Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

...σύμφωνα με έρευνα στο διεθνές συνέδριο e-invoicing στο Μόναχο

business meetingΜείωση του κόστους ανά κύκλο διαχείρισης παραστατικού και απόσβεση σε σύντομο χρονικό διάστημα έως και έξι μηνών της επένδυσης για το ηλεκτρονικό τιμολόγιο είναι μερικά από τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγουν πρόσφατες έρευνες σχετικά με τη χρήση του ηλεκτρονικού τιμολογίου. Ειδικότερα στην Ελλάδα, σύμφωνα με μελέτη που παρουσιάστηκε πρόσφατα στο διεθνές συνέδρΙο e-invoicing στο Μόναχο, από τον Alessandro Perego, Politecnico di Milano School of Management, η ηλεκτρονική τιμολόγηση παρουσιάζει μεγάλη αυξητική τάση.

Το 1ο εξάμηνο του 2010 καταγράφηκε αύξηση 45% σε σχέση με το αντίστοιχο του 2009. Υπολογίζεται ότι σήμερα  το 2,5–3% των Β2Β τιμολογίων καλύπτεται από ηλεκτρονική τιμολόγηση, σε ένα σύνολο 200-250 εκατομμυρίων τιμολογίων που εκδίδονται  ετησίως. Η κάλυψη αυτή έχει γίνει στα τελευταία 5 χρόνια αποκλειστικά από τον ιδιωτικό τομέα. Στο 6ο Ευρωπαϊκό ΕΧΡΡ συνέδριο για το e-invoicing, o κύριος Bruno Koch παρουσίασε διεθνείς έρευνες που προβλέπουν ότι μέχρι το τέλος του 2015 η ηλεκτρονική τιμολόγηση στην Ελλάδα θα κατορθώσει να φτάσει σε επίπεδο μεγαλύτερο του 70% του συνόλου των εκδιδόμενων τιμολογίων. Επιπλέον, αναμένεται φορολογική ρύθμιση βάση της οποίας θα είναι υποχρεωτικό, τα τιμολόγια μεταξύ των επιχειρήσεων αλλά και του δημοσίου τομέα, για συναλλαγές μεγαλύτερες από μια συγκεκριμένη αξία ή για συναλλαγές από ορισμένους κλάδους να γίνονται αποδεκτά μόνο ηλεκτρονικά.

Οι επιχειρήσεις μπορούν να εξοικονομήσουν σημαντικό ποσό ανά κύκλο διαχείρισης παραστατικού (παραγγελία, παράδοση, τιμολόγηση, πληρωμή), αντικαθιστώντας τον παραδοσιακό τρόπο έκδοσης, αποστολής, αρχειοθέτησης και διαχείρισης τιμολογίων με τον ηλεκτρονικό. Ο περιορισμός του κόστους έκδοσης, διακίνησης και αποθήκευσης των τιμολογίων είναι σημαντικός, λαμβάνοντας υπόψη ότι κατά μέσο όρο τα χάρτινα παραστατικά κοστίζουν €5 για τους εκδότες τιμολογίων και €7 για τους αποδέκτες σε σύγκριση με τα ηλεκτρονικά που κοστίζουν €2 (μείωση κόστους 60%) για τους εκδότες και €4 για τους αποδέκτες.

Οφέλη για επιχειρήσεις και κράτος
Σύμφωνα με την 2001/115/EC οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ηλεκτρονική τιμολόγηση ορίζεται ως η αποστολή τιμολογίων με ηλεκτρονικά μέσα και περιλαμβάνει τη μετάδοση, αποθήκευση και ψηφιακή επεξεργασία τους. Στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. το νομοθετικό πλαίσιο για την ηλεκτρονική τιμολόγηση υπάρχει από το 2004. Στη Δανία, από την 1η Φεβρουαρίου του 2005, όλοι οι δημόσιοι φορείς είναι υποχρεωμένοι να δέχονται τιμολόγια από τους προμηθευτές τους αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή. Αντίστοιχα, η Φινλανδία όρισε ως υποχρεωτική τη διακίνηση τιμολογίων, από και προς το δημόσιο, με τελική ημερομηνία συμμόρφωσης το τέλος του 2009. Στην Ελλάδα σήμερα η ηλεκτρονική τιμολόγηση καθορίζεται από την ΠΟΛ 1049 του 2006.


Οι επιχειρήσεις έχουν αντιληφθεί τα πλεονεκτήματα και τα κέρδη που τους αποφέρει η ηλεκτρονική τιμολόγηση, ιδιαίτερα όταν αυτή συνδυάζεται και με την αυτόματη καταχώρηση των παραστατικών (EDI). Επιπλέον, στη δύσκολη περίοδο οικονομικής κρίσης που διανύουμε, η επένδυση τέτοιων λύσεων αποσβένεται τάχιστα, ακόμη και σε μία περίοδο 6 μηνών, αποφέροντας πραγματικά και γρήγορα κέρδη στις επιχειρήσεις. Είναι αρκετές οι επιχειρήσεις που έχουν υιοθετήσει την ηλεκτρονική τιμολόγηση για τις μεταξύ τους συναλλαγές. Οι επιχειρήσεις αυτές κυρίως υπάγονται στην αγορά του λιανικού εμπορίου. Από την πλευρά του το δημόσιο μπορεί να πετύχει ουσιαστικότερο και ταχύτερο φορολογικό έλεγχο, αφού η ψηφιακή μορφή των παραστατικών διευκολύνει την αναζήτηση, τον έλεγχο και τη διασταύρωσή τους. Σε επίπεδο προϋπολογισμού η χρήση στοιχείων σε ηλεκτρονική μορφή μπορεί να διευκολύνει την πρόβλεψη για τα αναμενόμενα έσοδα ανά είδος φόρων,  τις υπάρχουσες ελεγκτικές διαδικασίες για την αντιμετώπιση πλαστών και εικονικών τιμολογίων, την διαδικασία υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών – προμηθευτών, την επιλογή υποθέσεων για φορολογικό έλεγχο, καθώς και τη διαδικασία φορολογικών επαληθεύσεων. Στα πλαίσιο αυτό, η εξοικονόμηση εσόδων από τη μείωση της φοροδιαφυγής μπορεί να αποτελέσει σημαντική βοήθεια στον κρατικό οικονομικό προγραμματισμό.

 

02/11/2010 - Λέττα Καλαμαρά © Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας - ΣΕΠΕ 2008 - 2010

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;