Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )
Ο Κώστας Βογιατζής, μέσα από την παγκόσμια ιστοσελίδα Yatzer, μας ενημερώνει για ό,τι συμβαίνει στο σύγχρονο ντιζάιν
Συνέντευξη στη Σάντυ Tσαντάκη

yatzer logoΤο παρατσούκλι του έγινε επάγγελμα ή καλύτερα brand name. Οι φίλοι του συνήθιζαν να φωνάζουν τον Κώστα Βογιατζή (Vo) Yatzer, και κάπως έτσι, χρόνια μετά, γεννήθηκε η ιδέα για την ονομασία μιας ηλεκτρονικής σελίδας αισθητικής σε εξέλιξη. Κάτι ανάμεσα σε περιοδικό και ιστοσελίδα. Ο ίδιος μιλάει για «ψηφιακό οδηγό έμπνευσης», μαζί και «ψηφιακό σπίτι», μια διαδικτυακή πλατφόρμα που αναγνωρίστηκε πρώτα στο εξωτερικό και μετά στην Ελλάδα, έχει συμπεριληφθεί στις 10 καλύτερες στο είδος της –το ντιζάιν– στον κόσμο, συγκεντρώνει 1 εκατ. «κλικ» μηνιαίως. Και για όποιον δεν είναι και τόσο εξοικειωμένος με το ίντερνετ, το Yatzer.com είναι ο κόσμος του ντιζάιν, γραμμένου αποκλειστικά στα Aγγλικά, για ό, τι συμβαίνει στο σύγχρονο ντιζάιν σήμερα. Αρχισυντάκτης και καλλιτεχνικός διευθυντής μιας ελληνικής ιστορίας που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια για να εξελιχθεί σε παγκόσμια ιστοσελίδα, σημείο αναφοράς για το ντιζάιν με την ευρύτερη έννοια. Ντιζάιν, αρχιτεκτονική, τέχνη, μόδα και άλλα, οι κατηγορίες στο κεντρικό μενού. Ο Κώστας Βογιατζής δεν έγινε μετεωρολόγος, αλλά interior designer και τώρα εκδότης στο Διαδίκτυο. Ευκαιρία να μάθουμε το γιατί...

Η ιδέα

– Πώς ξεκίνησε η ιδέα δημιουργίας μιας ελληνικής ιστοσελίδας με κατάληξη. com αφιερωμένης αποκλειστικά στο ντιζάιν, γραμμένης στα αγγλικά;

– Θα έλεγε κανείς πως είναι θέμα μεγάλων προσδοκιών.  Το όραμά μου ήταν ξεκάθαρο, να ταξιδέψουν οι επιλογές μου σε όλο τον κόσμο, κάτι που για ευνόητους λόγους δεν θα ήταν εφικτό με τη χρήση μόνο της ελληνικής γλώσσας.

– Πώς επιβιώνει σήμερα μια ηλεκτρονική επιχείρηση, όπως μια ιστοσελίδα, αν όχι μόνον από τις διαφημίσεις;

– Η αλήθεια είναι ότι δεν ξεκίνησα το Yatzer ως ηλεκτρονική επιχείρηση κι εξακολουθώ να δυσκολεύομαι να το δω έτσι, παρ’ όλο που η δυναμική του σε τοπικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο το επιτρέπει. Οι περισσότερες ιστοσελίδες συμπληρώνουν ή αποτυπώνουν offline επιχειρηματικές δραστηριότητες. Πολλές είναι επίσης οι ηλεκτρονικές επιχειρήσεις εμπορικού χαρακτήρα που επιβιώνουν κατά βάση –αλλά όχι αποκλειστικά– από τις συναλλαγές των προϊόντων ή υπηρεσιών που εμπορεύονται ηλεκτρονικά.  Αν πάλι μιλάμε για site-magazine, σαν το Yatzer, τότε σίγουρα ο μεγαλύτερος όγκος εσόδων συνήθως προέρχεται από διαφημίσεις, χορηγίες, media relations, προϊόντα, δηλαδή, επικοινωνίας για διαφημιζόμενους που θέλουν να απευθυνθούν στο κοινό του εκάστοτε site-magazine.

– Σε περίοδο οικονομικής κρίσης, το Ιντερνετ είναι για πολλούς η εύκολη λύση για όσους θέλουν να γίνουν γρήγορα διάσημοι και εύποροι. Τι συμβουλεύετε όσους θέλουν να πετύχουν στο Διαδίκτυο;

– Η δική μου αίσθηση είναι πως το Iντερνετ, τη συγκεκριμένη αυτή εποχή οικονομικής κρίσης και ύφεσης που διανύουμε, αποτελεί έναν αναπτυσσόμενο και όχι κορεσμένο κλάδο. Με αυτήν την έννοια, αποτελεί μια εύλογη λύση επιχειρηματικής δραστηριοποίησης. Δεν θεωρώ, ωστόσο, ότι είναι εύκολη λύση και σίγουρα δε, σε κάνει γρήγορα και εύκολα εύπορο και διάσημο. Οσο για συμβουλές επιτυχίας, δε, θεωρώ ότι είμαι σε θέση να δώσω.

– Το μότο σας είναι «το ντιζάιν είναι να μοιράζεσαι». Ποιο είναι το μότο που δεν συμπεριλάβατε στην ιστοσελίδα σας;

– Το κάλλος βρίσκεται μέσα μας και μόνο αν το αναγνωρίσουμε θα μας αποκαλυφθεί. Τότε και μόνον τότε η τέχνη θα γίνει καλλιτεχνία.

– Αναφέρεστε σε 380.000 μοναδικούς επισκέπτες, 1 εκατ. εμφανίσεις τον μήνα, 600 μπλογκ και ιστοσελίδες που συνδέονται με το Yatzer. Πώς μεταφράζονται όλα αυτά σε οικονομικά στοιχεία, επιτυχία, μέλλον;

– Τα νούμερα αυτά μπορεί να είναι πολύ σχετικά. Αλλοι θα τα βρουν εντυπωσιακά κι άλλοι όχι, ανάλογα με τα κριτήρια, την περαιτέρω ανάλυση ή τις συγκρίσεις που κάνουν. Προσωπικά τα θεωρώ σίγουρα πολύ ικανοποιητικά, για τρεις λόγους: 1) γιατί το Yatzer γεννήθηκε πριν από μόλις τριάμισι χρόνια και οι ρυθμοί ανόδου της επισκεψιμότητάς του ετησίως είναι εντυπωσιακοί,  2) γιατί οι σχετικές έρευνες δείχνουν ότι έχουμε συγκεντρώσει κοινό φανατικό, πιστό και δυναμικό, κοινό με επιρροή στις κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες στις οποίες κινείται και 3) γιατί αυτά τα νούμερα έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τις αρχικές μου προσδοκίες.

– Τι είναι το Yatzer τελικά: εγκυκλοπαίδεια του στυλ ή μια καθημερινή βίβλος για το σύγχρονο ντιζάιν;

– Θα επιλέξω τον όρο «ψηφιακός οδηγός έμπνευσης» που ανοίγει πληκτρολογώντας τη διεύθυνση www. yatzer. com και περιέχει ό, τι πιο όμορφο συμβαίνει στον χώρο του design, της αρχιτεκτονικής, των τεχνών και της μόδας σε παγκόσμιο επίπεδο, εφ’ όσον φυσικά ανταποκρίνονται στα αισθητικά standards του εκδότη του.  Ενας οδηγός, ωστόσο, που ενημερώνεται καθημερινά και είναι πάντα επίκαιρος, ζεστός, κρυστάλλινη πηγή έμπνευσης.

«Ψηφιακό σπίτι»

– Το Ιντερνετ αλλάζει ταχύτατα. Το Yatzer φτιάχτηκε το 2007, το 2008 επανασχεδιάστηκε, πόσο γρήγορα αλλάζετε θεματολογία;

– Tον Σεπτέμβριο του 2010 θα αλλάξει ξανά.  Είμαι λάτρης των αλλαγών σε όλα τα επίπεδα της ζωής.  Επομένως, ένα «ψηφιακό σπίτι» θα πρέπει να υπακούει στους εκάστοτε κανόνες διαμονής για τους αναγνώστες και κατασκευής για τον ιδιοκτήτη, όσο η αρχιτεκτονική της πληροφορίας εξελίσσεται ακόμη κι αν πρέπει να γκρεμιστεί και να χτιστεί πάλι από την αρχή.  Το μόνο που δεν θα αλλάξει είναι το περιεχόμενο, το οποίο ανανεώνεται σχεδόν καθημερινά γεμίζοντας το αρχείο των δημοσιεύσεων του Yatzer από το 2007.

– Ποιο είναι το πιο «τρελό» πράγμα που μάθατε στη διάρκεια αυτής της διαδρομής;

– Να ρισκάρω περισσότερο στην πορεία του βίου μου. Κανένας Βόρειος, Απηλιώτης, Νότιος ή Ζέφυρος άνεμος δεν πνέει μέσα μου, μετά το ρίσκο να εγκαταλείψω τις σπουδές μου στο Tμήμα Μετεωρολογίας του Φυσικού οκτώ χρόνια πριν, αλλά σίγουρα δεν μετάνιωσα που επέτρεψα να πνεύσει μέσα μου ο άνεμος του ντιζάιν και του στυλ.

Αναγνώριση στο εξωτερικό και στην Ελλάδα

– Mε τα στατιστικά στοιχεία του Google μπορεί κανείς να μάθει τα πάντα για το κοινό του. Τι είναι αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο το κοινό σας; Ποιοι είναι οι αναγνώστες σας; Ο μέσος όρος ηλικίας τους; Από ποια μέρη της Γης σάς διαβάζουν;

– Το Google δίνει πράγματι πολλά στοιχεία, αλλά κυρίως ποσοτικά. Εμείς, θέλοντας να γνωρίσουμε καλύτερα το κοινό που μας ακολουθεί, «τρέξαμε» πρόσφατα και ποιοτικές έρευνες, που φώτισαν το προφίλ των ανθρώπων στους οποίους απευθυνόμαστε. Οι αναγνώστες μας αποτελούν μια ισχυρή κοινότητα δυναμικών προσωπικοτήτων, με ιδιαίτερα εκλεπτυσμένη αισθητική. Πρόκειται για ανθρώπους decision makers και opinion leaders, με αποφασιστικές θέσεις και ρόλους, ανώτατο μορφωτικό και βιοτικό επίπεδο.  Μας διαβάζουν τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες και στην πλειοψηφία τους ανήκουν στο ηλικιακό group 25-45, μας επισκέπτονται καθημερινά ή εβδομαδιαίως και ταξιδεύουν πολύ συχνά. Εντυπωσιακό είναι, επίσης, ότι το ένα τέταρτο του κοινού μας έχει προβεί σε αγορές μέσα από τις προτάσεις του Yatzer.  Μας διαβάζουν άνθρωποι απ’ όλο τον κόσμο, με πρώτους τους Nεοϋορκέζους και τους Βρετανούς, ωστόσο, το ελληνικό κοινό είναι αυτό που σημειώνει ραγδαία ανάπτυξη επισκεψιμότητας.  Πρώτα μας ξεχώρισαν στο εξωτερικό και μετά στην Ελλάδα...

 

01/08/2010 - kathimerini.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;