26 Νοεμβριου 2010
Posted in
Επικαιρότητα
Κερδίζει έδαφος το ηλεκτρονικό εµπόριο στη χώρα µας. Οι online καταναλωτές θα ξοδέψουν φέτος 1.500 ευρώ, κατά µέσο όρο, για αγορές µέσω ίντερνετ ανεβάζοντας τον τζίρο του ηλεκτρονικού εµπορίου σε 1,4 δισ. ευρώ, έναντι 800 εκατ. ευρώ πέρυσι (αύξηση 75%).
Η αγορά χαρακτηρίζεται ως ώριµη, καθώς το 51% των online καταναλωτών αγόρασε ηλεκτρονικά πάνω από πέντε φορές στο πρώτο εξάµηνο του 2010. Το συµπέρασµα περιλαµβάνεται στην ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εµπορίου του Οικονοµικού Πανεπιστηµίου Αθηνών για το ηλεκτρονικό εµπόριο στην Ελλάδα.
Σύµφωνα µε την έρευνα, οι κυριότεροι λόγοι χρήσης του ∆ιαδικτύου για τους online καταναλωτές είναι η αποστολή email (96%) και η αναζήτηση ειδήσεων (95%), ενώ ακολουθούν οι αγορές προϊόντων και υπηρεσιών (94%). Μάλιστα, ένας στους έξι χρησιµοποιεί πολύ το ίντερνετ για αγορές προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι χρήσεις των µέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως facebook (42%), ανάρτηση - ανάγνωση blogs (31%), chat - instant messaging (21%), online συζητήσεις - forums (23%).
Τι αγοράζουν περισσότερο
Οι top κατηγορίες όπου οι online καταναλωτές αγοράζουν συχνά µέσω διαδικτύου, κυριαρχούν και φέτος: hardware και software (63%), ηλεκτρονικά είδη (50%), εισιτήρια ταξιδιών (42%), κρατήσεις ξενοδοχείων (32%), βιβλία (32%). Αναδεικνύονται όµως και νέες κατηγορίες: τα είδη σπιτιού και οι ηλεκτρικές συσκευές (26%), η ένδυση και η υπόδηση (21%), τα καλλυντικά (10%).
Ο online καταναλωτής χαρακτηρίζεται ώριµος, αφού το 50% διαχειρίζεται online τους λογαριασµούς του, ενώ το 42% αναζητά συχνά πληροφορίες για ηµερήσιες προσφορές (µια πολύ σηµαντική ανερχόµενη τάση), ενώ δεν είναι αµελητέα η συχνή εµπλοκή του µε online δηµοπρασίες (16%) και real-estate (16%). Ο τυπικός έλληνας online καταναλωτής είναι «βαρύς» χρήστης του ίντερνετ, αφού το 37% το χρησιµοποιεί πάνω από 30 ώρες την εβδοµάδα.
Γιατί προτιµούν το ίντερνετ
Οι σηµαντικότεροι παράγοντες για να αγοράσει ένας καταναλωτής από ηλεκτρονικό κατάστηµα, είναι ευχρηστία (76%), πολλοί και ασφαλείς τρόποι πληρωµής (69%) και µεγάλη γκάµα προϊόντων (65%). Πάντως, το 38% θα αγόραζε σίγουρα από ένα ηλεκτρονικό κατάστηµα αν είχε καλές τιµές και προσφορές.
Για τους χρήστες του ίντερνετ που δεν κάνουν online αγορές, οι κύριοι λόγοι είναι: εµπιστοσύνη (85%), συνήθεια (56%) και πιστωτική κάρτα (30%). Παρ’ όλα αυτά, το 12% αναµένεται ότι θα αρχίσει online αγορές τον επόµενο χρόνο.
Το e-gambling (στοίχηµα, πόκερ, καζίνο µέσω ίντερνετ) αποτελεί µικρή αλλά ανερχόµενη αγορά. Το 31% των Ελλήνων που κάνουν online συναλλαγές έχει συµµετάσχει το πρώτο εξάµηνο του 2010 ενεργά έστω και µία φορά σε παιχνίδι e-gambling (το 12% συχνά) µε τη συνολική αγορά να ανέρχεται το 2010 στα 300 εκατ. ευρώ.
23/11/2010 - Μαρία Βασιλείου / tanea.gr
τελευταία άρθρα
- Ασφάλεια των δεδομένων μας: Μια εξαρχής χαμένη υπόθεση...
- Πώς η Tesla επαναστατικοποίησε την ηλεκτροκίνηση
- Terramaster F4-423: Το NAS που θέλει να τα κάνει όλα (και να συμφέρει)
- Synology DS923+
- Συγκριτικό δωρεάν NAS προγραμμάτων 2023
- Windows 11
- Apple M1: Επανάσταση στους επεξεργαστές ή κόλπο του (Apple) marketing;
- USB 4.0 - Το next big thing της πληροφορικής
- Εξηγώντας το SMR σκάνδαλο των κατασκευαστών σκληρών δίσκων
- Συγκριτικό προγραμμάτων NAS, έτος 2020
δημοφιλή άρθρα / νέα
- Οι ελληνικές εφημερίδες στο διαδίκτυο
- Ducky 1008 Black ALPS: Ένα φθηνό gaming keyboard
- Σπάζοντας το WPA/WPA2 ασύρματο δίκτυο σε λίγες ώρες
- Chat Roulette: Νέα μόδα online chat
- Συγκριτικό WinZip vs. WinRar vs. 7-Zip: Ποιο είναι το καλύτερο συμπιεστικό σήμερα;
- Πώς να κάνετε τον υπολογιστή σας γρηγορότερο σε 5'
- ΟΣΕ: Κράτηση εισιτηρίων μέσω διαδικτύου
- Digea: Γιατί η ψηφιακή τηλεόραση δεν έχει την ποιότητα εικόνας που θα θέλαμε;
- Ποια κάρτα γραφικών να αγοράσω;
- Φτηνά laptop: Compaq Presario CQ61 - 410SV