Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Κοινωνία της ΠληροφορίαςΚίνδυνο απένταξης από το πρόγραμμα Κοινωνία της Πληροφορίας και πληρωμής του από τον προϋπολογισμό του υπουργείου Εργασίας με το ποσό των 820.000 ευρώ αντιμετωπίζει το έργο για την «ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος καταγραφής της επιδότησης στον ΟΑΕΔ και εξυπηρέτησης εργαζομένων και επιχειρήσεων». Αυτό υπογραμμίζεται από τη Διεύθυνση Πληροφορικής του υπουργείου Εργασίας βάσει του πορίσματατος από τις επιθεωρήσεις που πραγματοποίησε η υπηρεσία διαχείρισης της «ψηφιακής σύγκλισης». Ο ΟΑΕΔ δεν αντιμετωπίζει μόνο σοβαρό ταμειακό πρόβλημα, αλλά και εξαιρετικά σοβαρό θέμα με τα ηλεκτρονικά του συστήματος. Οι επιθεωρητές έκριναν ότι «το έργο δεν είναι λειτουργικό και ως εκ τούτου οι δαπάνες του κρίνονται μη επιλέξιμες στο σύνολό τους».

Η εφαρμογή παραλήφθηκε στις 16.10.2006 με στόχο τον εκσυγχρονισμό της παρακολούθησης του συστήματος επιδότησης του ΟΑΕΔ, αλλά χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Αντιθέτως, όπως υπογραμμίζει ο διευθυντής Πληροφορικής του υπουργείου κ. Θ. Στίνης σε έγγραφό του προς τον παραιτηθέντα γενικό γραμματέα κ. Δασκαλάκη, ενώ δεν έχει γίνει καμία θεσμική ή διοικητική παρέμβαση για το έργο του ΟΑΕΔ και δεν έχει εκσυγχρονιστεί το δίκτυο του υπουργείου, οι «25 συνεργάτες της υπουργού απολαμβάνουν ψηφιακές υπηρεσίες και ασφάλεια έχοντας δημιουργήσει computer room και δίκτυο υπολογιστών. Δηλαδή, ασφάλεια που δεν διαθέτει καμία υπηρεσία και κανένας από τους 250 υπαλλήλους και στελέχη του υπουργείου».

Πίεζαν να υπογράψει έργο στην πενταπλάσια τιμή του
Φως στο παρασκήνιο της παραίτησης του γενικού γραμματέα Εργασίας, Δημ. Δασκαλάκη

Εγινε δεκτή, τελικώς, η παραίτηση του γενικού γραμματέα Εργασίας, κ. Δημ. Δασκαλάκη. Παρότι ο ίδιος δεν θέλησε να κάνει δημόσιες δηλώσεις, τα έγγραφα που διαθέτει η Καθημερινή οδηγούν σε ορισμένα βάσιμα συμπεράσματα σχετικά με τους λόγους της αιφνίδιας παραίτησής του.

Ο κ. Δασκαλάκης δεν θέλησε εκ των προτέρων να αποδεχθεί την κοστολόγηση ενός έργου πληροφορικών συστημάτων, ύψους 30 εκατ. ευρώ, το οποίο η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου εκτιμούσε ότι μπορεί να ολοκληρωθεί με το ποσό των 6 εκατ. ευρώ, αξιοποιώντας και επικαιροποιώντας μελέτη (Ωριμων Εργων) που είχε ήδη γίνει το 2008 και είχε υποβληθεί στην Κοινωνία της Πληροφορίας Α. Ε. από το 2009. Ταυτοχρόνως η αρμόδια Διεύθυνση Πληροφορικής του υπ. Εργασίας επέμεινε σε άλλες διαδικασίες προώθησης του έργου. Ο κ. Δασκαλάκης πείστηκε ότι ο ηλεκτρονικός εκσυγχρονισμός του υπουργείου πρέπει να εκπονηθεί ως ενιαίο έργο.

Ο ίδιος διαφώνησε και με το «σπάσιμο» του έργου. Ομως το σχέδιο υπουργικής απόφασης που του είχε κοινοποιηθεί, παρότι όριζε αυτόν ως αρμόδιο και για τη διαπραγμάτευση της προγραμματικής συμφωνίας, διήπετο από άλλη λογική. Χωρίς αναλυτικές προδιαγραφές το μόνο που προκαθόριζε με σαφήνεια ήταν το συνολικό κόστος (30 εκατ. ευρώ). Ποσό που θα λάμβανε από το υπ. Εργασίας η Κοινωνία της Πληροφορίας Α. Ε. στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ. Σε αυτήν τη δαπάνη συμπεριλαμβάνονταν δράσεις για εισφοροδιαφυγή, για τη δημιουργία Κοινωνικού ΚΕΠ, ψηφιακές υπηρεσίες της Εργατικής Εστίας και εκσυγχρονισμό του ΟΕΚ. Ξεχωριστά έργα θα εκτελούσαν το ΣΕΠΕ (ύψους 19,5 εκατ. ευρώ) και ο ΟΑΕΔ (15 εκατ. ευρώ). Στο σύνολο του το ποσό θα υπερέβαινε για όλες τις δράσεις τα 60 εκατ. ευρώ..

Ο γενικός πείστηκε από την εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Πληροφορικής ότι δεν μπορεί να προωθήσει μια απόφαση χωρίς διερεύνηση του κόστους και της διαδικασίας και αρνήθηκε να παρακάμψει τη Διεύθυνση Πληροφορικής. Μετά τα πρώτα πιεστικά e-mails, ακολούθησε μία επεισοδιακή συνάντηση με τους συμβούλους της υπουργού και μια ακόμη πιο αιφνιδιαστική επιστολή προς τον πρωθυπουργό στον οποίο υπέβαλε την παραίτηση στις 11 του μηνός.

«Ενημερωθήκαμε για την πρόσκληση αρ. 25 και για μια ομάδα έργων τα οποία προωθούσε η σύμβουλος της υπουργού κ. Μιχαηλίδου σε συνεργασία με άλλους φορείς μέσα σε ασφυκτικές προθεσμίες. Η άποψη της υπηρεσίας μας, όπως τη διατύπωσα προσωπικά, ήταν και είναι ότι τα συγκεκριμένα έργα αναφέρονται σε οριζόντιες δράσεις, σε θολό διοικητικό περιβάλλον με πολύ διογκωμένο προϋπολογισμό και είναι εκτός πολιτικής και οικονομικής πραγματικότητας» του διεμήνυε ο διευθυντής Πληροφορικής στις 12 Ιανουαρίου. «Δεν είναι σύμφωνα με τις ανάγκες και δεν εξυπηρετούν τα συμφέροντα του υπουργείου, της πολιτείας και των πολιτών κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο» αναφέρει σε υπηρεσιακό έγγραφο ο κ. Θ. Στίνης. «Η υπηρεσία μας προτείνει να δοθεί παράταση στην προθεσμία υποβολής προτάσεων στην ψηφιακή σύγκλιση. Με αυτόν τον τρόπο και σε εύλογο χρονικό διάστημα, αφού προηγηθούν μελέτες που θα χρηματοδοτηθούν από τη διοικητική μεταρρύθμιση, θα υποβληθούν προτάσεις στην ψηφιακή σύγκλιση σε συνεργασία με όλες τις υπηρεσίες για ένα κάθετο έργο πληροφορικών συστημάτων με εξορθολογισμένο προϋπολογισμο που θα αφορά κεντρικό μητρώο και πρωτόκολλο και θα έχει υποέργα για τους εποπτευόμενους φορείς, θα εξασφαλίζει διαλειτουργικοτητα και διασυνδεσιμότητα αξιοποιώντας υφιστάμενες δομές και μελλοντικές επεκτάσεις, συνδέσεις στοιχείων και διασταυρώσεις στοιχείων του υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων...» αναφέρει.

Ο κ. Δασκαλάκης ίσως και να παραβίασε τον άγραφο νόμο που ισχύει εδώ και δεκαετίες: Οταν υπάρχει στα σκαριά ένα μεγάλο έργο, τις περισσότερες φορές οι γενικές προδιαγραφές ή και το τεχνικό δελτίο καταρτίζονται από τον ιδιώτη ή εκείνον που στη συνέχεια θα εμπλακεί στο έργο. Συνήθως οι προδιαγραφές αυτές φθάνουν ολοκληρωμένες στους υπηρεσιακούς φορείς ή καταρτίζονται με βάση συγκεκριμένες οδηγίες, ώστε να δικαιολογούν πλήρως το «φούσκωμα» του προϋπολογισμού. Αλλοτε οι υπηρεσιακοί συνεργάζονται. Αλλοτε όχι...

 

30/01/2011 - Χριστίνα Κοψίνη / kathimerini.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;