Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Μεγάλη Βρετανία και κοινωνικά δίκτυαH Βρετανία προωθεί μια από τις πιο φιλόδοξες προσπάθειες ρύθμισης για το σύνολο του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ. Από το επόμενο έτος, η Αρχή Διαφημιστικών Κανόνων (Advertising Standards Authority) πρόκειται να επεκτείνει την εποπτεία της ώστε να καλύπτει τις ηλεκτρονικές ιστοσελίδες των επιχειρήσεων, τα κοινωνικά δίκτυα και τις εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα. Η ρύθμιση των νέων Μέσων είναι εξαιρετικά δύσκολη, σημειώνει η εφημερίδα Financial Times, με δεδομένη τη διεθνή και ανώνυμη φύση τους.

Η βρετανική αρχή αυτορρύθμισης του κλάδου σκοπεύει να επεκτείνει την εποπτεία της περισσότερο από ό,τι άλλες χώρες. Η βρετανική διαφημιστική αγορά είναι μια από τις μεγαλύτερες και η αυτορρύθμιση που επιχειρεί να επιβάλει στα νέα Μέσα η Αρχή Διαφημιστικών Κανόνων της χώρας αναμένεται να λειτουργήσει ως παράδειγμα και για άλλες αγορές.

Οπως σημειώνουν οι Financial Times, οι νέοι κανόνες θα αφορούν το μάρκετινγκ σε κοινωνικά δίκτυα όπως το Twitter και το Facebook, και μπορεί να καλύπτουν ακόμη και τα βίντεο στο YouTube, στην περίπτωση που οι εταιρείες ζητούν από καταναλωτές να συνδράμουν στη διαφήμιση των προϊόντων τους. Οσο για τις κυρώσεις στους παραβάτες, αυτές θα περιλαμβάνουν μια «λίστα της ντροπής» για όσους παραβιάζουν κατά συρροήν τους κανόνες στην ιστοσελίδα της Αρχής Διαφημιστικών Κανόνων, αλλά και προειδοποιήσεις στις μηχανές αναζήτησης όπου εμφανίζονται τα προϊόντα και οι υπηρεσίες των εταιρειών που δεν ακολουθούν τους κανόνες. Μηχανές αναζήτησης όπως η Google έχουν ήδη συμφωνήσει προς αυτή την κατεύθυνση και δωρίζουν χώρο ώστε να διευκολύνουν το έργο της αυτορρύθμισης του κλάδου.

Η Αρχή Διαφημιστικών Κανόνων χρηματοδοτείται από τις εταιρείες που ρυθμίζει, και ήδη μπορεί να απαγορεύσει τις παραπλανητικές διαφημίσεις που εμφανίζονται στην τηλεόραση, τον Τύπο, σε υπαίθριους χώρους, αλλά και στο Ιντερνετ, στα διαφημιστικά banners. Τα τελευταία χρόνια, έχει δει τα παράπονα των καταναλωτών για τις διαφημίσεις στο Ιντερνετ να διπλασιάζονται. Οπως παραδέχεται, υπάρχουν πολλές γκρι περιοχές που θα πρέπει να εξετασθούν κατά περίπτωση. Ο γενικός διευθυντής της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Διαφημιστικών Κανόνων, Ολιβερ Γκρέι, χαιρέτισε τη διεύρυνση των αρμοδιοτήτων της βρετανικής αρχής, εκτιμώντας ότι αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής βέλτιστων πρακτικών για τη ρύθμιση του κλάδου.

 

02/09/2010 - kathimerini.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;