Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Αρχαιολογικό Μουσείο ΘεσσαλονίκηςΑν ο αυστηρός κανόνας ενός μουσείου είναι «μην αγγίζετε», το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης καλεί τους επισκέπτες του να κάνουν ακριβώς το αντίθετο. Να εξερευνήσουν ψηφιακά διά της αφής ή της κίνησης, ανέγγιχτα αριστουργήματα της αρχαίας Μακεδονίας και να βιώσουν την εικονική πραγματικότητα του αρχαίου κόσμου. Με απλά μέσα. Ενα λευκό χαρτόνι ή ένα ομοίωμα μεγεθυντικού φακού. Χωρίς πληκτρολόγιο ή ποντίκι αλλά με πιο προηγμένα διαδραστικά συστήματα τεχνολογίας μέσα από τη διεθνώς πρωτότυπη έκθεση «Μακεδονία: από τις ψηφίδες στα pixels» που εγκαινιάστηκε χθες από τον ΥΠΠΟΤ κ. Παύλο Γερουλάνο.

Η παγκόσμια πρωτοτυπία ανήκει στο Ινστιτούτο Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Ερευνας (ΙΠ-ΙΤΕ) της Κρήτης που πέτυχε μ’ ένα ευφυές λογισμικό να μεταφέρει in vivo εφαρμογές του Προγράμματος Διάχυτης Νοημοσύνης. Η πιλοτική εφαρμογή στο ΑΜΘ αποτελεί παγκόσμια καινοτομία για το μουσείο του μέλλοντος. Το μουσειακό αντικείμενο αποκτά άλλη διάσταση, η αρχαιογνωσία παντρεύεται με την τεχνολογία. «Δεν είναι δυσνόητη, είναι δυσεξήγητη έκθεση. Αν δεν τη βιώσεις δεν μπορείς να την αντιληφθείς», διευκρίνιζε χθες ο διευθυντής του Ινστιτούτου Πληροφορικής - ΙΤΕ καθηγητής Κωνσταντίνος Στεφανίδης. Δίπλα στον αττικό κρατήρα του Λυδού, η οθόνη αφής περιγράφει λεπτομέρειες της παράστασης με τον μύθο του Καλυδώνα.

Στα «Μακεδονικά... pixels» ο επισκέπτης αγγίζει χρυσά μακεδονικά στεφάνια από τη μεγαλύτερη συλλογή στον κόσμο, αλλάζει εικόνες μ’ ένα φύσημα.

Στο «Πολύαπτον» μ’ ένα φακό υπέρυθρου φωτός εστιάζει σε λεπτομέρειες που δίνουν πληροφορίες για ένα νυχτερινό φαγοπότι στη Μακεδονία μετά την ψηφιακή αποκατάσταση της τοιχογραφίας ενός συμποσίου μακεδονικού τάφου (Αγιος Αθανάσιος).

Στο Δωμάτιο με θέα... τις Αιγές, ο επισκέπτης ταξιδεύει στη Βεργίνα μέσω μιας μεγάλης οθόνης όπου διαδραματίζεται το κυνήγι του νεαρού διαδόχου Αλεξάνδρου. Είναι η μακρογραφία με την «Τοιχογραφία του Κυνηγιού» - ένα από τα σημαντικότερα έργα της αρχαίας ελληνικής ζωγραφικής του 336 π.Χ.

Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Επάνω: Ένα δωμάτιο με θέα... στις Αιγές. Καθώς παρουσιάζεται η «Τοιχογραφία του κυνηγιού» από τον τάφο του Φιλίππου στη Βεργίνα, το ηλεκτρονικό σύστημα, παρακολουθώντας την κίνηση και τη θέση των επισκεπτών, τους προβάλλει διάφορες πληροφορίες. Μπορεί όμως να «διαβάζει» τους όγκους μόνο... μοναχικών ανθρώπων. Κάτω: Μια ημέρα σε ένα αγρόκτημα. Το διαδραστικό σύστημα, προσαρμοσμένο στη μακέτα μιας αρχαίας αγροικίας, δίνει πληροφορίες για τα ευρήματα της ανασκαφής έτσι ώστε ο επισκέπτης να μυηθεί στην αγροτική ζωή της αρχαιότητας

 

02/11/2010 - kathimerini.gr / tovima.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;