Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

news roomΣτην είσοδο του νέου κτιρίου όπου στεγάζεται η εφημερίδα The Register Citizen ξεχωρίζει η πινακίδα που καλωσορίζει τους πολίτες του Τόρινγκτον και τους προσκαλεί για καφέ και κουλουράκια στην αίθουσα σύνταξης και τους ζητάει να συμμετάσχουν στην πρώτη ημερήσια σύσκεψη των συντακτών.

«Δεν γνώριζα πού θα κατέληγε αυτή η προσπάθεια», εξηγεί η Εμιλι Μ. Τζόνσον, διευθύντρια της εφημερίδας, τη στιγμή που δέκα δημοσιογράφοι υποδέχονταν τους καλεσμένους τους: έναν συνταξιούχο από τη Φλόριντα, έναν επιθεωρητή δημόσιας ασφάλειας, ένα μέλος της κομματικής επιτροπής του Δημοκρατικού Κόμματος, ένα βοηθό πωλητή του Wal-Mart και έναν φανατικό μπλόγκερ. «Ολα αυτά είναι πολύ καινούργια και για εμάς. Αν ακούσετε κάτι που σας ενδιαφέρει ιδιαίτερα, να μας το πείτε».

Το Τόρινγκτον, μια πόλη 36.000 κατοίκων στο βορειοδυτικό Κονέκτικατ, είναι, σήμερα, προπύργιο της λεγόμενης ψηφιακής επανάστασης. Η εφημερίδα The Register Citizen κυκλοφόρησε το 1874. Σήμερα πωλεί περί τις οκτώ χιλιάδες φύλλα, ενώ τη δεκαετία του 1980 ξεπερνούσε τις 21 χιλιάδες. Από τη στιγμή που μετακόμισε στα γραφεία της σ’ έναν ανακαινισμένο εργοστασιακό χώρο και απέκτησε πλήρη πρόσβαση στο Διαδίκτυο, η μικρή εφημερίδα αποτελεί υπόδειγμα του τρόπου με τον οποίο ο Τύπος προσπαθεί να επαναπροσδιορίσει την ταυτότητά του.

«Επιλέξαμε το Τόρινγκτον», εξηγεί ο Τζον Πάτον, διευθύνων σύμβουλος της Journal Register Company, «επειδή πιστεύουμε ότι, εάν τα καταφέρουμε εδώ, θα τα καταφέρουμε οπουδήποτε».

Ο κύριος Πάτον είναι για τους γκουρού των Νέων Μέσων ήρωας. Πήρε μία εφημερίδα χρεοκοπημένη και τη μεταμόρφωσε σε διαδικτυακή εταιρεία. Αλλωστε, πολύ περισσότεροι αναγνώστες επιλέγουν την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας παρά την έντυπη, αυτή που πωλείται στα περίπτερα.

Το νέο κτίριο

Μάλιστα, το νέο κτίριο αντικατοπτρίζει ακριβώς αυτή την κουλτούρα συνεργασίας του Διαδικτύου. Ετσι, η ιδέα του εντευκτηρίου με το δωρεάν ασύρματο δίκτυο γεννήθηκε σε μια προσπάθεια για να νιώσει ο κόσμος ότι ο χώρος της εφημερίδας είναι και δικός του χώρος. Η ίδια ιδέα διέπει τις συσκέψεις με συμμετοχή του κοινού, την ανοιχτή αίθουσα σύνταξης, τη δυνατότητα πρόσβασης στα αρχεία της εταιρείας και τη δημιουργία χώρων για τους μπλόγκερ. Κανείς δεν γνωρίζει εάν το εγχείρημα τελικά θα πετύχει, αλλά μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο τα έσοδα από διαφημίσεις αυξήθηκαν από 4% σε 17%.

 

23/12/2010 - The New York Times / kathimerini.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;