Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Μπορεί οι πωλήσεις blu-ray players να παρουσίασαν αύξηση κατά την εορταστική περίοδο που μόλις τελείωσε, όμως το φορμάτ της Sony έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά του για να κατακτήσει την αγορά, σύμφωνα με τους αναλυτές, καθώς, όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία, κατέχει μερίδιο μόλις 12% στις συνολικές πωλήσεις DVD players στην Ευρώπη.

Κατά κοινή ομολογία, το blu-ray, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν είναι το «χιτ» που πολλοί προέβλεπαν όταν πρωτοεμφανίστηκε.

Η νέα τεχνολογία που αυτό ενσωματώνει, προσφέρει μέχρι έξι φορές υψηλότερη ανάλυση (άρα σαφώς πιο ποιοτική εικόνα) σε σχέση με το παραδοσιακό DVD και γι’ αυτό το λόγο θεωρείται ιδανική λύση για τις ολοένα πιο δημοφιλείς τηλεοράσεις high definition.

Αν και αναμένονται νέες κυκλοφορίες σε δίσκους blu-ray γνωστών ταινιών, όπως «Ο Χάρι Πότερ και ο Ημίαιμος Πρίγκιπας» και το «Σταρ Τρεκ 6», κάτι που αναμένεται να βοηθήσει και τις πωλήσεις των blu-ray players, καθώς υπάρχει μια αμφίδρομη και αλληλοτροφοδοτούμενη σχέση ανάμεσα στο ψηφιακό περιεχόμενο σε δίσκους blu-ray και στις αντίστοιχες συσκευές (players), το blu-ray ακόμα δεν έχει γνωρίσει την «έκρηξη» που αρκετοί ανέμεναν.

Πριν δυόμιση χρόνια περίπου, σύμφωνα με τη «Guardian», η Sony, γεμάτη αισιοδοξία, είχε προβλέψει ότι έως το τέλος του 2009 θα είχαν πωληθεί 27 εκατ. blu-ray players και 85 εκατ. δίσκοι blu-ray, νούμερα που δεν έχουν επαληθευτεί.

Οι πωλήσεις προϊόντων blu-ray αυξάνουν με σχετικά γρήγορο ρυθμό κάθε χρόνο, αλλά, σύμφωνα με την εταιρία αναλύσεων Screen Digest, τα μέχρι τώρα νούμερα μάλλον απογοήτευση προκαλούν. Η γενική αίσθηση ήταν ότι το νέο φορμάτ θα είχε υιοθετηθεί με πιο ταχύ ρυθμό.

Ένα βασικό πρόβλημα είναι ότι επειδή το blu-ray κατά βάση είναι προϊόν ποιότητας (high end), δεν είναι εύκολο να πειστούν οι μεγάλες μάζες των καταναλωτών να αναβαθμιστούν, δηλαδή να αγοράσουν ένα νέο ακριβότερο προϊόν, τη στιγμή που ήδη έχουν στο σπίτι τους «αρκετά καλά» μοντέλα –και φθηνότερα.

Το DVD μπόρεσε να εκτοπίσει το VHS βίντεο, επειδή πρόσφερε στον χρήστη άμεση πρόσβαση σε οποιοδήποτε σημείο στο περιεχόμενο του δίσκου, ήταν πιο ανθεκτικό σε σχέση με τη βιντεο-ταινία και πρόσφερε πρόσθετες δυνατότητες, όπως η διαγραφή σκηνών και η ύπαρξη πολλών γλωσσών.

Ακόμα και τότε όμως, το DVD χρειάστηκε μια δεκαετία περίπου μέχρι να υποκαταστήσει το παραδοσιακό βίντεο.

Ένα άλλο πρόβλημα είναι ότι, όπως το VHS που είχε προηγουμένως «σκοτώσει» το Betamax, το blu-ray ξεκίνησε την «καριέρα» του εμπλεκόμενο σε έναν «πόλεμο φορμάτ» με το HD-DVD της Toshiba, μέχρι η τελευταία τελικά, στις αρχές του 2008, να «ρίξει πετσέτα» αποδεχόμενη την ήττα του δικού της high definition format.

Όμως η όλη διαμάχη που είχε προηγηθεί, έκανε αρκετούς καταναλωτές μάλλον σκεπτικούς και συγκρατημένους για την υιοθέτηση του φορμάτ που επικράτησε, δηλαδή του blu-ray.

Σήμερα, το blu-ray αντιμετωπίζει μια πολύπλοκη ανταγωνιστική πραγματικότητα, καθώς υπάρχουν ακόμα αρκετές εναλλακτικές λύσεις για την παροχή περιεχομένου υψηλής ανάλυσης σε μια τηλεοπτική συσκευή, για παράδειγμα μέσω Ίντερνετ απευθείας, μέσω κάποιας νέας παιγνιδοκονσόλας (Wii, Xbox 360, PS3), μέσω άλλων υπηρεσιών video-on-demand κ.α.

Σημειωτέον πάντως ότι οι πωλήσεις blu-ray υποεκτιμώνται, επειδή κάθε κονσόλα Sony PS3 είναι ταυτόχρονα και blu-ray player.

Το 2005 ο Μπιλ Γκέιτς είχε προβλέψει ότι το blu-ray θα είναι «το τελευταίο φορμάτ σε φυσική μορφή που θα υπάρξει», καθώς στο μέλλον «το κάθε τι (το ψηφιακό περιεχόμενο) θα διοχετεύεται απευθείας (streaming)». Και πράγματι, σήμερα πια, η κινηματογραφική βιομηχανία (με αιχμή το Χόλιγουντ) κινείται ακριβώς προς αυτή την κατεύθυνση: ταινίες high definition που θα διατίθενται στον θεατή μέσω διαδικτύου.

Επιπλέον, η έκρηξη της δορυφορικής και καλωδιακής τηλεόρασης σημαίνει ότι όλο και περισσότερα κανάλια υψηλής ανάλυσης και υπηρεσίες video-on-demand είναι πια διαθέσιμες για τους καταναλωτές.

Ίσως όμως το κυριότερο εμπόδιο για το blu-ray είναι ότι δεν υπάρχει ακόμα μεγάλη ποικιλία ταινιών σε αυτό το φορμάτ.

Επίσης δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και μεταξύ όσων «κατεβάζουν» παράνομα ταινίες από το Ίντερνετ, οι περισσότεροι προτιμούν ταινίες με στάνταρντ ποιότητα και όχι high definition.

 

08/01/2010 - enet.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;