Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

εικονίδια εφαρμογώνΤα πλούτη της αγοράς εφαρμογών για τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα εποφθαλμιούν όλο και περισσότεροι κατασκευαστές λογισμικού.

Το πρώτο παγκόσμιο συνέδριο AppNation, που ξεκίνησε τις εργασίες του την περασμένη Δευτέρα στο Σαν Φρανσίσκο, έχει ως στόχο την ανταλλαγή ιδεών και απόψεων για την επέκταση των εφαρμογών, των προγραμμάτων που στοχεύουν στην ολοένα αυξανόμενη κοινότητα των καταναλωτών που έχουν στην κατοχή τους έξυπνα κινητά τηλέφωνα και άλλα gadgets με δυνατότητες σύνδεσης στο Ίντερνετ.

Οι εφαρμογές για φορητές συσκευές εμφανίστηκαν περίπου στα τέλη της δεκαετίας του ’90, γνώρισαν όμως ιδιαίτερη άνθιση μετά τη δημιουργία του App Store της Apple και την κυκλοφορία των συσκευών iPod Touch και iPhone στα μέσα του 2008. Ανεξάρτητη μελέτη της GetJar, του δεύτερου μεγαλύτερου ηλεκτρονικού καταστήματος εφαρμογών παγκοσμίως, έδειξε ότι η αγορά των προγραμμάτων για φορητές συσκευές μπορεί να φτάσει σε αξία τα 17,5 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ, μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Η ετήσια αξία της αγοράς των εφαρμογών για κινητά κυμαίνεται σήμερα στα έξι δισεκατομμύρια δολάρια. Μεγάλες και μικρότερες εταιρείες συμμετέχουν σε ένα αγώνα δρόμου για να παρέχουν εφαρμογές και προγράμματα που εκμεταλλεύονται τεχνολογίες γεωγραφικού εντοπισμού, την κάμερα, τις οθόνες αφής και άλλα χαρακτηριστικά που διαθέτουν ενσωματωμένα τα σύγχρονα κινητά τηλέφωνα.

«Πρέπει να βρεθείς στην κορυφή για να μπορέσεις να βγάλεις πολλά λεφτά», σημείωσε ο Μπράιαν Λι, της εταιρείας Pen Power, γνωστή για την εφαρμογή World Card για iPhone, που δίνει τη δυνατότητα εισαγωγής στοιχείων στον τηλεφωνικό κατάλογο της συσκευής από φωτογραφίες επαγγελματικών καρτών. «Ο ανταγωνισμός για τη δημιουργία πρωτοποριακών εφαρμογών είναι πολύ μεγάλος», συμπλήρωσε.

Τα downloads εφαρμογών για φορητές συσκευές αναμένεται να εκτοξευθούν από τα επτά δισεκατομμύρια το 2009, σε σχεδόν 50 δισεκατομμύρια το 2012, σύμφωνα πάντα με τη μελέτη της GetJar. «Οι εφαρμογές βρίσκουν τόσο μεγάλη ανταπόκριση γιατί μπορούν να κάνουν μία λειτουργία με μεγάλη αποτελεσματικότητα», όπως επεσήμανε σε σχόλιο του ο Όρεν Μίχελς, διευθύνων σύμβουλος της Mashery, εταιρείας κατασκευής εφαρμογών. «Μια καλή εφαρμογή πραγματοποιεί μια ευχή – κάνει κράτησε σε κάποιο ξενοδοχείο, βρίσκει ταξί ή αγοράζει μια τηλεόραση», συνέχισε ο Μίχελς. «Δεν προσπαθείς να μεταφέρεις ολόκληρη την εμπειρία του Διαδικτύου σε μια φορητή συσκευή με μικρή οθόνη, αναγκαστικά εξειδικεύεσαι».

Η Mashery, μια από τις εταιρείες που συμμετείχε με περίπτερο στην έκθεση του AppNation, ειδικεύεται στη χρήση εφαρμογών που βοηθούν τις εταιρείες να εντοπίσουν και να ταυτιστούν με τα κοινά τους μέσα από οποιαδήποτε φορητή συσκευή που συνδέεται στο Ίντερνετ. «Αν μία εφαρμογή δεν είναι καλή, οι καταναλωτές δε θα της δώσουν την παραμικρή ευκαιρία. Οι προγραμματιστές προσαρμόζουν την εφαρμογή για να λειτουργεί σε κάθε συσκευή», είπε ο Μίχελς.

Ακόμη ένα χαρακτηριστικό σημάδι της αγοράς των εφαρμογών είναι η μεγάλη προσέλευση προγραμματιστών στο AppNation, που έφτασαν τους 1.000, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των διοργανωτών. «Αυτό σημαίνει ότι πράγματι έχουμε κάτι στα χέρια μας», σχολίασε ο Ντρου Ιάνι, πρόεδρος του AppNation.

 

15/09/2010 - kathimerini.gr με πληροφορίες από Γαλλικό Πρακτορείο

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;