05 Ιανουαριου 2011
Posted in
Επικαιρότητα
Φανταστείτε τον ψηφιακό τρισδιάστατο εαυτό σας να περιηγείται εικονικά στο ψηφιακό τρισδιάστατο Μουσείο της Ακρόπολης και να παρατηρεί τα εκθέματα ενώ ανταλλάσσει κουβέντες με άλλους ψηφιακούς τρισδιάστατους επισκέπτες του Μουσείου, όπως και με τον ψηφιακό τρισδιάστατο, αλλά εικονικό, ξεναγό του Μουσείου, ο οποίος λύνει τις όποιες απορίες, χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη που τον διακρίνει. Την ίδια ώρα ο πραγματικός εαυτός σας, με σάρκα και οστά, βρίσκεται στη θαλπωρή του διαμερίσματός σας και βλέπει όλα όσα διαδραματίζονται στην οθόνη του υπολογιστή, της τηλεόρασης ή του κινητού τηλεφώνου.
Θυμίζει λίγο την ταινία «Άβαταρ» και τα διαδικτυακά παιχνίδια Second Life και Warcraft, προσομοιάζοντας σε σενάριο επιστημονικής φαντασίας; Ισως, αν και όχι για πολύ.
Επιστήμονες και ερευνητές του Ινστιτούτου Πληροφορικής & Τηλεματικής του Εθνικού Κέντρου Ερευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΙΠΤΗΛ-ΕΚΕΤΑ) στα ανατολικά της Θεσσαλονίκης συνεργάζονται στενά με συναδέλφους τους από τη Βρετανία, την Ιρλανδία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ελβετία και την Κορέα για να διερευνήσουν πώς οι πολυμεσικές εφαρμογές (βίντεο, εικόνα, ήχος, τρισδιάστατα αντικείμενα) μπορούν να συντεθούν σε μια ολοκληρωμένη χρήση και να διακινούνται μέσω του Διαδικτύου του μέλλοντος.
Το μελλοντικό Διαδίκτυο θα είναι μια εξελιγμένη εκδοχή του σημερινού ευρυζωνικού Διαδικτύου, με στόχο να μπορεί να μεταφέρει πιο «βαριά» πακέτα δεδομένων, ενώ μπορεί να έχει διάφορες συνιστώσες: το Διαδίκτυο των υπηρεσιών, των δικτύων, των πολυμέσων, ανέφερε ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας του ΙΠΤΗΛ-ΕΚΕΤΑ, ερευνητής Γ΄ βαθμίδας, δρ Πέτρος Δάρας. Ο ίδιος σημείωσε πως το «τρισδιάστατο Διαδίκτυο» μπορεί να αξιοποιηθεί σε πλήθος εμπορικών εφαρμογών, όπως είναι η προώθηση των μουσείων και χώρων πολιτισμού, η εκπαίδευση, ο αθλητισμός και η ιατρική, για εξ αποστάσεως χρήσεις.
«Προσπαθούμε να απεικονίσουμε τον πραγματικό κόσμο στο Διαδίκτυο με όλες τις διαστάσεις του - μήκος, πλάτος, βάθος, αλλά και χρόνο. Επιχειρούμε την αλληλεπίδραση μεταξύ πραγματικών απεικονίσεων και μεταξύ πραγματικού και εικονικού», παρατήρησε ο κ. Δάρας. Ενας χορευτής, για παράδειγμα, θα μπορούσε να προπονηθεί με έναν σπουδαίο δάσκαλο που θα ήταν αδύνατον να συναντήσει διά ζώσης, εμβαπτίζοντας το «άβαταρ» του σε ένα ψηφιακό περιβάλλον όπου θα συναντήσει το «άβαταρ» του δασκάλου, εξήγησε ο βοηθός έρευνας του ΙΠΤΗΛ-ΕΚΕΤΑ, κ. Λ. Γυμνόπουλος.
Οπως τόνισε ο κ. Δάρας, η προσπάθεια που γίνεται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Δίκτυο Αριστείας 3Dlife» (2010-2013), είναι η δικτύωση των επιμέρους ερευνητικών ομάδων. Σε μια πενταετία θα είναι δυνατή η εμπορική αξιοποίηση της εφαρμογής.
29/12/2010 - Ζώγια Kουταλιανού / kathimerini.gr
τελευταία άρθρα
- Ασφάλεια των δεδομένων μας: Μια εξαρχής χαμένη υπόθεση...
- Πώς η Tesla επαναστατικοποίησε την ηλεκτροκίνηση
- Terramaster F4-423: Το NAS που θέλει να τα κάνει όλα (και να συμφέρει)
- Synology DS923+
- Συγκριτικό δωρεάν NAS προγραμμάτων 2023
- Windows 11
- Apple M1: Επανάσταση στους επεξεργαστές ή κόλπο του (Apple) marketing;
- USB 4.0 - Το next big thing της πληροφορικής
- Εξηγώντας το SMR σκάνδαλο των κατασκευαστών σκληρών δίσκων
- Συγκριτικό προγραμμάτων NAS, έτος 2020
δημοφιλή άρθρα / νέα
- Οι ελληνικές εφημερίδες στο διαδίκτυο
- Ducky 1008 Black ALPS: Ένα φθηνό gaming keyboard
- Σπάζοντας το WPA/WPA2 ασύρματο δίκτυο σε λίγες ώρες
- Chat Roulette: Νέα μόδα online chat
- Συγκριτικό WinZip vs. WinRar vs. 7-Zip: Ποιο είναι το καλύτερο συμπιεστικό σήμερα;
- Πώς να κάνετε τον υπολογιστή σας γρηγορότερο σε 5'
- ΟΣΕ: Κράτηση εισιτηρίων μέσω διαδικτύου
- Digea: Γιατί η ψηφιακή τηλεόραση δεν έχει την ποιότητα εικόνας που θα θέλαμε;
- Ποια κάρτα γραφικών να αγοράσω;
- Φτηνά laptop: Compaq Presario CQ61 - 410SV