17 Σεπτεμβριου 2010
Posted in
Επικαιρότητα
Ο πιο εύκολος τρόπος για να εκνευρίσεις κάποιον υψηλόβαθμο υπάλληλο στην Google ήταν μέχρι πρότινος να του πεις κάτι για το YouTube...
Η πλέον δημοφιλής υπηρεσία για τη δημοσίευση βίντεο στο Διαδίκτυο αποκτήθηκε το 2006 από την Google έναντι του -τότε- θεαματικού ποσού του 1,6 δισ. δολαρίων, χωρίς όμως μέχρι και σήμερα να έχει πάρει πίσω ούτε ένα δολάριο από την επένδυσή της. Φαίνεται όμως πως το 2010 θα είναι μια εντελώς διαφορετική χρονιά.
Ηδη από τις αρχές του χρόνου που διανύουμε, αναλυτές της βρετανικής Barclays προέβλεπαν πως το YouTube θα εμφανίσει για πρώτη φορά κερδοφορία το 2010, ουδείς όμως έδωσε τότε ιδιαίτερη σημασία. Πριν από λίγες ημέρες στο θέμα επανήλθαν οι «Times» της Νέας Υόρκης, επισημαίνοντας πως τα διαφημιστικά έσοδα του YouTube διπλασιάζονται κάθε χρόνο και επαναλαμβάνοντας την εκτίμηση για στροφή στην κερδοφορία.
Ωραία, αλλά πώς έγινε αυτό; Φαίνεται πως η Google κατόρθωσε να πείσει τους μεγάλους τηλεοπτικούς σταθμούς των ΗΠΑ καθώς και τα, μέχρι πρότινος πανίσχυρα κινηματογραφικά στούντιο, πως η φράση «ό,τι δεν μπορείς να πολεμήσεις, αγάπησέ το» έχει εφαρμογή και στο ψηφιακό περιβάλλον.
Για αρκετά χρόνια, κανάλια και στούντιο κυνηγούσαν τους χρήστες του Διαδικτύου που τολμούσαν να ανεβάσουν στο YouTube αποσπάσματα μιας εκπομπής, αρχειακό υλικό, μουσικά βίντεο κτλ. Η Google έκανε εν μέρει το χατίρι των εταιρειών, δημιουργώντας ένα μηχανισμό που ελέγχει το περιεχόμενο και, εφόσον διαπιστώνεται παραβίαση των νόμων περί πνευματικής ιδιοκτησίας, «κατεβάζει» το επίμαχο βίντεο από τη βιβλιοθήκη του YouTube. Παράλληλα, όμως, έπεισε κανάλια και στούντιο να ανέχονται αυτή τη συμπεριφορά, βάζοντάς τους συνεταίρους στην κατανομή των διαφημιστικών εσόδων.
Για παράδειγμα, έστω πως «ανεβάζουμε» στο κανάλι μας στο YouTube ένα βίντεο από μια εκπομπή της ΝΕΤ. Η ΕΡΤ θεωρητικά θα μπορούσε να μας στείλει τον δικηγόρο στην πόρτα, αλλά, αντί γι' αυτό, η Google τής δίνει ένα μέρος από τα έσοδα που παράγουν οι διαφημίσεις που προβάλλονται στην ίδια σελίδα με το «κλεμμένο» βίντεο. Απαντες ευχαριστημένοι, μεταξύ τους και οι δικηγόροι, που δεν θα χρειάζεται να τρέχουν στα δικαστήρια και να θυροκολλούν εξώδικα στα σπίτια του κόσμου.
Φυσικά, ένας κούκος (ή μια χρονιά στη συγκεκριμένη περίπτωση) δεν φέρνει την άνοιξη. Μπορεί το 2010 να αποδειχθεί εξαίρεση για τις οικονομικές επιδόσεις του YouTube. Το πείραμα όμως της Google για την ώρα κρίνεται επιτυχημένο και, ενδεχομένως, ανοίγει ένα νέο δρόμο στη χρηματοδότηση των διαφόρων online εγχειρημάτων.
11/09/2010 - enet.gr
τελευταία άρθρα
- Ασφάλεια των δεδομένων μας: Μια εξαρχής χαμένη υπόθεση...
- Πώς η Tesla επαναστατικοποίησε την ηλεκτροκίνηση
- Terramaster F4-423: Το NAS που θέλει να τα κάνει όλα (και να συμφέρει)
- Synology DS923+
- Συγκριτικό δωρεάν NAS προγραμμάτων 2023
- Windows 11
- Apple M1: Επανάσταση στους επεξεργαστές ή κόλπο του (Apple) marketing;
- USB 4.0 - Το next big thing της πληροφορικής
- Εξηγώντας το SMR σκάνδαλο των κατασκευαστών σκληρών δίσκων
- Συγκριτικό προγραμμάτων NAS, έτος 2020
δημοφιλή άρθρα / νέα
- Οι ελληνικές εφημερίδες στο διαδίκτυο
- Ducky 1008 Black ALPS: Ένα φθηνό gaming keyboard
- Σπάζοντας το WPA/WPA2 ασύρματο δίκτυο σε λίγες ώρες
- Chat Roulette: Νέα μόδα online chat
- Συγκριτικό WinZip vs. WinRar vs. 7-Zip: Ποιο είναι το καλύτερο συμπιεστικό σήμερα;
- Πώς να κάνετε τον υπολογιστή σας γρηγορότερο σε 5'
- ΟΣΕ: Κράτηση εισιτηρίων μέσω διαδικτύου
- Digea: Γιατί η ψηφιακή τηλεόραση δεν έχει την ποιότητα εικόνας που θα θέλαμε;
- Ποια κάρτα γραφικών να αγοράσω;
- Φτηνά laptop: Compaq Presario CQ61 - 410SV


