείναμε στα μισά του δρόμου...

Η πορνογραφία ήταν περιθωριακή μέχρι που ιδιωτικά κανάλια και περιοδικά την έβαλαν στα σπίτια, με αισθησιακές φωτογραφίες μοντέλων, ταινίες σεξ, ροζ διαφημίσεις κ.λπ. Αλλαξαν πολλά από τότε που γίνονταν σκασιαρχεία για μια πρωινή προβολή στο «Ροζικλαίρ». Εκεί που αντάμωναν μαθητές, επαρχιώτες στην Ομόνοια και λούστροι που άφηναν τα κασελάκια τους στην είσοδο για να παρακολουθήσουν παράνομα τσόντες. Οχι κανονικές ταινίες με σεξ. Γουέστερν που ξαφνικά κοβόταν το πιστολίδι κι έμπαινε η «τσόντα» με ημίγυμνα ζευγάρια να ερωτοτροπούν, δημιουργώντας εκρήξεις διέγερσης ή αποδοκιμασίας όταν οι σκηνές παραήταν σεμνές ή το «ένθετο» διαρκούσε πολύ λίγο. Η ατμόσφαιρα είχε χαβαλέ, τα τσόφλια από πασατέμπο έπεφταν από τον εξώστη (μερικές φορές και φαγουρόσκονη!) και η μυρωδιά της ρέγκας κυριαρχούσε στην αίθουσα.

Η βιομηχανία εκτινάχθηκε

Η τεχνολογία άλλαξε το σκηνικό. «Η πορνογραφία είναι το πιο μεγάλο ταμπού», γράφει ο Μαρκ Πένιν στο βιβλίο του «Ιστορίες που εκπλήσσουν για τον τρόπο που ζούμε» (Penguin Books), αλλά η μεγάλη βιομηχανία πορνό που αναπτύχθηκε σε ΗΠΑ, Γερμανία, Αγγλία, Αυστραλία και τον υπόλοιπο κόσμο ανέτρεψε τα πάντα με τη συμβολή της τεχνολογίας. Οι ευυπόληπτοι πολίτες που αγόραζαν κλεφτά «Πλεϊμπόι», αποκτούσαν βίντεο και μπορούσαν απ' τον καναπέ τους, χωρίς να τους σχολιάζει κανείς, να βλέπουν πορνοταινίες. Η βιομηχανία εκτινάχθηκε. Χιλιάδες ταινίες (13,5 χιλιάδες το 2005!). Στην κοιλάδα του Σαν Φερνάντο (Καλιφόρνια) δεν χρειάζονταν μεγάλα στούντιο και μπάτζετ. Εφταναν 2,5 χιλιάδες δολάρια για μια φίρμα. Τα νέα κοινωνικά ήθη, να γίνεις διάσημος με οποιονδήποτε τρόπο και να κερδίζεις χρήματα χωρίς αναστολές, τράβηξαν χιλιάδες νεαρά άτομα στο επάγγελμα. Παρ' όλο που τα περισσότερα ξαναγύριζαν στα χωριά ή τα κολέγιά τους, γιατί η «δουλειά» ήταν πολύ σκληρότερη απ' ό,τι φαντάζονταν. Η «προσφορά» δεν έπαψε να είναι μεγάλη. Ταινίες για αίθουσες, βιντεοταινίες και καλωδιακή τηλεόραση δημιούργησαν μια βιομηχανία δισεκατομμυρίων δολαρίων, «ξαδέλφη» του διεθνούς τράφικιν που εγκλωβίζει εκατομμύρια νέους στα κολαστήρια της πορνείας και του σεξουαλικού τουρισμού από το Μπανγκόκ και το Νέο Δελχί ώς τη Νέα Υόρκη και την οδό Φυλής στο Δήμο Αθηναίων που ξεπέρασε και την παλιά Τρούμπα του Πειραιά. Ταινίες «καλλιτεχνικές», με υπόθεση (ευρωπαϊκής προέλευσης), «ρομαντικά πορνό» (ιαπωνικού τύπου) και ταινίες με αληθινή βία που φτάνει σε κατακρεούργηση των «ηθοποιών» (θυμάτων από παραγκουπόλεις), για να ικανοποιούνται οι αμφιλεγόμενες ανάγκες ενός αυξανόμενου φιλοθεάμονος κοινού. Σε γύρισμα, ο Στέφεν Χιλ σκότωσε με σπαθί Σαμουράι τον συμπρωταγωνιστή του Τομ Ντονγκ, στην Καλιφόρνια.

Η ραγδαία επέκταση του Διαδικτύου διευκόλυνε την είσοδο της πορνογραφίας στους χώρους εργασίας. Το 70% των ταινιών κατεβαίνει διαδικτυακά 9-5, δηλαδή εν ώρα εργασίας (Websense). Ακόμα και σε χώρες που απαγορεύουν την πορνογραφία (αραβικές, Κίνα, Κούβα, Ινδία κ.ά.), η εφαρμογή της φραγής στο Διαδίκτυο είναι δυσχερής. Η πορνογραφία συχνά καθορίζει την τεχνολογία. Η επιλογή του VHS αντί του ΒΕΤΑ από τη βιομηχανία πορνό έκρινε την τύχη του φορμά· το ίδιο με το DVD. Σήμερα, οι πορνοταινίες καλύπτουν ένα τεράστιο μέρος του κυβερνοχώρου. Μέσα από εκατομμύρια ιστοσελίδες διακινείται πορνογραφικό υλικό. Και οι παραγωγοί διαφημίζουν τα εμπορεύματά τους στο YouTube. Το τρέιλερ της ταινίας «Μπάτμαν ΧΧΧ: μία παρωδία πορνό» είχε 150 χιλιάδες χτυπήματα το πρώτο εικοσιτετράωρο («Hollywood Reporter», 12 Μαΐου 2010). Η επιτυχία της οδήγησε την Vivid Entertainment να αναγγείλει την ταινία «Νονός ΧΧΧ», αλλά και την «πορνοποίηση» των ηρώων της σύγχρονης αμερικανικής μυθολογίας. Ετσι, σύντομα οι φαν του είδους θα δουν σε πορνό εκδοχή Σούπερμαν, Ανθρωπο - Αράχνη, Χαλκ και Κάπτεν Αμέρικα! Στην οικονομία της αγοράς τίποτα δεν σώζεται. Ούτε καν οι παιδικοί μας ήρωες!

Τα παιδιά αποτελούν σημαντικό στόχο. Από 12 ετών, το ένα τρίτο των εφήβων βλέπει ταινίες πορνό. Ταυτόχρονα, εκατομμύρια φτωχοί είναι θύματα οργανωμένης παιδικής πορνείας, ενώ στις πλούσιες χώρες η παιδοφιλία διώκεται ποινικά, αλλά προστατεύεται από ισχυρούς μηχανισμούς. Ατιμώρητοι μένουν οι ιερείς της Καθολικής Εκκλησίας που αποπλάνησαν και βίασαν παιδιά σε ορφανοτροφεία και ενορίες σε Ιρλανδία, Γερμανία, Βραζιλία, Βέλγιο, Αυστρία, Μεξικό, ΗΠΑ κ.α., εκθέτοντας τον πάπα για συγκάλυψη των ενόχων («Τάιμ», 7 Ιουνίου 2010).

Στις ΗΠΑ, «άνθρωποι που εμφανίζονται ως οι πιο θυμωμένοι είναι οι ίδιοι καταναλωτές των προϊόντων που προκαλούν το θυμό τους», επισημαίνει ο καθηγητής του Χάρβαρντ Μπέντζαμιν Εντελμαν. Σύμφωνα με το περιοδικό «Νέος Επιστήμονας», οι πιο συντηρητικές πολιτείες των ΗΠΑ διακινούν περισσότερο πορνό. Οκτώ από τις δέκα πρώτες σε κατανάλωση πορνογραφικού υλικού πολιτείες ψήφισαν Μακ Κέιν στις πρόσφατες εκλογές. Οι κάτοικοι 27 πολιτειών που ψήφισαν νόμους κατά των ομοφυλοφίλων έχουν τα μεγαλύτερα ποσοστά χρηστών πορνό. Το ίδιο ισχύει για όσους δηλώνουν ότι υποστηρίζουν σθεναρά την οικογένεια και το γάμο ή ότι «το AIDS είναι τιμωρία του Θεού για την ανήθικη σεξουαλική συμπεριφορά των ανθρώπων». Με παρόμοιες απόψεις, ο ρεπουμπλικάνος βουλευτής Λάρι Κρεγκ καταψήφιζε κάθε ρύθμιση για τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων, προτού συλληφθεί σε τουαλέτα αεροδρομίου να επεξεργάζεται το μόριο ενός αστυνομικού. Οπως και ο γερουσιαστής Μαρκ Φόλεϊ που ψάρευε εραστές μέσω Διαδικτύου και ο βουλευτής Ντέιβιντ Βίτερ που συνδεόταν με κύκλωμα σωματεμπορίας.

Σύμφωνα με έρευνα χριστιανικού περιοδικού, το 53% των ανδρών που συμμετείχε σε χριστιανικό συνέδριο παραδέχτηκε ότι βλέπει πορνοταινίες. Πλην Κυριακής, επειδή πηγαίνουν στην εκκλησία... Στην έκθεση Exxxotica (Μαϊάμι), ένας πρώην παπάς με ιστοσελίδα (XXXChurch) μοίραζε την Καινή Διαθήκη με το σλόγκαν «Ο Ιησούς αγαπάει τους πορνοστάρ», προκειμένου να συνετίσει εκατομμύρια χριστιανούς που βλέπουν πορνό με τη μεσολάβηση μεγάλων εταιριών που τζιράρουν δισεκατομμύρια (Google, AOL, News Corporation-Μέρντοχ, General Motors κ.ά.), ενώ έσοδα από πορνοταινίες που προσφέρουν επί πληρωμή έχουν και οι διεθνείς αλυσίδες ξενοδοχείων («Μάριοτ», «Χίλτον» κ.λπ.).

Εξωραϊσμός της πορνογραφίας

Οι καταγγελίες των φεμινιστριών για την πορνογραφία, επειδή ενισχύει το οργανωμένο έγκλημα και ξεφτιλίζει τις ανθρώπινες υπάρξεις, δεν απέτρεψαν ούτε τον πολλαπλασιασμό των γυναικών που στρέφονται στην πορνογραφία. Οι σεξουαλικές περιπέτειες πλούσιων γυναικών, π.χ. Πάρις Χίλτον και Πάμελα Αντερσον, συνέβαλαν στον εξωραϊσμό της πορνογραφίας και την άμβλυνση του κοινωνικού στιγματισμού. Κατά τους μελετητές, στην αλλαγή συνέβαλε η ποπ κουλτούρα. Μαντόνα, Αγκιλέρα, Μπρίτνεϊ Σπίαρς, Λέιντι Γκάγκα κ.ά. παίζουν πολύ με σεξουαλικά υπονοούμενα και γυμνά που λίγα χρόνια πριν θεωρούνταν μαλακό πορνό.

Ομως, οι πρωταγωνιστές των ταινιών σεξ υφίστανται μειώσεις στις αμοιβές τους. Το Ιντερνετ διέδωσε την πορνογραφία κυρίως δωρεάν, μειώνοντας τα έσοδα των παραγωγών κατά 30%-50%. Η Αυστραλέζα Μόνικα Μέιχεμ, με 400 ταινίες, δήλωσε ότι απόφοιτες λυκείου παίζουν σε σκληρά πορνό με αμοιβή μόλις 300 δολαρίων! Αυτό αναγκάζει πεπειραμένες σταρ να ξεγυμνώνονται σε πάρτι και κλαμπ για να ενισχύσουν το εισόδημά τους («Μπρισμπέιν Τάιμς», 4 Μαρτίου 2010). Η πορνογραφία μεταδίδεται πλέον εύκολα, παράγεται ατομικά, ανεβαίνει στο Διαδίκτυο ή στέλνεται μέσω κινητών τηλεφώνων. Οι αμερικανοί στρατιώτες μοιράστηκαν χωρίς ενδοιασμούς με φίλους και συγγενείς σκηνές σεξουαλικής κακοποίησης φυλακισμένων στις φυλακές Αμπου Γκράιμπ. Οι κοινωνιολόγοι επισημαίνουν ότι η επικράτηση της πορνογραφίας συνιστά μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές στην κουλτούρα των ΗΠΑ τα τελευταία τριάντα χρόνια.

 

20/06/2010 - enet.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;