Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Επιλέγουν τον τόπο προορισμού τους με κριτήριο το «τεχνολογικό υπόβαθρό του»!

tech holidaysTα προ τεχνολογικής επανάστασης χρόνια, ο κόσμος πήγαινε διακοπές για να αφήσει πίσω δουλειά και ρουτίνα και να «βγει από την πρίζα» της καθημερινότητας. Σήμερα, αντιθέτως, επιμένουμε να έχουμε μαζί μας και κατά τη διάρκεια της ολιγοήμερης ή πολυήμερης απουσίας μας από τον εργασιακό χώρο όλες τις συσκευές και τις δυνατότητες επικοινωνίας που έχουμε όλο τον υπόλοιπο χρόνο.

Το απομονωμένο νησί, στο μέσο του πουθενά, ως ονειρικός ταξιδιωτικός προορισμός θα γίνει τάχιστα μια ανάμνηση του παρελθόντος και θα μπει διά παντός στο χρονοντούλαπο, μαζί με τα σλάιντς που συνηθίζαμε να επιδεικνύουμε σε φίλους και γνωστούς μόλις επιστρέφαμε. Τώρα οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, το Twitter και το Facebook για να διατηρήσουν ζωντανές τις επαφές τους με τον έξω κόσμο, αυτόν ακριβώς από τον οποίο προσπαθούν να ξεφύγουν πηγαίνοντας διακοπές.

«Για πολλούς ταξιδιώτες, η εξεύρεση τρόπων που θα τους επιτρέψουν να παραμένουν «καλωδιωμένοι» αποτελεί μέρος της ταξιδιωτικής διαδικασίας όπως η αγορά αντηλιακών και μαγιό πριν ξεκινήσουν να φτιάχνουν τη βαλίτσα τους», αναφέρει η Αμελί Χερστ της ιστοσελίδας Trip Advisor. «Τα παλιότερα χρόνια το ταξίδι σήμαινε ότι όλες οι ηλεκτρονικές συσκευές αποσυνδέονταν και έμεναν πίσω».

Μάλιστα η Χερστ εξηγεί ότι οι ταξιδιώτες προσπαθούν εκ των προτέρων να ανακαλύψουν τον καλύτερο τρόπο που θα τους επιτρέψει να παραμένουν σε επαφή με τη «διαδικτυακή κοινότητα». «Ρωτούν για την ποιότητα των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας στον τόπο της διαμονής τους και τρέχουν να αγοράσουν πακέτα που θα καλύψουν τις ανάγκες τους. Η δυνατότητα να παραμείνουν σε επαφή με γνωστούς και φίλους αλλά και με τις διαδικτυακές τους γνωριμίες είναι κάτι που τους ανακουφίζει από το άγχος του ταξιδιού».

Έρευνα στις ΗΠΑ

Πρόσφατη έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε δύο χιλιάδες Αμερικανούς ταξιδιώτες από την American Express, έδειξε ότι το 77% των Αμερικανών θέλει να παραμείνει σε επικοινωνία μέσω Ιντερνετ, τηλεφώνου, ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης και άλλων διαύλων και κατά τη διάρκεια των διακοπών του. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η επικοινωνία των διακοπών δεν αφορά την εργασία αλλά υποκαθιστά την κοινωνική επαφή. Μόνο το 14% των ερωτηθέντων απάντησε ότι θα μείνει «καλωδιωμένο» λόγω εργασίας. «Το 88% των ερωτηθέντων θέλει να επικοινωνεί με την οικογένεια και τους φίλους και να το κάνει εύκολα και γρήγορα. Το μοίρασμα των εμπειριών, πληροφοριών, φωτογραφιών και άλλων στοιχείων αντικατοπτρίζει μια σαφή διαφορά στον σημερινό τρόπο ζωής συγκριτικά με το παρελθόν. Ο κόσμος λέει «τώρα θα σας πω και για εμένα, θα σας δείξω πώς ζω», λέει η Οντρεϊ Χέντλεϊ, διευθύντρια του γραφείου ταξιδίων της Amex Εxpress Travel.

Επίσης, στην ίδια έρευνα φάνηκε ότι το 20% των ερωτηθέντων επισκεπτόταν τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και ενημέρωνε τους εκεί «φίλους» σχετικά με το τι κάνει. Ακόμα και στις κρουαζιέρες, όπου και να γίνονται, ο κόσμος θέλει να ελέγχει το ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο. Το Μπουτάν, παραδείγματος χάριν, που βρίσκεται ανάμεσα στην Ινδία και το Θιβέτ, είναι από τα πιο απομονωμένα μέρη του κόσμου. Οπως λέει η κυρία Χέντλεϊ, τα πανδοχεία Amancora δεν έχουν τηλεόραση ή ραδιόφωνο, δίνουν όμως τη δυνατότητα στον επισκέπτη να συνδεθεί στο ίντερνετ...

Καλές οι παροχές, αλλά με χαμηλό κόστος

Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον -λένε οι ειδικοί- και βοηθά στην κατανόηση του ρόλου που διαδραματίζει το Διαδίκτυο στον σημερινό κόσμο, το γεγονός ότι οι περισσότεροι ταξιδιώτες -που δεν διστάζουν να ταξιδέψουν κυριολεκτικώς στην άκρη της Γης- θεωρούν ότι η διατήρηση της επαφής τους με τον έξω κόσμο -με τη βοήθεια της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας- δεν αποτελεί «πολυτέλεια» αλλά αναγκαιότητα.

Βέβαια, αν και το 65% των ταξιδιωτών περιμένει ότι θα έχει σύνδεση με το ίντερνετ όπου και αν πάει, κανείς δεν προτίθεται να πληρώσει γι’ αυτή την υπηρεσία!...

Oι ταξιδιωτικοί πράκτορες

Ακόμα και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες ευελπιστούν ότι θα κερδίσουν από τη νέα αυτή εποχή. Ο Τζον Τ. Πίτερς, του τουρ οπερέιτορ Tripology αναφέρει ότι το 85% των ταξιδιωτικών πρακτόρων του κάνει χρήση των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης για να παραμένει σε επαφή με τους πελάτες του κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.

«Για εμένα -λέει ο Πίτερς- το ότι παραμένω καλωδιωμένος και σε επαφή με γνωστούς και φίλους δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ να χαλαρώσω κατά τη διάρκεια των διακοπών. Πρόσφατα, σε ένα ταξίδι μου στο Ουισκόνσιν ενημέρωνα τη σελίδα μου στο Facebook, ανέβαζα φωτογραφίες και συζητούσα με τους φίλους μου σχεδόν καθημερινά» εξηγεί προσθέτοντας ότι η ιδιότυπη κοινωνικότητά του ενοχλούσε τη σύζυγό του

Αυτό που είναι βέβαιο, προειδοποιούν οι ειδικοί, είναι ότι όποιος επιθυμεί να διατηρήσει τις επαφές του και να μιλά με τις ώρες στο κινητό με τους φίλους του από χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, πρέπει να ελέγξει το κόστος που έχει η κοινωνική του διάθεση. Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από το να γυρίσεις στο σπίτι και ο λογαριασμός του κινητού να είναι ένας πραγματικός εφιάλτης.

 

04/09/2010 - kathimerini.gr με πληροφορίες από Reuters

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;