Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

adslgr.com logoΑπό την εποχή που οι καταναλωτές αγόραζαν συσκευές με βασικό γνώμονα το χρώμα τους και ο έλεγχος επιτυγχανόταν με το πάτημα 3-4 κουμπιών, έχουν περάσει αρκετά χρόνια. Σήμερα, οι περισσότερες οικιακές συσκευές πάσης φύσεως έρχονται με εγχειρίδια χρήσης δεκάδων σελίδων. Ευτυχώς για εμάς, οι κοινότητες του Ίντερνετ είναι ο μεγαλύτερος σύμμαχος μας στη... «μάχη» με το τηλεκοντρόλ και τα καλώδια!

Για τον Αλέξανδρο, η μετάβαση στην «ψηφιακή εποχή» για την επίγεια τηλεόραση σήμαινε, επιτέλους, την εκμετάλλευση του ενσωματωμένου απωκοδικωποιητή της νέας του, 46 ιντσών plasma τηλεόρασης. Ήταν τόσο σίγουρος μάλιστα ότι όλα θα πήγαιναν ρολόι, που άφησε τον προγραμματισμό των νέων ψηφιακών καναλιών για το ερχόμενο Σάββατο από την επίσημη πρεμιέρα της ψηφιακής πλατφόρμας. Την κρίσιμη ημέρα ωστόσο, η συσκευή αρνήθηκε πεισματικά να αναπαράγει εικόνα από τα κανάλια στη νέα ψηφιακή μπάντα, παρά μόνο ήχο. Ανέτρεξε για μερικά λεπτά στα εγχειρίδια της τηλεόρασης για να βεβαιωθεί ότι η συσκευή όντως διαθέτει ενσωματωμένο τον αποκωδικοποιητή, και αφού το εξακρίβωσε, στη συνέχεια έκανε το αυτονόητο για τον ίδιο:

Έψαξε στο Ίντερνετ για άλλους καταναλωτές που αντιμετώπισαν το ίδιο πρόβλημα με τη συγκεκριμένη τηλεόραση. Από τα πρώτα αποτελέσματα κιόλας της μηχανής αναζήτησης φάνηκε να βρίσκει άκρη, αφού σε κάποια forum του εξωτερικού και σε ένα ελληνικό υπήρχαν ήδη θέματα από καταναλωτές σε παρόμοια κατάσταση. Έτσι, συμμετέχοντας σε ένα από αυτά τα forum, συνομίλησε με άλλους, γνώστες και μη της τεχνολογίας των νέων τηλεοράσεων και πριν καλά - καλά ξημερώσει η Δευτέρα, βρήκε την κατάλληλη ρύθμιση στην τηλεόραση λύνοντας έτσι το πρόβλημα, χωρίς να χρειαστεί να καλέσει ούτε μία φορά την επίσημη αντιπροσωπεία της τηλεόρασης στην Ελλάδα.

Το παραπάνω περιστατικό δεν αποτελεί εξαίρεση στο καταναλωτικό κοινό. Είναι πολλοί εκείνοι που όχι μόνο βρίσκουν λύσεις σε παρόμοια προβλήματα με τη συμμετοχή τους σε ιντερνετικές κοινότητες, αλλά ταυτόχρονα ενημερώνονται για εξελίξεις και μαθαίνουν χρήσιμες και μέχρι πρότινος... άγνωστες λειτουργίες των συσκευών τους. Η τάση αυτή δε, είναι περισσότερο εμφανής στα ηλεκτρονικά καταναλωτικά προϊόντα, αφού πολλές από τις σύγχονες συσκευές που έχουμε στο σαλόνι μας περιλαμβάνουν εξειδικευμένες ρυθμίσεις που ξεπερνούν, για παράδειγμα, την απλή εισαγωγή του CD και το πάτημα του «play».

Η συμμετοχή σε ψηφιακές κοινότητες και ποικίλλων ενδιαφερόντων φόρουμ του Διαδικτύου έχει πολλαπλά οφέλη για τον καταναλωτή, αφού όχι μόνο μαθαίνει και ενημερώνεται, αλλά, όπως ο Αλέξανδρος, βρίσκει λύσεις στα προβλήματα του. Από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα στο ελληνικό Διαδίκτυο είναι η ιστοσελίδα ADSLgr.com, που ασχολείται με θέματα ευρυζωνικότητας και λειτουργεί ήδη από το 2002, εποχή που στην Ελλάδα μεσουρανούσαν ακόμη οι συνδέσεις ISDN. Το adslgr διαθέτει σήμερα περισσότερα από 98.000 εγγεγραμμένα μέλη, που επικοινωνούν μεταξύ τους έχοντας «ποστάρει» περισσότερα από 3.300.000 μηνύματα στις σελίδες του φόρουμ. «Η κοινότητα του adslgr βοηθάει την ίδια την κοινότητα, είναι κάτι μαγικό», μας εξηγούν ο Γιάννης Κουτσούμπας και ο Αντώνης Γκελερής, οι δύο ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας. «Εμείς σαν συντονιστική ομάδα προσπαθούμε να κρατήσουμε ένα επίπεδο και να ενθαρρύνουμε αυτούς που βοηθούν τους υπόλοιπους να βρουν λύση σε κάποιο πρόβλημα της σύνδεσής τους, γιατί είναι πολύ δύσκολο να γνωρίζεις όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες ενός ζητήματος που θα αντιμετωπίσει η σύνδεση σου», προσθέτει ο Γιάννης.

Η δυναμική παρουσία της κοινότητας της ιστοσελίδας στα δρώμενα της ευρυζωνικότητας στην Ελλάδα φάνηκε ήδη από την αρχή λειτουργίας του, όταν την περίοδο 2000 - 2003 ο ΟΤΕ εφάρμοσε ένα πιλότικο πρόγραμμα πρόσβασης adsl σε επιλεγμένους συνδρομητές, στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, με το adslgr να λειτουργεί ως μια ιστοσελίδα ενημέρωσης για την πορεία της νέας υπηρεσίας που θα πρόσφερε στο άμεσο μέλλον ο ελληνικός τηλεπικοινωνιακός οργανισμός. «Η πρώτη μας μεγάλη παρουσία σαν φόρουμ ήταν μετά την ανακοίνωση των τιμών του ΟΤΕ για το adsl, οι οποίες ήταν πολύ ακριβές και πολύ πάνω από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες», λέει ο Γιάννης. Έτσι, τα 1.200, τότε, μέλη του φόρουμ οργανώθηκαν σε μια ομαδική διαμαρτυρία, αποστέλλοντας e-mails σε βουλευτές, μέσα ενημέρωσης και αρμόδιους φορείς. Αποτέλεσμα; Λίγες μόλις ημέρες αργότερα, εκπρόσωποι του οργανισμού συναντήθηκαν με τον τότε αρμόδιο υπουργό με θέμα την μείωση των τιμών, η οποία και τελικά επιτεύχθηκε.

Ενώ η συνήθης πρακτική θέλει τον καναλωτή να επικοινωνεί με την εταιρεία στην περίπτωση προβλήματος ή αναζήτησης πληροφοριών για το προϊόν, στις διαδικτυακές κοινότητες τα πράγματα λειτουργούν διαφορετικά. «Όταν υπάρχουν τόσα φόρουμ και τόσοι άλλοι χρήστες που μπορούν να σε βοηθήσουν να βρεις την άκρη με ένα πρόβλημα, η επικοινωνία με την ίδια την εταιρεία καταλήγει να είναι η έσχατη λύση», λέει η Δήμητρα Κ., που μέσα από την επικοινωνία και την επαφή της με το adslgr έμαθε να διαχειρίζεται την ευρυζωνική της σύνδεση ώστε να έχει τη μέγιστη απόδοση. «Όταν αντιμετωπίσω κάποιο πρόβλημα αμέσως συνδέομαι στο site για να δω αν έχουν κι άλλοι το ίδιο πρόβλημα τη συγκεκριμένη στιγμή, και αλήθεια είναι ότι ανακουφίζομαι όταν δω ότι το πρόβλημα είναι γενικότερο, σημαίνει ότι ο πάροχος θα το αντιληφθεί και θα το διορθώσει», συμπληρώνει.

Μάλιστα, δύο εταιρείες παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών, η Cyta και η Net One, έχουν αντιληφθεί τη συγκεκριμένη δυναμική του adslgr, προχωρώντας στη δημιουργία ενός subforum μέσα στις σελίδες της ιστοσελίδας, στο οποίο εκπρόσωποι της εταιρείας αναλαμβάνουν να απαντήσουν σε ερωτήσεις πελατών τους. «Θεσπίσαμε ένα σύστημα ώστε να μπορούν οι εταιρείες να εκπροσωπούνται επίσημα μέσα από το φόρουμ», εξηγεί ο Γιάννης Κουτσούμπας. Είναι μάλιστα μία κίνηση για την οποία έχουν εκφράσει ενδιαφέρον και οι άλλες εταιρείες του χώρου, αφού μπορούν με ευκολία να επικοινωνήσουν με υφιστάμενους αλλά και δυνητικούς πελάτες.

 

14/07/2010 - kathimerini.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;