Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Υψηλότερες αποδόσεις για τις καταθέσεις και χορηγήσεις με χαμηλότερο κόστος προσφέρονται μέσω του ίντερνετ

Το ίντερνετ είναι το νέο κανάλι πωλήσεων το οποίο επιδιώκουν να προωθήσουν στην εγχώρια αγορά οι τράπεζες, εκμεταλλευόμενες τη διείσδυσή του στον οικονομικά ενεργό πληθυσμό. Μέσω νέων εξειδικευμένων ιστοσελίδων ή και των επίσημων ιστοσελίδων τους διαθέτουν προϊόντα με ελκυστικά επιτόκια, δίνοντας σημαντικά κίνητρα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις για να τα προτιμήσουν. Ο συγκεκριμένος τρόπος διάθεσης τραπεζικών υπηρεσιών είναι συμβατός με τη νέα στρατηγική που ακολουθείται τους τελευταίους μήνες που έχει στόχο τον όσο το δυνατόν μεγαλύτερο περιορισμό του λειτουργικού τους κόστους. Σκοπός είναι ο υποψήφιος καταθέτης ή δανειολήπτης να επισκέπτεται ελάχιστες φορές το τραπεζικό κατάστημα, εξυπηρετούμενος μέσω του ίντερνετ και του τηλεφώνου.

http://asset.tovima.gr/assetservice/Image.ashx?c=17269209&r=0&p=0&t=0&q=100&v=1&s=1&w=1000
Προοπτικές
Από τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους οι τράπεζες προκύπτει ότι οι πελάτες τους εξοικειώνονται αργά αλλά σταθερά με τις νέες τεχνολογίες, ωστόσο η σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη δείχνει ότι υπάρχουν ακόμη σημαντικές προοπτικές περαιτέρω αύξησης των e-συναλλαγών στην Ελλάδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις 1 στους 20 Ελληνες χρησιμοποιεί συστήματα ηλεκτρονικής τραπεζικής, με το αντίστοιχο χάσμα έναντι της Ευρωπαϊκής Ενωσης να εκτοξεύεται στις 27 ποσοστιαίες μονάδες το 2009 (5% σε σχέση με 32%). Ενθαρρυντικό είναι πάντως το γεγονός ότι το 10% των Ελλήνων έχει χρησιμοποιήσει το ίντερνετ για να παραγγείλει ή να αγοράσει αγαθά ή υπηρεσίες, με τα αντίστοιχα ποσοστά ωστόσο στην υπόλοιπη Ευρώπη να κινούνται σε επίπεδα 3,5 φορές υψηλότερα.

«Διαβλέπουμε ότι το ίντερνετ θα αποτελέσει βασικό κανάλι επικοινωνίας με τον πελάτη στο μέλλον, αντικαθιστώντας σε σημαντικό βαθμό το κλασικό μοντέλο τραπεζικής που προϋποθέτει προσωπική επαφή» τονίζει ο κ. Alain Bulbulyan, CEO & Managing Director της Credicom Consumer Finance που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα.

Τα πρώτα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση έχουν γίνει στην καταναλωτική πίστη με τη διάθεση δανείων και πιστωτικών καρτών, ενώ το τελευταίο διάστημα προσφέρονται online καταθετικοί λογαριασμοί με υψηλότερα επιτόκια από τους αντίστοιχους συμβατικούς, που μοναδικό περιορισμό έχουν ότι ο κάτοχός τους μπορεί να διενεργεί συναλλαγές μόνον εκτός του γκισέ. Ο κ. Bulbulyan σημειώνει ότι «η νέα γενιά καταναλωτών χρησιμοποιεί το ίντερνετ ως βασικό μέσο για την ενημέρωση και τις συναλλαγές της, ενώ τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν μια γενικότερη αύξηση των χρηστών του ίντερνετ». Η γαλλική εταιρεία που είναι θυγατρική της Credit Agricole, βασικού μετόχου της Εμπορικής Τράπεζας, έχει δημιουργήσει μία εξειδικευμένη ιστοσελίδα «με στόχο να καλύψει τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή με ευκολία, αμεσότητα, ταχύτητα, ασφάλεια και υπηρεσίες διαθέσιμες 24 ώρες το 24ωρο και τις επτά ημέρες της εβδομάδας».

«Ζούμε σε ένα περιβάλλον που αλλάζει διαρκώς και δεν είναι πάντα προβλέψιμο» υπογραμμίζει ο κ. Βulbulyan, εξηγώντας ότι «οι εταιρείες που θα επιβιώσουν σε αυτό το δυναμικό περιβάλλον θα πρέπει να διαθέτουν μια σειρά στοιχείων που να ταιριάζουν στο προφίλ του σύγχρονου καταναλωτή: ευελιξία, ανταγωνιστικά προϊόντα, τεχνογνωσία, σταθερότητα, άμεση ανταπόκριση» .

Υψηλά επίπεδα ωριμότητας
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών, μέσα στο 2009 συνολικά 400.000 ενεργοί χρήστες (φυσικά πρόσωπα) πραγματοποίησαν πάνω από 13,5 εκατομμύρια logins και συναλλαγές αξίας σχεδόν 4 δισ. ευρώ. Την ίδια περίοδο πάνω από 71.000 ενεργά νομικά πρόσωπα πραγματοποίησαν 10 εκατομμύρια logins και συναλλαγές ύψους 19 δισ. ευρώ. Εξάλλου, στο τέλος του 2009 περισσότερα από 1.719.800 φυσικά και νομικά πρόσωπα είχαν εγγραφεί στις συγκεκριμένες υπηρεσίες αντί μόλις 100.000 το 2004. Οπως προκύπτει από έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η ηλεκτρονική τραπεζική έχει πλέον φθάσει σε υψηλά επίπεδα ωριμότητας.

Ειδικά προϊόντα για τους online καταναλωτές

Η Εurobank και η Τράπεζα Πειραιώς έχουν δημιουργήσει ειδικά καταθετικά προϊόντα που διατίθενται μέσω του ίντερνετ. Αναλυτικότερα, η Εurobank προσφέρει τον λογαριασμό «Live», ο οποίος ανοίγει μόνο online και με μία επίσκεψη σε κατάστημα της τράπεζας. Το επιτόκιο για ποσά άνω των 3.000 ευρώ ανέρχεται σε 2%, ενώ η εξυπηρέτηση του αποταμιευτή γίνεται από όλα τα δίκτυα της τράπεζας, εκτός του ταμείου των καταστημάτων. Ο καταθέτης έχει πρόσβαση στα χρήματά του με την κάρτα μετρητών για να εξυπηρετείται σε 800 ΑΤΜ σε όλη την Ελλάδα, ενώ με τη χρεωστική κάρτα έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί αγορές με αυτόματη χρέωση του λογαριασμού του και αναλήψεις μετρητών σε όλα τα ATM με το σήμα Maestro. Από την άλλη, είναι δυνατή η χρήση όλων των εναλλακτικών δικτύων e-Banking, Europhone Banking, ATM και APS (κέντρα πληρωμών αυτόματων συναλλαγών) για καταθέσεις, αναλήψεις, πληρωμές, μεταφορές, καθώς και για ενημέρωση.

Ανάλογης λογικής είναι και ο λογαριασμός Winbank Direct της Τράπεζας Πειραιώς, που αποτελεί έναν συνδυασμό τρεχούμενου λογαριασμού και προθεσμιακής κατάθεσης. Ο κάτοχός του μπορεί μέσω ίντερνετ να ορίζει και να παραμετροποιεί όλα τα χαρακτηριστικά της κατάθεσης, απολαμβάνοντας υψηλές αποδόσεις που μπορούν να ανέλθουν ως και το 4,25%. Ο πελάτης ορίζει ένα ποσό που θα παραμένει στον τρεχούμενο λογαριασμό σε κάθε ανανέωση της προθεσμιακής. Με το ποσό αυτό θα μπορεί να καλύπτει τα τρέχοντα έξοδά του. Ολο το υπόλοιπο ποσό θα μεταφέρεται αυτόματα στην προθεσμιακή κατάθεση. Ολα αυτά μπορούν να μεταβληθούν online, μέσω της υπηρεσίας e-banking της winbank Direct.

 

30/01/2011 - Άγης Μάρκου / tovima.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;