Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Η χρήση του Διαδικτύου για τον προγραμματισμό μετακινήσεων εντός της χώρας περιορίζεται μόνο στα αεροπορικά εισιτήρια...

online bookingΣκέφτεστε να κλείσετε το επόμενο ταξίδι σας στην Ελλάδα, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά το Ιντερνετ; Το σίγουρο είναι ότι δεν θα πάτε μακριά. Οι μετακινήσεις από μια πόλη στην άλλη με οποιοδήποτε άλλο μέσο πλην των αεροπορικών πτήσεων καθίσταται ένας γρίφος για τον επίδοξο... ηλεκτρονικό ταξιδιώτη. Εάν πρόκειται δε και για τουρίστες, τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα, καθώς ο προγραμματισμός μετακινήσεων εντός της χώρας είναι σχεδόν απαγορευτικός για όποιον δεν μιλάει ελληνικά. Προσπαθήσαμε να οργανώσουμε ένα ταξίδι από την Πελοπόννησο έως τα Ιωάννινα, αναζητώντας τρόπους κράτησης εισιτηρίων μέσω Διαδικτύου και δεν καταφέραμε πολλά. Ούτε καν το προβλεπόμενο κόστος των μετακινήσεων δεν μπορέσαμε να μάθουμε.

Για την υποθετική διαδρομή από την Καλαμάτα μέχρι τα Ιωάννινα θα πρέπει κανείς να χρησιμοποιήσει τα τρένα του ΟΣΕ μέχρι τη Λάρισα (Καλαμάτα - Πάτρα, Πάτρα - Κιάτο, Κιάτο - Αθήνα, Αθήνα - Λάρισα) και στη συνέχεια να πάρει το ΚΤΕΛ μέχρι τα Ιωάννινα. Δυνατότητα κράτησης μέσω Διαδικτύου δεν υπάρχει για κανένα από τα δύο μέσα, μολονότι εκπρόσωποι και των δύο εταιρειών επισημαίνουν ότι στο μέλλον θα παρέχεται και αυτή η δυνατότητα. Μέχρι τότε όμως για να εκδώσει κανείς εισιτήριο για τα δρομολόγια του ΟΣΕ από την Καλαμάτα έως τη Λάρισα (πρόκειται για ένα ταξίδι που διαρκεί μέσω ΟΣΕ από 17 ώρες και 12 λεπτά έως και 22 ώρες και 38 λεπτά!) θα πρέπει να βρεθεί είτε στα εκδοτήρια του σταθμού στο κέντρο της Αθήνας, είτε να εκδίδει εισιτήριο στον κάθε σταθμό του δρομολογίου. Η επόμενη εναλλακτική, που εξασφαλίζει μόνο κράτηση εισιτηρίου και όχι έκδοσή του, είναι ο τηλεφωνικός αριθμός 1110. Για την εξόφληση και την έκδοση του εισιτηρίου θα πρέπει κανείς να πάει στον σταθμό. Βέβαια δεν είναι ιδιαίτερα φιλόξενη υπηρεσία για τους τουρίστες, καθώς οι πληροφορίες διατίθενται μόνο στα ελληνικά.

Ο διαδικτυακός τόπος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρέχει θεωρητικά πληροφορίες για δρομολόγια, τιμές εισιτηρίων και πληρότητες. Ωστόσο, όσον αφορά στην ακρίβεια των πληροφοριών δεν μπορούμε να σας εγγυηθούμε πολλά πράγματα. Δεν είναι προσβάσιμες οι τιμές των εισιτηρίων και οι πληρότητες των δρομολογίων. Επίσης, για το τμήμα της διαδρομής μας από την Πάτρα ώς το Κιάτο για παράδειγμα, ενημερωθήκαμε ότι εκτελείται από τον προαστιακό. Το παράδοξο είναι ότι ο πιο μακρινός προορισμός της Πελοποννήσου στον οποίο φτάνει ο προαστιακός είναι το Κιάτο. Αρα η διαδρομή Κιάτο - Πάτρα δεν θα μπορούσε να εκτελείται από τον προαστιακό. Κύκλοι του ΟΣΕ αναφέρουν ότι η ιστοσελίδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται σε διαδικασία ανακατασκευής, ενώ προγραμματίζεται σύντομα η ενεργοποίηση υπηρεσίας κρατήσεων εισιτηρίων μέσω Διαδικτύου. Στόχος είναι ο επιβάτης να μπορεί να πραγματοποιεί κράτηση, εξόφληση και έκδοση του εισιτηρίου μέσω Διαδικτύου. Ωστόσο, ο χρόνος λειτουργίας του συστήματος ηλεκτρονικών κρατήσεων στον ΟΣΕ παραμένει άγνωστος και με δεδομένα τα οικονομικά προβλήματα του Οργανισμού, στην παρούσα φάση αναζητούνται πόροι για τη συγκεκριμένη επένδυση.

Βελτιωμένη κατάσταση

Συνεχίζοντας την προσπάθεια κράτησης εισιτηρίων για το μακρύ ταξίδι μας, ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια ελαφρώς βελτιωμένη κατάσταση στα ΚΤΕΛ. Δυνατότητα έκδοσης μέσω Διαδικτύου δεν υπάρχει βέβαια ούτε σε αυτή την περίπτωση. Παρέχονται μέσω τηλεφωνικού αριθμού (14505 με χρέωση 0,68 ευρώ/λεπτό!) πληροφορίες δρομολογίων, τιμών και η δυνατότητα κράτησης εισιτηρίου. Επίσης, η εν λόγω υπηρεσία έχει φροντίσει να εξυπηρετεί πιθανούς τουρίστες, καθώς παρέχεται και στα αγγλικά.

Εκπρόσωποι των ΚΤΕΛ σημειώνουν ότι προγραμματίζουν την εφαρμογή διαδικτυακής υπηρεσίας κρατήσεων και εκδόσεων εισιτηρίων στο μέλλον. Εχουν, όπως επισημαίνουν, ήδη καταθέσει σχετικό αίτημα στο υπουργείο Οικονομίας για ένταξη στο ΕΣΠΑ από όπου αναζητούν χρηματοδότηση. Μετά την έγκριση του αιτήματος εκτιμούν ότι θα χρειαστούν περίπου 6 μήνες για τη λειτουργία του συστήματος.

Από την απόλυτη οργάνωση σε ταξίδια εξωτερικού, στο ελληνικό χάος
Από Δ. Ρούλια - Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων Out of the Box

Ξεκίνησα να πειραματίζομαι σχεδιάζοντας και προγραμματίζοντας online τα ταξίδια μου πριν από πολλά χρόνια, σε «ηρωικές» εποχές του ίντερνετ. Οι πρώτες μου απόπειρες, συνεπικουρούσης προφανώς και της τύχης, στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία. Εκτοτε, όποτε ταξιδεύω, οργανώνω το ταξίδι μου αποκλειστικά μέσω web -ψάχνοντας, διαβάζοντας, συγκρίνοντας, επιλέγοντας και κλείνοντας τα πάντα online- από αεροπορικά εισιτήρια και διαμονή, μέχρι ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, εστιατόρια και θεάματα στις πόλεις που επισκέπτομαι. Δεν κρύβω ότι αυτή η διαδικασία της προετοιμασίας είναι συχνά εξίσου απολαυστική με το «κυρίως πιάτο» του ταξιδιού: εμπεριέχει προσδοκία, έχει εκπλήξεις και ανακαλύψεις, προσφέρει την ικανοποίηση -ή έστω την ψευδαίσθηση- ενός έξυπνου deal, αλλά και τη χαρά του να είσαι εμπνευστής και οργανωτής για λογαριασμό και των συνταξιδιωτών σου, ελπίζοντας οι επιλογές σου να δικαιωθούν και απευχόμενος πάσης φύσεως αστοχίες!

Αναπολώ ένα καλοκαιρινό ταξίδι στη Γαλλία προ δεκαετίας. Τελικός προορισμός ήταν το υπέροχο νησάκι Belle Ile en Mer, στον Ατλαντικό, δυτικά της Βρετάνης. Το επέλεξα από το πλούσιο υλικό που υπήρχε -από τότε...- στο Internet. Εκλεισα τα πάντα online: αεροπορικά εισιτήρια Αθήνα-Παρίσι. Ενοικίαση αυτοκινήτου στο Charles de Gaulle. Εισιτήρια για το φέρι. Ξενοδοχείο στο Belle Ile - μαζί με διάφορα παραφερνάλια, που περιελάμβαναν από spa μέχρι ενοικίαση ποδηλάτου. Και στην επιστροφή, μια διανυκτέρευση στις Βερσαλλίες, μαζί με κράτηση σε εστιατόριο. Δεν «προδόθηκα» σε κανένα στάδιο του ταξιδιού!

Ολα αυτά, τα σκεφτόμουν φέτος τον Αύγουστο, στην ουρά στο λιμάνι της Τήνου, περιμένοντας ένα πλοίο που θα μας «μάζευε» σε αντικατάσταση ενός ταχύπλοου που είχε πάρει φωτιά εν πλω για τρίτη φορά μέσα σε 20 μέρες, κρατώντας άσχετα εισιτήρια, ανάμεσα σε εκατοντάδες συμπάσχοντες που διαπληκτίζονταν με λιμενικούς, πράκτορες, συνταξιδιώτες, κάτω από τον μεσημεριανό ήλιο των Κυκλάδων...

 

04/09/2010 - kathimerini.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;