Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

tv internet«Μετατρέψτε την τηλεόρασή σας σε… βιντεοτηλέφωνο». Κάπως έτσι μπορεί να περιγραφεί η ανακοίνωση της εταιρείας Cisco για την κυκλοφορία του Cisco Umi, ενός «κιτ», το οποίο επιτρέπει σε όποιον διαθέτει τηλεοπτικό δέκτη υψηλής ευκρίνειας και ευρυζωνική σύνδεση στο ίντερνετ, να πραγματοποιεί και να δέχεται βιντεοκλήσεις από το σαλόνι του σπιτιού του. Το «κιτ» μάλιστα, δίνει τη δυνατότητα επικοινωνίας όχι μόνον με όσους έχουν προμηθευτεί το ίδιο προϊόν, αλλά και με τους χιλιάδες χρήστες που διαθέτουν απλώς έναν υπολογιστή με web camera και χρησιμοποιούν την υπηρεσία Google video chat.

Αν και η εικόνα υψηλής ευκρίνειας που προσφέρει το Umi κάνει τη σταθερή τηλεφωνία να μοιάζει… απαρχαιωμένη, η αλήθεια είναι πως το υψηλό κόστος του εξοπλισμού (υπολογίζεται στα 600 δολάρια) και της μηνιαίας συνδρομής (25 δολ.) φαίνεται να δίνει ένα πλεονέκτημα στην εναλλακτική λύση που προτείνουν κατασκευαστές, όπως η Panasonic, η Samsung και η LG, κυκλοφορώντας νέες TV, οι οποίες υποστηρίζουν βιντεοδιασκέψεις μέσω της υπηρεσίας Skype. Αλλωστε, η επικοινωνία με εικόνα και ήχο είναι μια μόνο από τις πρωτοποριακές εφαρμογές που δρομολογεί το γεγονός ότι ολοένα και περισσότερες εταιρείες κυκλοφορούν εξοπλισμό, ο οποίος, για διάφορες χρήσεις, συνδέει την τηλεόραση στο ίντερνετ.

Και ίσως όχι η σημαντικότερη εφαρμογή, αν λάβει κανείς υπόψη του συσκευές, όπως το ανανεωμένο Apple TV, ένα γκάτζετ το οποίο αξιοποιεί το Διαδίκτυο, ώστε ο χρήστης να αποκτήσει από... τον καναπέ πρόσβαση σε μια ψηφιακή πλατφόρμα οικιακής ψυχαγωγίας. Με αποτέλεσμα να «φέρνει πιο κοντά την εποχή όπου κάθε τηλεθεατής δεν θα χρειάζεται πλέον να καθηλώνεται στον καναπέ συγκεκριμένες ημέρες και ώρες για να απολαύσει τις αγαπημένες του σειρές», γράφει ο David Pogue στους New York Times. Κι αυτό γιατί από την εν λόγω πλατφόρμα ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να νοικιάσει ανά πάσα στιγμή οποιοδήποτε «επεισόδιο», αλλά και ταινίες. Επίσης, με το Apple TV μπορεί να προβάλει απευθείας στην TV αρχεία multimedia από τον υπολογιστή του ή άλλες συσκευές, αλλά και να «σερφάρει» σε επιλεγμένα σάιτ, όπως το Flickr ή το YouTube.

Γιατί όμως όλο το Διαδίκτυο να μην μετατραπεί κι αυτό σε ένα ακόμη… κανάλι στην TV, το οποίο θα μπορεί να προβάλλεται παράλληλα με την τηλεοπτική ροή ώστε, για παράδειγμα, την ώρα που βλέπει κανείς ένα ντοκιμαντέρ να έχει τη δυνατότητα να αναζητήσει πρόσθετες πληροφορίες στη Wikipedia; Αυτή είναι η πρόταση της Google με το Google TV, το οποίο προχωρά ένα βήμα παραπέρα από το προϊόν της Apple, ουσιαστικά συγχωνεύοντας το οικοσύστημα του web με αυτό της τηλεόρασης: είναι χαρακτηριστικό πως η μηχανή αναζήτησης του Google TV καλύπτει ταυτόχρονα το περιεχόμενο των καναλιών, αλλά και του Ιντερνετ. Επίσης, δίνει τη δυνατότητα σε κάθε τηλεόραση να γίνει «έξυπνη» όπως τα κινητά, με αμέτρητες applications για την ψυχαγωγία ή την ενημέρωση του τηλεθεατή - π.χ. με παιχνίδια ή applications (εφαρμογές) φτιαγμένες από τους ίδιους τους τηλεοπτικούς σταθμούς, με τις οποίες θα προσφέρουν το «ζωντανό» τους πρόγραμμα παράλληλα με υπηρεσίες σχετικά με το Χρηματιστήριο ή τον καιρό.

Ηδη μάλιστα, η Sony και η Samsung ανακοίνωσαν πως θα διαθέσουν σύντομα στην αγορά τα πρώτα μοντέλα με ενσωματωμένο το απαραίτητο hardware, ενώ η Logitech κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ το Logitech Revue -έναν αποκωδικοποιητή με ένα ασύρματο πληκτρολόγιο το οποίο κάνει κάθε HD τηλεόραση συμβατή με το Google TV. Ετσι κι αλλιώς, το ασύρματο πληκτρολόγιο είναι απαραίτητο καθώς με το προϊόν της Google θα μπορεί κανείς να «σερφάρει» αδιακρίτως σε ολόκληρο το Διαδίκτυο μέσω της τηλεόρασης.

Οπως είναι φυσικό, το Google TV περιλαμβάνει επίσης ιντερνετικά βιντεοκλάμπ για την ενοικίαση ταινιών.

Απειρες χρήσεις

Η Google υποστηρίζει πως οι applications (εφαρμογές) του Google TV μπορούν να μεταμορφώσουν την τηλεόραση σε μία συσκευή με απειράριθμες χρήσεις: η Logitech, για παράδειγμα, ανέπτυξε ένα πρόγραμμα το οποίο μεταφέρει στον τηλεοπτικό δέκτη την εικόνα από οποιαδήποτε κάμερα ασφαλείας του χρήστη. Η Apple, από την άλλη, εκτιμά πως οι τηλεθεατές δεν χρειάζονται ένα ακόμη υποκατάστατο υπολογιστή στο σαλόνι τους, το οποίο να «τρέχει» προγράμματα και να εξασφαλίζει απεριόριστο «σερφάρισμα» στο web –παρόλο που οι τεχνικές προδιαγραφές του Apple TV δίνουν τη δυνατότητα για κάτι τέτοιο. Τουλάχιστον στην αγορά των ΗΠΑ, βέβαιο είναι πως η δημοφιλία των δύο προϊόντων θα κριθεί επίσης από τον ανταγωνισμό με παρόμοιες πλατφόρμες –όπως το Yahoo! Connected TV αλλά και την τιμή τους, με το Apple TV να κοστίζει 100 δολ. και το Logitech Revue 300 δολάρια. Οπως, επίσης, και από το πόσο πλούσιο τηλεοπτικό και κινηματογραφικό περιεχόμενο θα προσφέρει κάθε πλατφόρμα.

Ετσι, η Google συνεργάζεται με τους σταθμούς της Time Warner, το ΝΒΑ, το οικονομικό κανάλι CNBC και τους ιστότοπους ενοικίασης ταινιών Amazon Video On Demand και Netflix. Η Apple έχει συνάψει συμφωνίες μόνο με τα κανάλια ABC/Disney, Fox και BBC, ενώ προσφέρει ταινίες μέσα από τη διαδικτυακή υπηρεσία Netflix και το iTunes.

 

17/10/2010 - kathimerini.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;