Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Φανταστείτε ότι είστε σχεδιαστής και μια νέα, συναρπαστική, τεχνολογική συσκευή εμφανίζεται μπροστά σας, δίνοντάς σας την ευκαιρία να αναπαράγετε ορισμένα οικεία προϊόντα που οι υπόλοιποι από εμάς χρησιμοποιούμε κάθε μέρα. Τι θα μπορούσε να είναι πιο συναρπαστικό;

Οχι πολλά, θα σκεφτείτε, ειδικά αν αυτή η συσκευή αποτελεί τεράστια εμπορική επιτυχία και εύπορες, δυναμικές εταιρίες βιάζονται να επενδύσουν στην προσπάθειά σας να σχεδιάσετε νέες εκδοχές των προϊόντων τους για να χρησιμοποιηθούν επάνω της.

Η συσκευή που συζητάμε είναι το iPad της Apple και τα προϊόντα είναι οι εφαρμογές (γνωστές και ως apps) που μας διευκολύνουν να διαβάζουμε βιβλία και περιοδικά σ’ αυτήν. Με τόσα που συμβαίνουν -οχτώ μήνες μετά την κυκλοφορία του iPad- μήπως τελικά το ντιζάιν όλων αυτών των εφαρμογών είναι βαρετό;

Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι σχεδιαστές μοιάζουν να έχουν απλώς μεταφέρει τα αυθεντικά προϊόντα στην οθόνη. Αλλά συσκευές όπως το iPad προσφέρουν απίθανες προοπτικές για εμάς να κάνουμε πολύ παραπάνω από το να διαβάζουμε λέξεις πάνω σε μια οθόνη και είναι εξαιρετικά απογοητευτικό που τόσο λίγοι σχεδιαστές και εκδότες τις εκμεταλλεύονται.

Εφημερίδες, χάρη στο διαρκώς ανανεωμένο περιεχόμενό τους και τα μικρά κείμενα, έκαναν μια πιο πετυχημένη μετάβαση στο ίντερνετ απ’ ό,τι τα βιβλία ή τα περιοδικά και είναι μικρότερη η πρόκληση του ντιζάιν για να επαναλανσάρουν τις ιστοσελίδες τους σαν εφαρμογές. Αλλά στη θεωρία, εφαρμογές βιβλίων και περιοδικών θα έπρεπε να μπορούν να συνδυάσουν τις αρετές των παλιών και των νέων μέσων. Οσο συμπαγή, φορητά και πλούσια είναι οπτικά, θα έπρεπε να είναι και στην έντυπη μορφή τους, προσθέτοντας ταυτόχρονα οικο-βαθμούς για τη μείωση του χαρτιού. Προσφέροντας διαδραστικές λειτουργίες, κινούμενες εικόνες και πρόσβαση σε εναλλακτικές πηγές πληροφόρησης, τα βοηθάει να είναι τόσο δυναμικά σαν ιστοσελίδες. Υπάρχουν ακόμη και αναφορές ότι άνθρωποι με δυσλεξία βρίσκουν πιο εύκολο να διαβάζουν λέξεις σε εφαρμογές απ’ ό,τι σε έντυπα μέσα, αν και κανείς δεν γνωρίζει τον λόγο.

Alice for the iPadΟρισμένοι σχεδιαστές και εκδότες έχουν εξερευνήσει αυτές τις προοπτικές. Το New Yorker έχει υιοθετήσει μια εντυπωσιακή προσέγγιση με την παραγωγή μιας εφαρμογής που μοιάζει ακριβώς σαν το αυθεντικό περιοδικό. Νέες κατηγορίες έχουν σχεδιαστεί με το ίδιο περίεργο, ευφάνταστο πνεύμα, συμπεριλαμβανομένου του Cartoon Gallery -που παρουσιάζει τα καρτούν της εβδομάδας- και ένα σάουντρακ του διηγήματος που διαβάζεται από τον συγγραφέα της. Διαβάζοντας την ηλεκτρονική μορφή του New Yorker στο ίντερνετ νιώθω ότι η εφαρμογή είναι απλούστερη στο μάτι και πιο παιχνιδιάρικη ακόμη και από την έντυπη εκδοχή της.

Οσο για τα βιβλία, οι παιδικοί τίτλοι ανοίγουν τον δρόμο με εφαρμογές που περιλαμβάνουν εικονογραφήσεις που συχνά ζωντανεύουν από τον αναγνώστη. Οι αγαπημένες μου είναι τα απίστευτα σουρεαλιστικά γραφιστικά στο «Alice for the iPad», η βερσιόν του Atomic Antelope για την «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων» του Λιούις Κάρολ και οι εφαρμογές για τον «Dr Seuss» του Oceanhouse Media. Τα παιδιά μπορούν να «παίξουν» τις ιστορίες του Dr Seuss σαν ταινίες -αντί να έχουν τους γονείς τους να τους διαβάζουν τις ίδιες ιστορίες ξανά και ξανά. Eίναι αλήθεια ότι η κάθε λέξη φωτίζεται όταν διαβάζεται στο soundtrack...

 

31/12/2010 - kathimerini.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;