Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Η ελληνική οικονομική κρίση, όπως την εμπνεύστηκαν οι «No Mint» σε σχετικό βίντεο που ετοίμασαν...Στον διαγωνισμό «Young Guns» μία ομάδα Ελλήνων περιλαμβάνεται στους 50 καλύτερους γραφίστες του κόσμου. Σήμερα, 7 Οκτωβρίου, γίνεται η απονομή του βραβείου στη Νέα Υόρκη.

«Motion Design» ή (σε περιφραστική απόδοση) στα ελληνικά  «ψηφιακός σχεδιασμός εικόνας σε κίνηση». Τη στιγμή που η πλειονότητά μας αγνοεί ακόμα και την ύπαρξη αυτής της ταχύτατα αναπτυσσόμενης αγοράς, μια ομάδα νεαρών Ελλήνων έχει κατορθώσει να κερδίζει το ένα βραβείο μετά το άλλο σε διεθνείς διαγωνισμούς του χώρου. Αύριο μάλιστα η δυναμική τους πορεία στέφεται με την υπέρτατη διάκριση στον διαγωνισμό «Young Guns» (Νέα όπλα) της αμερικανικής ένωσης Art Directors Club, η οποία βραβεύει 50 νέους επαγγελματίες κάτω των 30 ετών από όλο τον κόσμο για το σύνολο της δημιουργικής δουλειάς τους στον τομέα του γραφιστικού design, του κινηματογράφου και της διαφήμισης.

Ο λόγος για τους κκ. Γιάννη Κωνσταντινίδη και Χρήστο Λεφάκη, αρχιτέκτονες με σπουδές στη σκηνογραφία και στην ιστορία τέχνης, οι οποίοι δημιούργησαν το 2007 τα πρώτα motion design videos -βίντεο που περιέχουν περίτεχνα κινούμενα γραφικά και animation- και επιχείρησαν να τα προωθήσουν στην ελληνική διαφημιστική αγορά. Η πορεία τους ξεκίνησε με τη γνωστή «φόρμουλα» που έχει γεννήσει κολοσσούς του διεθνούς επιχειρηματικού τζετ σετ, από τη Google και το Facebook μέχρι τη Microsoft και την Apple: ένα φοιτητικό δωμάτιο, ένας υπολογιστής και δύο νέοι με ανησυχίες και όραμα.

Τρία χρόνια αργότερα, έπειτα από σκληρή δουλειά, επιτυχίες αλλά και απογοητεύσεις, το «πείραμα» των δύο σχεδιαστών έχει εξελιχθεί σε μια δυναμική εταιρεία με εννέα άτομα προσωπικό, ονόματι «No Mint», η οποία έχει κερδίσει πολυάριθμα ευρωπαϊκά και διεθνή βραβεία και έχει κοσμήσει με τα ψηφιακά της βίντεο ποικίλες δραστηριότητες: από τα εγκαίνια του νέου Μουσείου της Ακρόπολης και την όπερα «Θεοδώρα» στο Μέγαρο Μουσικής, μέχρι τα διαφημιστικά σποτ κορυφαίων ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων.

Ποιο είναι λοιπόν το μυστικό της επιτυχίας; «Πρέπει να μην περιορίζεσαι σε αυτό που βλέπεις γύρω σου στην ελληνική αγορά. Να ενημερώνεσαι συνεχώς για ό,τι συμβαίνει εκτός συνόρων και να το κυνηγάς. Χρειάζεται πολλή δουλειά και επιμονή, αλλά το καλό αποτέλεσμα αναγνωρίζεται» σχολιάζει ο κ. Κωνσταντινίδης. Αλλωστε, όταν πρόκειται για την αφομοίωση νέων τεχνολογιών και πρωτοποριακών μεθόδων η ελληνική αγορά συχνά κινείται με ρυθμούς χελώνας και συνεπώς οι νέοι δημιουργοί αγωνίζονται με όλες τους τις δυνάμεις για να πείσουν τους διστακτικούς για το «επόμενο βήμα». «Το animation στην Ευρώπη και στην Αμερική είναι πολύ διαδεδομένο στον χώρο της επικοινωνίας και οι επιχειρήσεις το ζητούν κατά κόρον. Αντιθέτως, στη χώρα μας η εν λόγω αγορά είναι νέα και τώρα αρχίζει να αναπτύσσεται. Είναι γεγονός ότι οι Ελληνες το θεωρούν ακόμα “δεύτερη λύση” και φοβούνται να το χρησιμοποιήσουν ως κεντρικό πυρήνα μιας επικοινωνιακής καμπάνιας» τονίζει ο κ. Λεφάκης.
Η ομάδα «No Mint»
Η ομάδα «Νo Μint» σε πλήρη απαρτία: εννιά Ελληνες και Ελληνίδες (γραφίστες, αρχιτέκτονες, σκηνογράφοι κ.ά.) που ασχολούνται με το animation και η δουλειά τους συμπεριλήφθηκε στις 50 καλύτερες του διεθνούς διαγωνισμού από την αμερικανική ένωση Αrt Directors Club

Μικρό κόστος, λαμπρό μέλλον
Εν μέσω χαλεπών καιρών το animation θα μπορούσε να αποτελέσει εναλλακτική απάντηση στην κρίση, καθώς διαθέτει ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με τις συμβατικές παραγωγές: το μειωμένο κόστος. «Αναλογιστείτε ότι μέσω του γραφικού ντιζάιν μπορεί κανείς να εικονοποιήσει οτιδήποτε φανταστεί ο εκάστοτε δημιουργός. Συνεπώς τη στιγμή που μια συμβατική παραγωγή θα απαιτούσε υψηλά κεφάλαια για πολυέξοδα γυρίσματα, το “motion design” μειώνει το κόστος, χωρίς να περιορίζει τη δημιουργική αξία του προϊόντος» εξηγεί ο κ. Αριστοτέλης Μιχαηλίδης, γενικός διευθυντής της εταιρείας. Αν προσθέσουμε στα παραπάνω τη διαρκή άνοδο των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης και την εξάπλωση της ψυχαγωγίας μέσω Διαδικτύου, είναι ηλίου φαεινότερον ότι τα animation βίντεο είναι το μέλλον όχι μόνο στη διαφήμιση, αλλά και στον κινηματογράφο, στην ενημέρωση και στην τέχνη εν γένει. «Στον χώρο της επικοινωνίας το μόνο σίγουρο είναι ότι το χαρτί θα εξαφανιστεί σύντομα, ενώ μετά θα ακολουθήσει και η τηλεόραση στη μορφή που την ξέρουμε. Σε λίγα χρόνια τα πάντα θα γίνονται διαδικτυακά! Συνεπώς, πρόκειται για ένα πολύ δυναμικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον που σου μαθαίνει να εκτελείς και να πετυχαίνεις τον δημιουργικό σου στόχο ανεξάρτητα από το μέσο και τον τρόπο που θα χρησιμοποιήσεις» προσθέτει ο κ. Κωνσταντινίδης.

Ενα... «ιερό κοτόπουλο» που κλωσάει διακρίσεις
Στις γαλήνιες κυριακάτικες ώρες, όταν οι φίλοι τους απολαμβάνουν τον καφέ τους στα δημοφιλή εντευκτήρια, οι σχεδιαστές της «Νo Μint» χαλαρώνουν δημιουργώντας- τι άλλο;- καλλιτεχνικά «motion design» βίντεο! Με τη συνοδεία μουσικής και την επένδυση περίτεχνων πολύχρωμων σχημάτων, τα εν λόγω πειραματικά βίντεο μετατρέπονται σε σουρεαλιστικές ταινίες μικρού μήκους που αποτελούν... μικροσκοπικά έργα τέχνης και διακρίνονται σε διεθνείς καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς. Πρόσφατα, μάλιστα, το σουρεαλιστικό βίντεο που τιτλοφορείται «The Holly Chicken of Life and Music» («Το Ιερό Κοτόπουλο της Ζωής και της Μουσικής») επιλέχθηκε ανάμεσα σε 6.500 ταινίες μικρού μήκους από την κριτική επιτροπή του διεθνούς διαδικτυακού φεστιβάλ της ιστοσελίδας Vimeo.com. Ανάμεσα στους κριτές βρίσκονται επιφανείς κινηματογραφιστές, όπως οι βραβευμένοι με Όσκαρ Ντέιβιντ Λιντς και Μόργκαν Σπέρλοκ, ενώ η τελική επιλογή ανάμεσα στους πέντε φιναλίστ της κατηγορίας του πειραματικού βίντεο (όπου διαγωνίζεται το «Ιερό Κοτόπουλο») θα γίνει το διήμερο 8-9 Οκτωβρίου στη Νέα Υόρκη.

Το δικέφαλο «ιερό κοτόπουλο», από το βίντεο που διεκδικεί την πρωτιά.
 Βραβείο Κοινού στο Διαδίκτυο
Ανεξάρτητα από το βραβείο της κριτικής επιτροπής, θα απονεμηθεί και βραβείο κοινού μετά από διαδικτυακή ψηφοφορία. Για να υποστηρίξετε την ελληνική συμμετοχή και το «Ιερό Κοτόπουλο» επισκεφθείτε την σχετική ιστοσελίδα στο Vimeo.com: vimeo.com/awards/finalists/experimental

 

06/10/2010 - tovima.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;