Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

browsing 

Εργαλεία που θα εμποδίζουν την συλλογή πληροφοριών των χρηστών του ίντερνετ εγκαθιστούν για πρώτη φορά ορισμένοι web browser, υπό την πίεση των αμερικανικών αρχών.

Ωστόσο η λειτουργία τους επαφίεται στην… φιλοτιμία των ίδιων των εταιρειών που συλλέγουν τα προσωπικά δεδομένα, οι οποίες, μέχρι σήμερα, δεν έχουν δεσμευτεί ότι θα συνεργαστούν.

Ο Mozilla Firefox και ο Google Chrome είναι τα πρώτα προγράμματα πλοήγησης (browser) στον Παγκόσμιο Ιστό που πρόκειται να εγκαταστήσουν παρόμοιες εφαρμογές.

Επαφίεται στις εταιρείες
Τα εργαλεία αυτά θα δίνουν -δυνητικά- την δυνατότητα στους χρήστες να εμποδίζουν τις διαφημιστικές εταιρείες να «υποκλέπτουν» τα δεδομένα τους, παρέχοντας την διασφάλιση ότι οι online ενέργειές τους δεν θα παρακολουθούνται, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα χωρίς -πολλές φορές- να το γνωρίζουν.

Ο Firefox ανακοίνωσε ότι θα εγκαταστήσει -σε επόμενη έκδοση- το εργαλείο «Do Not Track» («Μην Εντοπίζεις»). Όμως, για να λειτουργήσει αυτή η υπηρεσία, θα πρέπει να συνεργαστούν -και να συμμορφωθούν- οι εταιρείες που εντοπίζουν τις κινήσεις των χρηστών και να δεσμευτούν ότι θα πάψουν να παρακολουθούν τους χρήστες.

Με άλλα λόγια, το «Do Not Track» δεν θα μπλοκάρει αυτόματα την online παρακολούθηση, αλλά θα προειδοποιεί τις εταιρείες ότι πρέπει να σταματήσουν να εντοπίζουν τις κινήσεις των χρηστών.

Πώς λειτουργεί
Εφόσον κάποιος ενεργοποιήσει το εργαλείο, ο Firefox θα στέλνει ένα μήνυμα σε κάθε ιστοσελίδα που επισκέπτεται ο χρήστης, καθώς επίσης και στις εταιρείες εντοπισμού δεδομένων που φιλοξενούνται στον ιστότοπο, ζητώντας τους να σταματούν την συλλογή δεδομένων και τη χρήση τους για σκοπούς μάρκετινγκ.

Μέχρι στιγμής, καμία εταιρεία δεν έχει συμφωνήσει να συμμετάσχει στο πρόγραμμα. «Το Mozilla αναγνωρίζει το πρόβλημα της κότας και του αβγού», έγραψε στο ιστολόγιό του ο Άλεξ Φόουλερ, διευθυντής για θέματα ιδιωτικότητας του ιδρύματος Mozilla, καλώντας τις εταιρείες «να τιμήσουν τις αποφάσεις των χρηστών σχετικά με την ιδιωτικότητά τους».

Σε Chrome και Internet Explorer
Παράλληλα, οι χρήστες του Google Chrome μπορούν να «κατεβάσουν» ένα πρόσθετο (plug-in) που θα εμποδίζει τον εντοπισμό των δεδομένων, αλλά μόνο από τα διαφημιστικά δίκτυα που ήδη επιτρέπουν στους χρήστες να αρνούνται τις εξατομικευμένες στοχευμένες διαφημίσεις.

Σύμφωνα με την Google, σε αυτά περιλαμβάνονται τα 15 κορυφαία διαφημιστικά δίκτυα, βάσει της κατάταξης της comScore.

Επιπλέον, η επόμενη έκδοση του Internet Explorer της Microsoft, η οποία είναι υπό κατασκευή, θα περιλαμβάνει ένα παρόμοιο εργαλείο. Ωστόσο, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, οι χρήστες θα πρέπει να δημιουργούν οι ίδιοι τις λίστες με τους ιστότοπους που θέλουν να μπλοκάρουν.

Κυβερνητικές πιέσεις
Οι δεσμεύσεις των εταιρειών περιφρούρηση της ιδιωτικότητας των χρηστών έρχονται μετά από τις επισημάνσεις της κυβέρνησης Ομπάμα ότι οι online διαφημιστές έχουν την δυνατότητα να συλλέγουν πολύ μεγάλο αριθμό δεδομένων.

Τον περασμένο μήνα, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FCC) ζήτησε να δημιουργηθεί το εργαλείο «Do Not Track», που θα επιτρέπει στους καταναλωτές να περιορίσουν τη συλλογή πληροφοριών από τους ιστότοπους που επισκέπτονται, τους συνδέσμους στους οποίους κάνουν «κλικ», τις αναζητήσεις τους και τις online αγορές τους.

Την ίδια περίοδο, το υπουργείο Εμπορίου κάλεσε τους διαφημιστές να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τις πληροφορίες που συλλέγουν και τον τρόπο με τον οποίο τις χρησιμοποιούν.

 

25/01/2011 - Γιάννης Ανδριτσόπουλος / tanea.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;