Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

google movie searchΟι όροι και οι λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιούν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης μπορούν να λειτουργήσουν και ως δείκτης πρόβλεψης επιτυχίας μιας κινηματογραφικής ταινίας, τραγουγιών ή βιντεοπαιχνιδιών, ακόμη και αρκετές εβδομάδες προτού κυκλοφορήσουν.

Τα συμπεράσματα σχετικής μελέτης συμφωνούν με παλαιότερη που πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο, σύμφωνα με την οποία ο αριθμός των αναφορών μιας ταινίας στο Twitter μπορεί να προβλέψει τις εισπράξεις της στο box office. Ωστόσο, σε κάποιες περιπτώσεις, οι προβλέψεις που βασίζονται στις μηχανές αναζήτησης, δε φαίνεται να διαφέρουν σημαντικά από αυτές που πραγματοποιούνται με τις παραδοσιακές μεθόδους μέτρησης.

Η νέα μελέτη πραγματοποιήθηκε από τον ερευνητικό βραχίονα της Yahoo και βασίστηκε σε σύγκριση του συνολικού αριθμού αναζητήσεων ενός όρου, όπως ο τίτλος μιας επερχόμενης ταινίας, ώστε να προσδιορίσει κατά πόσο οι αναφορές συνέβαλαν στην επιτυχία της. Στη συνέχεια έκαναν το ίδιο για τραγούδια του αμερικανικού billboard αλλά και για τίτλους βιντεοπαιχνιδιών. Σε όλες τις περιπτώσεις, οι συσχετίσεις ήταν ισχυρές, ένας τίτλος που είχε χρησιμοποιηθεί ευρέως αποτελούσε ένδειξη επιτυχίας του, μέχρι και έξι εβδομάδες πριν την κυκλοφορία του.

Ωστόσο, όπως ανέφερε ο Ντάνκαν Γουότς, από τους συγγραφείς της μελέτης, «οι προβλέψεις είναι καλές ή κακές μόνο σε σχέση με κάτι άλλο». «Υπάρχουν τρόποι πρόβλεψης της επιτυχίας μιας ταινίας με βάση άλλου είδους δεδομένα, όπως ο αριθμός των αιθουσών στις οποίες θα προβληθεί, ή το κόστος παραγωγής».

Ο Μπεράρντο Ούμπερμαν, ερευνητής στην HP, ο οποίος κατέληξε σε παρόμοια συμπεράσματα χρησιμοποιώντας το βαθμό αναφοράς μιας ταινίας στο Twitter, χαρακτήρισε «καλή δουλειά» τη νέα έρευνα, κυρίως λόγο του μεγάλου όγκου δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν. «Η εικόνα που σταδιακά διαμορφώνεται είναι εκείνη όπου εκατομμύρια άνθρωποι ουσιαστικά χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο σε αναζήτηση δεδομένων», δήλωσε.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η μελέτη αυτή θα μπορούσε στο μέλλον να επεκταθεί ώστε να συμπεριλάβει και άλλα προϊόντα και να ερμηνεύσει περισσότερες συμπεριφορές.

 

28/09/2010 - kathimerini.gr με πληροφορίες BBC

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;