27 Ιανουαριου 2011
Posted in
Επικαιρότητα
Τον τελευταίο καιρό έχετε περισσότερες πιθανότητες να «πέσετε» πάνω σε online μαγαζιά, παρά σε καταστήματα εμπορικών κέντρων!
Η διείσδυση του ίντερνετ, η αυξανόμενη χρήση του και η δημοφιλία του έχουν στρέψει επιχειρήσεις λιανικής και χονδρικής στο Web· χαμηλότερο κόστος, καθόλου ενοίκια.
Η εδρεύουσα στη Νέα Υόρκη online εταιρεία Etsy που εμπορεύεται χειροτεχνήματα και προϊόντα με ρετρό χαρακτήρα (vintage) και πουλάει χειροποίητα κοσμήματα μέχρι και κάμερες-αντίκες, χρησιμοποιείται από περίπου 400.000 πωλητές-μαγαζιά σε 150 χώρες!
Εκ πρώτης όψεως φαίνεται ότι η εταιρεία είναι ένα παγκόσμιο παζάρι, ωστόσο όπως λένε στελέχη της είναι περισσότερο μια τεχνολογική εταιρεία. «Ο καλύτερος τρόπος για να επιτύχεις ευρέως στο ίντερνετ είναι να είσαι μια τεχνολογική εταιρεία. Περίπου οι μισοί από τους υπαλλήλους μας είναι προγραμματιστές και μηχανικοί υπολογιστών», επισημαίνει ο Chad Dickerson, επικεφαλής του τεχνολογικού τμήματος της Etsy.
Eλάχιστα online καταστήματα, όπως η Amazon, κατορθώνουν να επιδεικνύουν την τεχνολογική τους κυριαρχία παράλληλα με επιτυχία στις πωλήσεις. Αυτό που ξεκίνησε ως επιχείρηση πώλησης βιβλίων έχει γίνει τώρα μια αυτοκρατορία που καλύπτει ηλεκτρονικά και μουσικά downloads, έπιπλα και παιχνίδια. Αυτή την στιγμή πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης στις ΗΠΑ, μετά από τον γίγαντα που ακούει στο όνομα Walmart. Απασχολεί 30.000 ανθρώπους, πολλοί από τους οποίους ασχολούνται με προγραμματισμό υπολογιστών.
Η ισχύς της εταιρείας έγκειται εν πολλοίς στην επιμονή της -επιβίωσε του «κραχ» της εποχής του «Dot-com»- αλλά και στο ενδιαφέρον της για την τεχνολογική διαμόρφωσή της. Ο ιδρυτής της, Τζεφ Μπέζος αναφερόταν πολλές φορές στο γεγονός ότι ήθελε να περικόψει μη αναγκαίες δαπάνες και να τονώσει την αποτελεσματικότητα. «Διάσημο» πλέον παράδειγμα η πολιτική παραγγελίας με ένα «κλικ», χωρίς ο χρήστης να ταλαιπωρείται δίνοντας ξανά τα στοιχεία του.
Όπως και να ‘χει, οι αναλυτές εκτιμούν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει αλλάξει και πολύ τα τελευταία πέντε με έξι χρόνια. Μεταξύ των πεδίων που είναι γόνιμα για βελτιώσεις είναι και ο τομέας της διανομής. Πολλές φορές κάποιος ανοίγει το κουτί με το προϊόν που παρήγγειλε και απογοητεύεται· αντιθέτως θα έπρεπε να χαίρεται. Γι’ αυτό το λόγο πολλές εταιρείες έχουν απομακρυνθεί από τα «φυσικά» προϊόντα και έχουν στραφεί σε ψηφιακές υπηρεσίες . Χαρακτηριστικό παράδειγμα το iTunes της Apple που βασιζόμενο στο iPod, έχει γίνει το μεγαλύτερο σημείο πώλησης μουσικής και προσφάτως τηλεοπτικών streams του BBC, on-demand video κ.λπ.
21/01/2011 - kathimerini.gr με πληροφορίες από BBC
τελευταία άρθρα
- Ασφάλεια των δεδομένων μας: Μια εξαρχής χαμένη υπόθεση...
- Πώς η Tesla επαναστατικοποίησε την ηλεκτροκίνηση
- Terramaster F4-423: Το NAS που θέλει να τα κάνει όλα (και να συμφέρει)
- Synology DS923+
- Συγκριτικό δωρεάν NAS προγραμμάτων 2023
- Windows 11
- Apple M1: Επανάσταση στους επεξεργαστές ή κόλπο του (Apple) marketing;
- USB 4.0 - Το next big thing της πληροφορικής
- Εξηγώντας το SMR σκάνδαλο των κατασκευαστών σκληρών δίσκων
- Συγκριτικό προγραμμάτων NAS, έτος 2020
δημοφιλή άρθρα / νέα
- Οι ελληνικές εφημερίδες στο διαδίκτυο
- Ducky 1008 Black ALPS: Ένα φθηνό gaming keyboard
- Σπάζοντας το WPA/WPA2 ασύρματο δίκτυο σε λίγες ώρες
- Chat Roulette: Νέα μόδα online chat
- Συγκριτικό WinZip vs. WinRar vs. 7-Zip: Ποιο είναι το καλύτερο συμπιεστικό σήμερα;
- Πώς να κάνετε τον υπολογιστή σας γρηγορότερο σε 5'
- ΟΣΕ: Κράτηση εισιτηρίων μέσω διαδικτύου
- Digea: Γιατί η ψηφιακή τηλεόραση δεν έχει την ποιότητα εικόνας που θα θέλαμε;
- Ποια κάρτα γραφικών να αγοράσω;
- Φτηνά laptop: Compaq Presario CQ61 - 410SV