Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Κερδίζει έδαφος το ηλεκτρονικό εµπόριο στη χώρα µας. Οι online καταναλωτές θα ξοδέψουν φέτος 1.500 ευρώ, κατά µέσο όρο, για αγορές µέσω ίντερνετ ανεβάζοντας τον τζίρο του ηλεκτρονικού εµπορίου σε 1,4 δισ. ευρώ, έναντι 800 εκατ. ευρώ πέρυσι (αύξηση 75%).

Η αγορά χαρακτηρίζεται ως ώριµη, καθώς το 51% των online καταναλωτών αγόρασε ηλεκτρονικά πάνω από πέντε φορές στο πρώτο εξάµηνο του 2010. Το συµπέρασµα περιλαµβάνεται στην ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εµπορίου του Οικονοµικού Πανεπιστηµίου Αθηνών για το ηλεκτρονικό εµπόριο στην Ελλάδα.

Σύµφωνα µε την έρευνα, οι κυριότεροι λόγοι χρήσης του ∆ιαδικτύου για τους online καταναλωτές είναι η αποστολή email (96%) και η αναζήτηση ειδήσεων (95%), ενώ ακολουθούν οι αγορές προϊόντων και υπηρεσιών (94%). Μάλιστα, ένας στους έξι χρησιµοποιεί πολύ το ίντερνετ για αγορές προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι χρήσεις των µέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως facebook (42%), ανάρτηση - ανάγνωση blogs (31%), chat - instant messaging (21%), online συζητήσεις - forums (23%).

Οι πρωταθλητές στις online πωλήσεις
Τι αγοράζουν περισσότερο
Οι top κατηγορίες όπου οι online καταναλωτές αγοράζουν συχνά µέσω διαδικτύου, κυριαρχούν και φέτος: hardware και software (63%), ηλεκτρονικά είδη (50%), εισιτήρια ταξιδιών (42%), κρατήσεις ξενοδοχείων (32%), βιβλία (32%). Αναδεικνύονται όµως και νέες κατηγορίες: τα είδη σπιτιού και οι ηλεκτρικές συσκευές (26%), η ένδυση και η υπόδηση (21%), τα καλλυντικά (10%).

Ο online καταναλωτής χαρακτηρίζεται ώριµος, αφού το 50% διαχειρίζεται online τους λογαριασµούς του, ενώ το 42% αναζητά συχνά πληροφορίες για ηµερήσιες προσφορές (µια πολύ σηµαντική ανερχόµενη τάση), ενώ δεν είναι αµελητέα η συχνή εµπλοκή του µε online δηµοπρασίες (16%) και real-estate (16%). Ο τυπικός έλληνας online καταναλωτής είναι «βαρύς» χρήστης του ίντερνετ, αφού το 37% το χρησιµοποιεί πάνω από 30 ώρες την εβδοµάδα.

Γιατί προτιµούν το ίντερνετ
Οι σηµαντικότεροι παράγοντες για να αγοράσει ένας καταναλωτής από ηλεκτρονικό κατάστηµα, είναι ευχρηστία (76%), πολλοί και ασφαλείς τρόποι πληρωµής (69%) και µεγάλη γκάµα προϊόντων (65%). Πάντως, το 38% θα αγόραζε σίγουρα από ένα ηλεκτρονικό κατάστηµα αν είχε καλές τιµές και προσφορές.

Για τους χρήστες του ίντερνετ που δεν κάνουν online αγορές, οι κύριοι λόγοι είναι: εµπιστοσύνη (85%), συνήθεια (56%) και πιστωτική κάρτα (30%). Παρ’ όλα αυτά, το 12% αναµένεται ότι θα αρχίσει online αγορές τον επόµενο χρόνο.

Το e-gambling (στοίχηµα, πόκερ, καζίνο µέσω ίντερνετ) αποτελεί µικρή αλλά ανερχόµενη αγορά. Το 31% των Ελλήνων που κάνουν online συναλλαγές έχει συµµετάσχει το πρώτο εξάµηνο του 2010 ενεργά έστω και µία φορά σε παιχνίδι e-gambling (το 12% συχνά) µε τη συνολική αγορά να ανέρχεται το 2010 στα 300 εκατ. ευρώ.

 

23/11/2010 - Μαρία Βασιλείου / tanea.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;