11 Ιουλιου 2010
Posted in
Επικαιρότητα
Η Cosmote μας ενημερώνει για τις υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης
Η αυξανόμενη χρήση των επονομαζόμενων υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης απαιτεί την καλύτερη εξοικείωση των συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας, καθώς έχουν ένα χαρακτηριστικό που δεν το έχουμε συνηθίσει: χρεώνονται μέσω του λογαριασμού του κινητού μας, όχι με την αποστολή αλλά με την λήψη SMS.
Ως υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφορικής (ΥΠΠ) ορίζονται οι υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών που αφορούν τη μετάδοση πληροφορίας ή και περιεχομένου σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών, των οποίων η τιμολόγηση πραγματοποιείται μέσω της χρέωσης των κλήσεων προς αριθμοδοτικούς πόρους του Εθνικού Σχεδίου Αριθμοδότησης, ιδίως των σειρών 901, 909, 14, 190−195 και 54. Οι υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνουν τις υπηρεσίες τηλεηχοπληροφόρησης (Audiotext), τις υπηρεσίες οπτικής τηλεπληροφόρησης (Videotext), τις υπηρεσίες σύντομων μηνυμάτων (SMS) προστιθέμενης αξίας και τις υπηρεσίες πολυμεσικών μηνυμάτων (MMS) προστιθέμενης αξίας. Η παροχή ΥΠΠ δύναται να πραγματοποιείται και μέσω του Διαδικτύου.
Συνήθως, εγγράφονται συνδρομητές μέσω των ιστοσελίδων των εταιρειών: ο υποψήφιος συνδορμητής εισάγει τον αριθμό του κινητού που θα λαμβάνει το περιεχόμενο, αριθμός στον οποίο λαμβάνει στη συνέχεια έναν κωδικό PIN. O χρήστης επιστρέφει στην ιστοσελίδα, δίνει το PIN και έτσι ολοκληρώνεται η εγγραφή του στην υπηρεσία. Έτσι, μπορεί να λαμβάνει μικρές αγγελίες, ringtone, wallpaper και άλλο περιεχόμενο στο κινητό του.
Πάντως, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, οι εταιρείες που παρέχουν με αυτόν τον τρόπο περιεχόμενο οφείλουν να ενημερώνουν χωρίς χρέωση τους συνδρομητές μέσω SMS αναφορικά με:
- Την υπηρεσία που έχουν εγγραφεί οι συνδρομητές
- Την τιμολόγηση ανά μήνυμα και το συνολικό αριθμό μηνυμάτων που απαιτούνται για την παροχή της υπηρεσίας
- Το κόστος ανά SMS και το συνολικό μέγιστο κόστος της υπηρεσίας
- Πληροφορίες αναφορικά με το μηχανισμό διαγραφής
- Στοιχεία επικοινωνίας με την εταιρεία (τηλέφωνο εξυπηρέτησης)
- Πληροφόρηση ότι η εκάστοτε υπηρεσία παρέχεται αποκλειστικά σε ενήλικες, εφόσον κάτι τέτοιο ισχύει.
Η εταιρεία που παρέχει τις υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης και η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας υποχρεούνται να εξετάζουν τις καταγγελίες καταναλωτών. Επίσης, οι τελικοί χρήστες μπορούν να ζητήσουν από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, εφόσον είναι τεχνικά εφικτό, την φραγή των υπηρεσιών αυτών -τα εμπλεκόμενα δίκτυα είναι υποχρεωμένα να ικανοποιήσουν το αίτημα (ακόμα και να απαντήσουν γραπτώς εντός 20 ημερών στον συνδρομητή). Εφόσον, μετά την έγγραφη απάντηση του παρόχου στην καταγγελία του καταναλωτή δεν διευθετηθεί η διαφορά μεταξύ των δύο μερών, ο καταγγέλλαν μπορεί να απευθυνθεί στην ΕΕΤΤ για να επιληφθεί του θέματος με βάση τις αρμοδιότητές της. Πάντως, η επίλυση οικονομικών διαφορών μεταξύ καταναλωτών και εταιρειών (αμφισβήτηση λογαριασμών, επιστροφή χρημάτων) επιλύεται εξώδικα από τον Συνήγορο του Καταναλωτή. Για θέματα αποζημιώσεων αρμόδια είναι τα Πολιτικά Δικαστήρια.
Το θέμα εγείρει η Cosmote στο πλαίσιο της πολιτικής τακτικής ενημέρωσης των συνδρομητών της. Επισημαίνει δε στους πελάτες της, εφόσον επιθυμούν να κάνουν χρήση των Υπηρεσιών ΠΠ, ότι πριν εισαγάγουν τον αριθμό του κινητού τους στις ιστοσελίδες των παρόχων πρέπει:
- να ενημερώνονται εκ των προτέρων και με ακρίβεια για τις χρεώσεις της χρήσης αυτών των υπηρεσιών
- να διαβάζουν με προσοχή τους όρους χρήσης των υπηρεσιών και να μην τις χρησιμοποιούν εάν δεν κατανοούν ή/και δεν αποδέχονται πλήρως τους όρους χρήσης
- να ελέγχουν συστηματικά τους λογαριασμούς τους ώστε να παρακολουθούν το ύψος τυχόν χρεώσεών τους από συνδρομητικές ΥΠΠ.
Συστήνει δε στους συνδρομητές της να απευθύνονται στο Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών της (τηλ. 1212) για κάθε σχετικό πρόβλημα και διαγραφής τους από συνδρομητικές υπηρεσίες ΥΠΠ.
06/07/2010 - tech.in.gr
τελευταία άρθρα
- Ασφάλεια των δεδομένων μας: Μια εξαρχής χαμένη υπόθεση...
- Πώς η Tesla επαναστατικοποίησε την ηλεκτροκίνηση
- Terramaster F4-423: Το NAS που θέλει να τα κάνει όλα (και να συμφέρει)
- Synology DS923+
- Συγκριτικό δωρεάν NAS προγραμμάτων 2023
- Windows 11
- Apple M1: Επανάσταση στους επεξεργαστές ή κόλπο του (Apple) marketing;
- USB 4.0 - Το next big thing της πληροφορικής
- Εξηγώντας το SMR σκάνδαλο των κατασκευαστών σκληρών δίσκων
- Συγκριτικό προγραμμάτων NAS, έτος 2020
δημοφιλή άρθρα / νέα
- Οι ελληνικές εφημερίδες στο διαδίκτυο
- Ducky 1008 Black ALPS: Ένα φθηνό gaming keyboard
- Σπάζοντας το WPA/WPA2 ασύρματο δίκτυο σε λίγες ώρες
- Chat Roulette: Νέα μόδα online chat
- Συγκριτικό WinZip vs. WinRar vs. 7-Zip: Ποιο είναι το καλύτερο συμπιεστικό σήμερα;
- Πώς να κάνετε τον υπολογιστή σας γρηγορότερο σε 5'
- ΟΣΕ: Κράτηση εισιτηρίων μέσω διαδικτύου
- Digea: Γιατί η ψηφιακή τηλεόραση δεν έχει την ποιότητα εικόνας που θα θέλαμε;
- Ποια κάρτα γραφικών να αγοράσω;
- Φτηνά laptop: Compaq Presario CQ61 - 410SV