Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

διακοπέςΣε κάποιο νησάκι ή σε ορεινό προορισμό; Εδώ ή «έξω»; Μόνοι ή με παρέα; Ο,τι κι αν σχεδιάζετε γι' αυτό το καλοκαίρι, είτε εξαντλήσετε όλη σας την άδεια είτε φύγετε για «ένα ή δύο Σαββατοκύριακα» -εν μέσω οικονομικής κρίσης- ήρθε η ώρα να κάνετε τον προγραμματισμό σας: οι διακοπές του καλοκαιριού, μιας και παραδοσιακά προσφέρονται για πολυήμερες αποδράσεις, σηκώνουν αρκετό «ψάξιμο».

Οχι μόνο για να εντοπίσετε τον κατάλληλο προορισμό, αλλά και για να μην αναγκαστείτε να καταβάλετε όλο το... κομπόδεμά σας στον ξενοδόχο ή τον μεσάζοντα. Ανάλογα με το πόσο θέλετε να εμπλακείτε στη διαδικασία της οργάνωσης, μπορείτε να απευθυνθείτε σε κάποιο ταξιδιωτικό γραφείο ή να αναζητήσετε εισιτήρια και καταλύματα μέσω Ιντερνετ. Το να προγραμματίζει κανείς τις διακοπές του μέσω Διαδικτύου, ψάχνοντας ανάμεσα στα δεκάδες ταξιδιωτικά σάιτ, έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές τα τελευταία χρόνια. Απ' την άλλη, όποιος δεν έχει τον χρόνο ή τη διάθεση μπορεί κάλλιστα ν' αναθέσει σ' ένα γραφείο όλη τη «σκληρή» δουλειά.

Η επιλογή της μιας ή της άλλης προοπτικής, άλλωστε, δεν επιβαρύνει το πορτοφόλι μας -μιας και τα τουριστικά πρακτορεία έχουν ρίξει κατά πολύ τις τιμές τους, ώστε να καταστούν ανταγωνιστικά του ίντερνετ. Υπάρχουν, όμως, και στις δύο περιπτώσεις «παγίδες» που οφείλουμε να προσέξουμε.


Φίλιππος Σταματίου, 21 ετών, φοιτητής ΑΣΟΕΕ

«Η μαγεία βρίσκεται στις δυσκολίες»

Αγαπώ πολύ να ταξιδεύω κι έχω βρεθεί σε πολλές χώρες του εξωτερικού.

Κι αυτό το χρωστώ στην οικογένειά μου, που με έκανε να αγαπήσω τα ταξίδια από πολύ μικρός. Ως φοιτητής, έχω αρκετό ελεύθερο χρόνο και προσπαθώ να επενδύω μεγάλο κομμάτι του χρόνου μου ταξιδεύοντας. Οπως μ' αρέσει να λέω, ο κόσμος είναι σαν ένα βιβλίο και όποιος δεν ταξιδεύει διαβάζει μόνο μια σελίδα!

Μικρότερος είχα πάει στις Μαλδίβες μέσω κάποιου πρακτορείου. Ηταν όμορφα, αλλά λίγο μονότονα, καθώς δεν υπήρχε μεγάλη ευελιξία στο πρόγραμμα. Εκτιμώ τα ταξιδιωτικά γραφεία, γιατί κάνουν τα ταξίδια εύκολα και πιο προσιτά, ειδικά όταν δεν έχεις τον χρόνο ή την όρεξη να ασχοληθείς με την προετοιμασία και την οργάνωση ενός ταξιδιού. Απλά για μένα, προς το παρόν, μεγάλο κομμάτι της μαγείας ενός ταξιδιού βρίσκεται στις δυσκολίες και την αβεβαιότητα που συναντάς: να μην ξέρεις τι θα κάνεις αύριο, αλλά να ξέρεις ότι έχεις την ελευθερία να το κάνεις!

Τρία από τα αγαπημένα μου ταξίδια ήταν στην Κούβα, τη Βραζιλία και την Ανατολική Αφρική (Ουγκάντα και Ρουάντα). Κάθε ένα απ' αυτά έμεινε στη μνήμη μου για διαφορετικούς λόγους: το ταξίδι στην Κούβα ήταν το πιο ολοκληρωμένο, έμεινα ένα μήνα και γνώρισα τους ανθρώπους, τον τρόπο ζωής τους. Απ' την άλλη, αν υπάρχει Παράδεισος βρίσκεται κάπου στη Βραζιλία! Ενας πανέμορφος, άλλος κόσμος, με καταπληκτικούς ανθρώπους και όλα τα συστατικά για να περάσεις αξέχαστες στιγμές. Στην Αφρική, πάλι, ζούσα μια συνεχή περιπέτεια. Ηταν το ταξίδι που με έκανε να δω έναν κόσμο στον οποίο έχουμε γυρισμένη την πλάτη.


Παντελής Βρατσάλης, μάρκετινγκ μάνατζερ του ηλεκτρονικού ταξιδιωτικού γραφείου pamediakopes.gr

«Οι online τιμές είναι χαμηλότερες»

Οι οργανωμένες διακοπές ενδείκνυνται κυρίως για άτομα χωρίς ιδιαίτερη ταξιδιωτική εμπειρία, καθώς προσφέρουν μεγαλύτερη ευκολία στην οργάνωσή τους από την πλευρά του ταξιδιώτη.

Από την άλλη, η οργάνωση του ταξιδιού ενός ιδιώτη από ταξιδιωτικό πρακτορείο και μάλιστα ηλεκτρονικό ταξιδιωτικό πρακτορείο, προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία και δυνατότητες αλλά και χαμηλότερες συνολικά τιμές, μιας και τα on-line ταξιδιωτικά γραφεία έχουν συγκεντρωμένες όλες τις αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες, καθώς και πληθώρα ξενοδοχείων -μια τάση που αρχίζει να παρατηρείται, άλλωστε, είναι η στροφή μεγάλου μέρους ξενοδόχων προς το Internet, καθώς αναγνωρίζουν τα οφέλη που μπορεί να τους προσφέρει από πολλές πλευρές (κόστος, αυξημένη προβολή κ.λπ.) ενώ μπορούν να λαμβάνουν και κρατήσεις μέσω των σάιτ, χωρίς κόστος γι' αυτούς -γεγονός που τους παρέχει σημαντική διαπραγματευτική ικανότητα έναντι των παραδοσιακών γραφείων.

Εν μέσω οικονομικής κρίσης, άλλωστε, γίνεται σημαντική προσπάθεια τόσο από ταξιδιωτικά γραφεία όσο και από ξενοδοχεία για μεγαλύτερη προσέλκυση κοινού, με την παροχή σημαντικών εκπτώσεων, ιδίως στις περιπτώσεις πολυήμερων διακοπών.

 

Τι να προσέξουμε για να μη γίνει το ταξίδι εφιάλτης

ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ: Το όνειρο των διακοπών μπορεί να αποδειχθεί εφιάλτης για κάποιους ανυποψίαστους που θα κλείσουν το ταξίδι τους διαδικτυακά.

Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, το χειρότερο που θα μπορούσε να πάθει κανείς ήταν να πέσει θύμα της «εξιδανικευμένης» εικόνας του δωματίου που θα του παρουσίαζε η ιστοσελίδα του καταλύματος. Σήμερα, ο καλοπροαίρετος ταξιδιώτης κινδυνεύει να μη φύγει καν για διακοπές, κι αυτό γιατί έχουν επινοηθεί διάφορα τρικ (προηγμένα κακόβουλα προγράμματα που ξετρυπώνουν μυστικούς κωδικούς, δεδομένα πιστωτικών καρτών κ.λπ.), που μπορούν να χρεώσουν με απίστευτα ποσά τον χρήστη και να τον αφήσουν να... ονειρεύεται τις διακοπές.

Το Κέντρο Συμβουλών Καταναλωτών NRW ζητάει να τσεκάρουμε σε κάθε διαδικτυακή κράτηση τα εξής:

  1. Ο πωλητής που εμφανίζεται είναι ο μεσάζων ή ο διοργανωτής;
  2. Είναι η διαδικασία κράτησης εύκολη και κατανοητή;
  3. Είναι ξεκάθαρες οι παράμετροι (ημερομηνίες, μέσα μεταφοράς κ.λπ.) του ταξιδιού;
  4. Μπορούν οι σελίδες να εκτυπωθούν εύκολα; (Καλύτερα να εκτυπώνετε ό,τι αφορά συνεννοήσεις σας με διαδικτυακό πράκτορα.)
  5. Ξέρετε τι πρέπει να πληρώσετε και πότε;
  6. Εχετε πιστοποιητικό κάλυψης κινδύνου;
  7. Είναι δυνατή η ασφαλής μεταφορά δεδομένων;

ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ: Οι συνηθέστερες διαμαρτυρίες στον κλάδο των οργανωμένων ταξιδιών, σύμφωνα με τις ετήσιες εκθέσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή, απορρέουν από την αναιτιολόγητη και απροειδοποίητη αλλαγή ουσιαστικών στοιχείων (ώρα άφιξης ή αναχώρησης, ξενοδοχείο διαμονής, συνολικό κόστος κ.λπ.) των σχετικών συμβάσεων. Αρκετές είναι οι διαμαρτυρίες καταναλωτών που αφορούν την πλημμελή εφαρμογή των προγραμμάτων που διαφημίζονται σε ταξιδιωτικά πακέτα. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει δεχθεί καταγγελίες για γραφεία που αρνούνται να επιστρέψουν το συνολικό τίμημα που καταβλήθηκε για την πραγματοποίηση εκδρομής στο εξωτερικό, στην οποία οι καταναλωτές δεν κατόρθωσαν να συμμετάσχουν.

Σύμφωνα με το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή (ΚΕΠΚΑ), η σύμβαση μεταξύ καταναλωτή και διοργανωτή/πωλητή πρέπει να συνάπτεται εγγράφως και να αναφέρει παραμέτρους όπως ο προορισμός, τα μέσα μεταφοράς, τα καταλύματα, τα δρομολόγια, τα στοιχεία του διοργανωτή/πωλητή και της ασφάλισης, τη συνολική τιμή του οργανωμένου ταξιδιού, τις λεπτομέρειες πληρωμής και τις προθεσμίες εντός των οποίων ο καταναλωτής θα πρέπει να διαμαρτυρηθεί για μη εκτέλεση ή πλημμελή εκτέλεση της σύμβασης.

 

28/06/2010 - enet.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;