Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Η χρήση των μέσων της ψηφιακής οικονομίας είναι πολύ σημαντική σήμερα στη χώρα μας για την αναζωπύρωση της οικονομικής ζωής και της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Η εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αποτελεί μια από τις ευκαιρίες εξόδου από την οικονομική κρίση. Οι τεχνολογίες αυτές είναι η χρήση του Διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου, των κοινωνικών δικτύων (social media), της ψηφιακής τηλεόρασης, καθώς και η χρήση των διαδραστικών μέσων στο σημείο πωλήσεων.

Εκτιμάται ότι τα επόμενα δύο χρόνια η online διαφήμιση θα καταστεί το δεύτερο προωθητικό μέσο μετά την τηλεόραση. Οταν όμως πρόκειται για τη διαφήμιση στο Διαδίκτυο, τότε πρέπει να αναφερθεί ότι τα κοινωνικά δίκτυα  έχουν αλλάξει το τοπίο. Μια πρόκληση για τις επιχειρήσεις είναι να συμπεριλάβουν εξαρχής τα social media στις επικοινωνιακές τους δραστηριότητες και, μάλιστα, επενδύοντας σ’ αυτά μακροπρόθεσμα. Από διεθνείς έρευνες προκύπτει ότι τα κυριότερα εργαλεία των κοινωνικών δικτύων είναι το Twitter, τα blogs, το Linkedin και το Facebook. Επίσης, προκύπτει ότι η επιχείρηση πρέπει να απασχολεί ένα εκπαιδευμένο στέλεχος, το οποίο πρέπει να αφιερώνει τουλάχιστον 10 ώρες εβδομαδιαίως στα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να επιτευχθεί όσο το δυνατόν περισσότερο το κυριότερο όφελος της επιχείρησης, δηλαδή αυτό της ευρείας έκθεσης στο καταναλωτικό κοινό.

Επίσης, δύο άλλα εργαλεία της εξατομικευμένης, διαδραστικής επικοινωνίας πρόκειται να κυριαρχήσουν στο τοπίο της ψηφιακής οικονομίας: η ψηφιακή (διαδραστική) τηλεόραση και τα διαδραστικά μέσα στο σημείο πωλήσεων.

Οι διαδραστικές δυνατότητες της ψηφιακής τηλεόρασης μεταμορφώνουν τον θεατή από παθητικό δέκτη πληροφοριών σε αυτόν που αναζητεί και ανακτά πληροφορίες για προϊόντα και υπηρεσίες. Μια μορφή διαφήμισης που εφαρμόζεται ευρέως περιλαμβάνει την προσθήκη σε μια συμβατική διαφήμιση επιπλέον πληροφοριών ή συνδέσμων (links) σε έξτρα περιεχόμενο, οι οποίες εμφανίζονται στην οθόνη ταυτόχρονα με την προβολή του βίντεο της διαφήμισης. Oταν ο θεατής επιλέγει κάποιον από αυτούς τους συνδέσμους, αποκτά πρόσβαση σε πρόσθετη ενημέρωση σε σχέση με αυτή της συμβατικής διαφήμισης.

Επιπλέον, μπορεί να εκφράσει μια γνώμη, να παραγγείλει έναν κατάλογο, να αγοράσει το προϊόν χρησιμοποιώντας υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου ή να οδηγηθεί απλώς στην ιστοσελίδα της εταιρείας.

Ενώ στην παραδοσιακή τηλεόραση ο διαφημιζόμενος έπρεπε να αναζητήσει πληροφορίες για τους καταναλωτές σε εξωτερικές πηγές (έρευνες καταναλωτή), ώστε να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή κάλυψη του κοινού-στόχου, στην ψηφιακή-διαδραστική εποχή της τηλεόρασης ο ίδιος ο καταναλωτής «αποκαλύπτει» το προσωπικό του προφίλ είτε άμεσα είτε έμμεσα μέσω της διαδραστικής συμπεριφοράς του.

Τέλος, μεγάλη ανάπτυξη σήμερα παρουσιάζει η χρήση διαδραστικών μέσων στο σημείο πωλήσεων, όπως, για παράδειγμα, ηλεκτρονικός υπολογιστής που διαθέτει CD-ROM με πληροφορίες της προσφοράς προϊόντων ή υπηρεσιών μιας επιχείρησης (infokiosks). Η ανάπτυξη αυτή που βασίζεται κυρίως στις νέες τεχνολογίες της πληροφόρησης και της επικοινωνίας προσφέρει μεγάλες δυνατότητες στην παρουσίαση των προϊόντων, στην παροχή συμβουλών και, γενικά, στην εξυπηρέτηση του πελάτη σ’ ένα σύγχρονο εμπορικό σύστημα που χαρακτηρίζεται από μια συνεχή αύξηση των συλλογών των εμπορευμάτων και από μια αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών.

 

22/01/2011 - Νικόλαος Παπαβασιλείου, Καθηγητής Μάρκετινγκ στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Το άρθρο αποτελεί περίληψη εκτενέστερης ανάλυσης για τις νέες τάσεις της ψηφιακής οικονομίας.

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;