16 Οκτωβριου 2010
Posted in
Επικαιρότητα
Ως παρηγοριά στον «άρρωστο» καταναλωτή και δεκανίκι στην υποτονική κίνηση της αγοράς λειτουργούν οι πολυάριθμες ιστοσελίδες που προσφέρουν καθημερινά υπηρεσίες με έκπτωση έως και 90%. Το φαινόμενο που εξελίσσεται στη χώρα μας από τον Μάιο, οπότε και ξεκίνησε η πραγματική ελληνική κρίση, αναδεικνύει την «ισχύ» εν τη ενώσει του ίντερνετ, που έχει πλέον για τα καλά διεισδύσει στη ζωή μας, και της ανάπτυξης των social media. Ετσι, όλοι αναμένουν μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή τους το «δωράκι» της ημέρας, που μπορεί να είναι οτιδήποτε: από υπηρεσίες αισθητικής και περιποίησης μέχρι ένα γεύμα σε εστιατόριο, μια αθλητική δραστηριότητα, μαθήματα υπολογιστών ή ξένων γλωσσών, εισιτήρια για συναυλίες και θέατρο, ακόμη και μια συνεδρία με... καφετζού!
Οι ιστότοποι (Groupon, Tsoonami, Golden Deals, Live my City, Deals by Skroutz κ. ά.), που έχουν κατακλύσει το ελληνικό Διαδίκτυο, εξασφαλίζουν τις γενναίες εκπτώσεις εκ μέρους των επιχειρήσεων υπό την προϋπόθεση ότι θα προσέλθει ένας συγκεκριμένος αριθμός πελατών· στην αντίθετη περίπτωση, η προσφορά ακυρώνεται και τα χρήματα επιστρέφονται σε όσους την έχουν ήδη αγοράσει. «Κάτι τέτοιο, όμως, δεν έχει συμβεί ποτέ μέχρι τώρα», σχολιάζει ο κ. Σπύρος Βλάχος, διευθύνων σύμβουλος της Groupon, που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από τον Μάιο. Το Groupon, νεολογισμός από τις λέξεις group και coupon, γεννήθηκε στις ΗΠΑ τον Νοέμβριο του 2008, όταν ξεσπούσε η οικονομική κρίση, και «μετακόμισε» σταδιακά στην Ευρώπη. Το περιοδικό Forbes φιλοξένησε τον ιδρυτή του, Αντριου Μέισον, στο εξώφυλλο στις 30 Αυγούστου. Ο ίδιος χαρακτήρισε την επιχείρησή του «την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία» με 1.5 δισ. δολάρια τζίρο ετησίως.
«Παρόμοιες προσπάθειες για "στοχευμένο μάρκετινγκ" είχαν γίνει και στο παρελθόν, αλλά χωρίς επιτυχία γιατί δεν υπήρχαν οι κατάλληλες προϋποθέσεις», επισημαίνει ο κ. Ηλίας Χατζής, ιδρυτής του Tsoonami. «Το 2000 είχε συσταθεί η σελίδα snowball, που προωθούσε υπηρεσίες με πολύ χαμηλές χρεώσεις, αλλά δεν είχε βρει ανταπόκριση από το καταναλωτικό κοινό». Πριν από δέκα χρόνια, όπως μας υπενθυμίζει ο κ. Χατζής, μόνο 200.000 Ελληνες ήταν «συνδεδεμένοι», ενώ η δυσπιστία για τις συναλλαγές μέσω ίντερνετ ήταν διάχυτη. «Επιπλέον, δεν είχαν διαδοθεί τα κοινωνικά δίκτυα, μέσω των οποίων μεταδίδονται πληροφορίες», προσθέτει. «Ενας χρήστης πείθεται, επί παραδείγματι, ευκολότερα να αγοράσει μια υπηρεσία όταν βλέπει μέσω facebook ότι την έχει χρησιμοποιήσει και έχει μείνει ευχαριστημένος».
Ο κ. Χατζής επέλεξε την ονομασία Tsoonami έχοντας τη φιλοδοξία «να πλημμυρίσουν οι επιχειρήσεις με πελάτες», όπως κι έγινε! Οι επιχειρηματίες περιμένουν σε λίστες αναμονής. «Επισκεπτόμαστε τις επιχειρήσεις, ειδικά τις μικρομεσαίες, για να διαπιστώσουμε αν μπορούν να ανταποκριθούν στις δεσμεύσεις τους», σημειώνει ο κ. Χατζής. «Μέχρι σήμερα έχουμε μόνο θετικά σχόλια», συμπληρώνει ο κ. Βλάχος. «Φυσικά, βάζουμε τα δυνατά μας, ώστε να έχουμε πρωτότυπες προσφορές, οι οποίες να συνάδουν με την ψυχολογία και τις ανάγκες κάθε εποχής».
Ο ανταγωνισμός φαίνεται να μην ενοχλεί τους ιδρυτές των ιστοσελίδων. «Χαίρομαι όταν ακούω για νέες σελίδες», απαντάει ο κ. Χατζής. «Είναι σημαντικό να δημιουργηθεί μια αγορά, όπως είναι τα Βλάχικα στη Βάρη, αλλά διαδικτυακά», λέει γελώντας. «Στο τέλος της ημέρας, ο κάθε καταναλωτής κάνει την επιλογή του». Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι υπάρχει ένας ακόμα ιστότοπος που περιλαμβάνει όλες τις προσφορές της ημέρας και τις συγκρίνει...
Νέοι στόχοι
Οι ιδρυτές Groupon και Tsoonami, καθώς βλέπουν την επισκεψιμότητα των σελίδων τους να αυξάνεται μέρα τη μέρα, όπως και οι συνεργάτες τους, θέτουν νέους στόχους. «Το επόμενο βήμα μας είναι οι ταξιδιωτικές προσφορές σε χειμωνιάτικους προορισμούς, σκοπεύουμε μάλιστα να συνεργαστούμε και με e-shops του εξωτερικού», αποκαλύπτει ο κ. Βλάχος. «Πριν από τέσσερις μέρες εγκαινιάστηκε το παράρτημά μας στη Βουδαπέστη, σε δύο εβδομάδες ανοίγει γραφείο μας στη Θεσσαλονίκη και τέλη Οκτωβρίου στο Βουκουρέστι», εξηγεί ο κ. Χατζής. «Οι Θεσσαλονικείς θα χρησιμοποιούν τη δική μας πλατφόρμα, αλλά θα προτείνουν ιδέες στη συμπρωτεύουσα και θα ελέγχουν την ποιότητα των επιχειρήσεων στη Βόρεια Ελλάδα».
Προς το παρόν, η αγορά των πολύτιμων κουπονιών γίνεται στις περισσότερες σελίδες μέσω πιστωτικής, αλλά οι διαχειριστές τους αναζητούν και εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής, δεδομένου ότι πολλοί έχουν ήδη «φουσκώσει» τις πιστωτικές τους και δεν τους επιτρέπεται πια η χρήση. Τα φαβορί μεταξύ των προτάσεων αποτελούν οι επισκέψεις σε ινστιτούτα αισθητικής και οι εναλλακτικές θεραπείες. Οπως είναι αναμενόμενο, οι σελίδες προσελκύουν κυρίως γυναίκες. «Η πιο ευχάριστη στιγμή της ημέρας είναι όταν λαμβάνω το ενημερωτικό mail με τις προσφορές», ομολογεί η 35χρονη Ελισάβετ. «Αγοράζω συχνά τις προτεινόμενες υπηρεσίες και θεωρώ ότι μέχρι σήμερα έχω βγει κερδισμένη!».
09/10/2010 - kathimerini.gr
τελευταία άρθρα
- Ασφάλεια των δεδομένων μας: Μια εξαρχής χαμένη υπόθεση...
- Πώς η Tesla επαναστατικοποίησε την ηλεκτροκίνηση
- Terramaster F4-423: Το NAS που θέλει να τα κάνει όλα (και να συμφέρει)
- Synology DS923+
- Συγκριτικό δωρεάν NAS προγραμμάτων 2023
- Windows 11
- Apple M1: Επανάσταση στους επεξεργαστές ή κόλπο του (Apple) marketing;
- USB 4.0 - Το next big thing της πληροφορικής
- Εξηγώντας το SMR σκάνδαλο των κατασκευαστών σκληρών δίσκων
- Συγκριτικό προγραμμάτων NAS, έτος 2020
δημοφιλή άρθρα / νέα
- Οι ελληνικές εφημερίδες στο διαδίκτυο
- Ducky 1008 Black ALPS: Ένα φθηνό gaming keyboard
- Σπάζοντας το WPA/WPA2 ασύρματο δίκτυο σε λίγες ώρες
- Chat Roulette: Νέα μόδα online chat
- Συγκριτικό WinZip vs. WinRar vs. 7-Zip: Ποιο είναι το καλύτερο συμπιεστικό σήμερα;
- Πώς να κάνετε τον υπολογιστή σας γρηγορότερο σε 5'
- ΟΣΕ: Κράτηση εισιτηρίων μέσω διαδικτύου
- Digea: Γιατί η ψηφιακή τηλεόραση δεν έχει την ποιότητα εικόνας που θα θέλαμε;
- Ποια κάρτα γραφικών να αγοράσω;
- Φτηνά laptop: Compaq Presario CQ61 - 410SV