Διαφήμιση
( 1 ψήφος )

Έρευνα: Cyberpsychology, Behavior, and Social NetworkingΟσο περισσότερο χρόνο αφιερώνει κανείς στην «ενημέρωση» του προφίλ του στο Facebook, τόσο πιο... νάρκισσος και ανασφαλής είναι. Σύμφωνα με μια νέα έρευνα, που έχει πυροδοτήσει ποικίλες αντιδράσεις, τόσο η συχνότητα της χρήσης της δημοφιλέστερης ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης όσο και η επίμονη επανάληψη συγκεκριμένων ενεργειών στο Facebook αποκαλύπτουν κρυμμένες πτυχές της ψυχοσύνθεσης των χρηστών.

Οπως υποστηρίζει η Σοράγια Μεχντιζαδέχ, επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας του Πανεπιστημίου Γιορκ του Καναδά, όταν συνδέεται κανείς στο προφίλ που διατηρεί στο Facebook είναι σαν να κοιτάζεται στον καθρέφτη. Επομένως, κάθε φορά που «ενημερώνει» τη σελίδα του είναι στην πραγματικότητα σαν να «καλλωπίζει» τον εαυτό του.

Σύμφωνα με την επιστημονική έρευνα -στην οποία συμμετείχαν 100 φοιτητές από 18 έως 25 χρόνων- οι άνδρες συνηθίζουν να «φτιάχνουν» τη διαδικτυακή τους εικόνα ανεβάζοντας συχνά γραπτά σχόλια, ενώ οι γυναίκες έχουν την τάση να επιλέγουν προσεκτικά τις φωτογραφίες τους (και να προσθέτουν καινούργιες σε τακτά χρονικά διαστήματα).

Οπως αναφέρεται στην έρευνα, που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Cyberpsychology, Behavior and Social Networking, οι εθελοντές που συμμετείχαν στη μελέτη κλήθηκαν να απαντήσουν σε σειρά ψυχολογικών τεστ. Τα αποτελέσματα αυτών οδήγησαν την ομάδα της Μεχντιζαδέχ στο συμπέρασμα ότι «όσοι επιδείκνυαν είτε μεγαλύτερο ναρκισσισμό είτε μεγαλύτερη ανασφάλεια ήταν και αυτοί που είχαν την τάση να χρησιμοποιούν πιο συχνά το Facebook».

Οπως επεσήμανε η ερευνήτρια, παρά το γεγονός ότι μπορεί να ακούγεται «αντιφατικό» να είναι κανείς νάρκισσος και ανασφαλής ταυτόχρονα, στην πραγματικότητα το ένα δεν αποκλείει το άλλο.

Αμυντική στάση
«Συνήθως», υποστηρίζει η επιστήμονας, «η τάση που έχει κανείς να προβάλλει υπερβολικά τον εαυτό του κρύβει βαθιά ανασφάλεια». Λίγο μετά τη δημοσιοποίηση της μελέτης, επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας εξέφρασε την πεποίθηση πως «είναι πολλοί που θα σπεύσουν να επικρίνουν τα αποτελέσματά της», καθώς, όπως υποστηρίζει, «η πλειονότητα των ανθρώπων υιοθετούν μια αμυντική στάση όταν πρόκειται για έρευνες που αφορούν και τους ίδιους».

Οπως επισημαίνει, «η αντανακλαστική αντίδραση των περισσότερων χρηστών της ιστοσελίδας στους οποίους έδειξα τα συμπεράσματα της έρευνας ήταν να μου πουν πως κάνω λάθος και πως δεν χρησιμοποιούν το Facebook για τους λόγους που αναφέρω».

Υπενθυμίζεται ότι ο αριθμός των χρηστών της ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης ξεπερνάει τα 500 εκατ. παγκοσμίως και σχεδόν η πλειονότητα των ερευνών που έχουν διεξαχθεί γύρω από τους χρήστες του έχει αμφισβητηθεί έντονα.

 

10/09/2010 - ethnos.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;