17 Ιουλιου 2010
Posted in
Επικαιρότητα
«To ποτάμι δεν γυρίζει πίσω». Προσφιλής έκφραση και για την ανατρεπτικότητα του web 2.0 αλλά και για την πραγματικότητα με την οποία (αργά ή γρήγορα) οι ελληνικές επιχειρήσεις θα έρθουν αντιμέτωπες.
Το να πει μια εταιρεία «ναι» στα social media είναι σχετικά εύκολο. Το ζήτημα είναι με ποιον τρόπο θα τα προσεγγίσει, «πόση» και τι είδους ενημέρωση θα κάνει στο account της και πως θα αξιοποιήσει το «πολυσχιδές» feedback που παράγεται από τα social media. Θα τολμήσει να κάνει host blogging ή θα προτιμήσει μια «στατική» λύση (update σε προφίλ), για να μειώσει το ρίσκο «τραυματισμού» ενός brand;
«Είμαστε ακόμη στην αρχή, οι τάσεις δείχνουν μεγαλύτερη συμμετοχή στα social media άρα προσπαθούμε να κινηθούμε σ' αυτούς τους ρυθμούς», συμφωνούν στελέχη επιχειρήσεων στην Ελλάδα με εμπειρία στο χώρο. Τα στοιχεία συνηγορούν σ' αυτό με τους Έλληνες χρήστες να γίνονται πιο ενεργοί στα social media και τις διαφημιστικές δαπάνες online να αυξάνονται χρόνο με το χρόνο. Τα ρεκόρ σπάνε το ένα μετά το άλλο και τα social media έχουν πια εξελιχθεί σε παγκόσμιο διαδικτυακό «στέκι».
«Είτε το θέλουμε είτε όχι, θα καταλάβουμε την αξία των social media και στην Ελλάδα. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι ο διάλογος που παράγεται απέχει πολύ από μια απλή εκπομπή διαφημιστικού μηνύματος», μας λέει ο Πάνος Σαμπράκος, διευθυντής Ιnteractive Unit στην OgilvyOne Athens και Executive Creative Director. «Αν και δε νομίζω ότι μπορούμε απόλυτα να τα ελέγξουμε, θα καταλάβουμε την αξία τους όσο περνάει ο καιρός, ακόμη και ως 'σύνδρομο μόδας΄», διευκρινίζει.
Όταν έχεις να κάνεις με κοινότητες χρηστών που πλέον δεν καταναλώνουν παθητικά περιεχόμενο ή προϊόντα αλλά την ίδια στιγμή επιλέγουν τι θα πουν, τι θα «ανεβάσουν» και εντέλει τι θα δημιουργήσουν, η εταιρική προσέγγιση είναι ένα «επικίνδυνο» σπορ.
«Η επιλογή των social media, επειδή συνήθως δεν έχει υψηλό κόστος, δεν οδηγεί αναγκαστικά σε καλά αποτελέσματα. Αρκετές φορές μπορεί να αποδειχτεί 'μπούμερανγκ'. Σε τέτοιες περιπτώσεις είναι απαραίτητη ακόμη και η ύπαρξη ενός ξεχωριστού τμήματος που θα διαχειριστεί μια τέτοια κρίση», εξηγεί η κ. Αγαθή Πλώτα, Managing Director της Tribal DDB Athens.
«Αν οι πωλήσεις είναι μόνο πρώτος στόχος, τότε το αποτέλεσμα είναι καταδικασμένο εκ των προτέρων», προχωρά τη συζήτηση ένα βήμα παραπέρα η κ. Ιωάννα Αναγνώστου, Web Manager στη Folli Follie. «Μια στρατηγική social media παρομοιάζεται συνήθως με μεθόδους direct marketing. Για φανταστείτε κάποιος να σας χτυπάει συνέχεια την πόρτα και να σας ενημερώνει για νέα προϊόντα. Επειδή συνήθως θεωρούμε κάτι τέτοιο σαν ενόχληση γι' αυτό λοιπόν χρειάζεται προσοχή. Στα social media το brand πλησιάζει τον καταναλωτή, ωστόσο, δεν πρέπει να τον πιέσει αλλιώς θα τον χάσει…».
-
Για το host blogging: Σε γενικές γραμμές αντιμετωπίζεται φοβικά. Οι εταιρείες δεν θέλουν να συμβούν διάφορα...
-
New vs. Old Media: Αρκετές επιχειρήσεις βλέποντας τη δυναμική των social media λένε ότι θα ρίξουν τις τιμές ενώ στα παραδοσιακά μέσα (τηλεόραση, ραδιόφωνο) θα τις αφήσουν ίδιες.
-
Τιμές: Eκπτώσεις, bazaar και promotion εξαπλώνονται στα κοινωνικά δίκτυα. Ακόμη και premium μάρκες-προϊόντα κάνουν καλύτερες τιμές, ιδίως στο χώρο της μόδας με invitation events κλπ.
Από μια διπλή «σκοπιά», αυτή της SociaLab, εταιρείας social media και Word of Mouth marketing και του site για social media Suit.gr, ο Γιώργος Αναγνωστόπουλος μας μιλάει για το πως σκέφτονται οι πελάτες του και προσφέρει τη δική του ερμηνεία για την αντίληψη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
«Οι περισσότεροι έχουν την εντύπωση ότι τα social media οδηγούν αυτόματα σε πωλήσεις και σε άμεση αύξηση του ROI (Return on Investment) και γι' αυτόν τον λόγο μας 'πιέζουν' προς αυτήν την κατεύθυνση. Ωστόσο, τα social media είναι περισσότερο ένα εργαλείο marketing και ως τέτοια πρέπει να αξιοποιούνται», επισημαίνει ο κ. Αναγνώστου και εξηγεί:
«Το τρίπτυχο monitoring-engaging-reporting είναι πολύ σημαντικό σαν υπηρεσία προς τους πελάτες που θέλουν να ενσωματώσουν τα social media στην στρατηγική τους. Χρειάζεται ποιοτική ανάλυση στα comments των χρηστών και στη συνέχεια προσπάθεια για 'εκμάθηση' του brand από τους καταναλωτές. Οι τιμές ξεκινούν από 1.500 ευρώ/μήνα και ανεβαίνουν ανάλογα, βέβαια, με την ισχύ του brand».
Επιπλέον, μεγάλη σημασία έχει η ταυτότητα κάθε αγοράς ξεχωριστά. Οι πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα φροντίζουν να έχουν εικόνα για τα χαρακτηριστικά των κοινωνικών δικτύων, τη διείσδυσή και τη χρήση τους. Ενώ το Twitter είναι πιο διαδεδομένο σε Αμερική και σε Ασία, στην Ευρώπη το Facebook έχει ακόμη τα ηνία.
«Πρόσφατη έρευνα έδειχνε ότι ο μέσος όρος 'φίλων' στη χώρα είναι μεγαλύτερος συγκριτικά με την Ευρώπη. Την ίδια στιγμή ποστάρουμε περισσότερο και περνάμε αρκετές ώρες σε online games του Facebook», σχολιάζει η κ. Αναγνώστου. «Ακόμη δεν χρησιμοποιούμε το Twitter για δράσεις», συμφωνεί η κ. Πλώτα, διότι ακόμη «δεν υπάρχουν αξιοποιήσιμα στατιστικά».
15/07/2010 - kathimerini.gr
τελευταία άρθρα
- Ασφάλεια των δεδομένων μας: Μια εξαρχής χαμένη υπόθεση...
- Πώς η Tesla επαναστατικοποίησε την ηλεκτροκίνηση
- Terramaster F4-423: Το NAS που θέλει να τα κάνει όλα (και να συμφέρει)
- Synology DS923+
- Συγκριτικό δωρεάν NAS προγραμμάτων 2023
- Windows 11
- Apple M1: Επανάσταση στους επεξεργαστές ή κόλπο του (Apple) marketing;
- USB 4.0 - Το next big thing της πληροφορικής
- Εξηγώντας το SMR σκάνδαλο των κατασκευαστών σκληρών δίσκων
- Συγκριτικό προγραμμάτων NAS, έτος 2020
δημοφιλή άρθρα / νέα
- Οι ελληνικές εφημερίδες στο διαδίκτυο
- Ducky 1008 Black ALPS: Ένα φθηνό gaming keyboard
- Σπάζοντας το WPA/WPA2 ασύρματο δίκτυο σε λίγες ώρες
- Chat Roulette: Νέα μόδα online chat
- Συγκριτικό WinZip vs. WinRar vs. 7-Zip: Ποιο είναι το καλύτερο συμπιεστικό σήμερα;
- Πώς να κάνετε τον υπολογιστή σας γρηγορότερο σε 5'
- ΟΣΕ: Κράτηση εισιτηρίων μέσω διαδικτύου
- Digea: Γιατί η ψηφιακή τηλεόραση δεν έχει την ποιότητα εικόνας που θα θέλαμε;
- Ποια κάρτα γραφικών να αγοράσω;
- Φτηνά laptop: Compaq Presario CQ61 - 410SV