Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Relax, another Optus fail in on the way

Το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της Αυστραλίας δικαίωσε την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας (ACCC) και έκρινε ως παραπλανητική την χρήση της λέξης "απεριόριστα" στις διαφημίσεις ευρυζωνικών προϊόντων. Συγκεκριμένα την Δευτέρα 14/2, ο πρόεδρος του δικαστηρίου Anthony North συμφώνησε πως η χρήση της λέξης "απεριόριστα" στις διαφημίσεις της εταιρείας Optus είναι παραπλανητική, απαγορεύοντας την χρήση της και επιβάλλοντας ασφαλιστικά μέτρα στην εταιρεία.

Tα πακέτα που διαφήμιζε η εταιρεία στον αυστραλιανό τύπο προέβλεπαν πως όταν ο χρήστης ξεπεράσει το όριο των 15GB ή 30GB (ανάλογα το πακέτο) η ταχύτητα πρόσβασης στο διαδίκτυο θα πέφτει στα 256kbps. H ΑCCC μετά από σχετική έρευνα έκρινε πως η ταχύτητα αυτή είναι πρακτικώς άχρηστη για να δει κάποιος ένα βίντεο στο YouTube ή να κάνει μία βιντεοκλήση στο Skype. H αυστραλιανή αρχή σημειώνει πως ο περιορισμός αυτός αναγράφεται μεν στην διαφήμιση, όπως η αναγραφή αυτή γίνεται με πολύ μικρά γράμματα.

«Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί πριν ισχυριστούν δημοσίως πως οι υπηρεσίες που προσφέρουν είναι απεριόριστες. Αν υπάρχουν περιορισμοί, τότε διατρέχουν τον κίνδυνο να χαρακτηριστούν οι διαφημίσουν ως παραπλανητικές και να τύχουν της ανεπιθύμητης -για αυτούς- προσοχής της ACCC», δήλωσε ο πρόεδρος της ACCC Graeme Samuel.

«Είναι απλώς απαράδεκτο να αναγράφεται με πηχυαία και έντονα γράμματα η λέξη "απεριόριστα" και από κάτω να θάβονται σημαντικοί όροι, όπως έπραξε η Optus σε αυτήν την περίπτωση. Ακόμα περισσότερο η αναφορά στους όρους της υπηρεσίας δεν είναι αρκετή και θα πρέπει να εξηγούνται στους καταναλωτές οι συνέπειες των όρων αυτών επί της λειτουργικότητας της προσφερόμενης υπηρεσίας.»

Η εταιρεία παραδέχθηκε στο δικαστήριο πως το πακέτο καρτοκινητής Turbo Max και Turbo Text καθώς και το double-play πακέτο Fusion διαφημίζονται με παραπλανητικό τρόπο και εξαπατά τους καταναλωτές.

Επιπλέον της συγκεκριμένες απαγόρευσης, το δικαστήριο επέβαλε στην εταιρεία ασφαλιστικά μέτρα διάρκειας δύο ετών, σύμφωνα με τα οποία:

  • δεν επιτρέπεται η διαφήμιση προπληρωμένων κινητών υπηρεσιών με τον ισχυρισμό πως ο καταναλωτής μπορεί να κάνει απεριόριστες κλήσεις όταν υπάρχουν περιορισμοί στον τύπο (δίκτυα), το πλήθος ή την συνολική διάρκεια των κλήσεων. Επίσης δεν επιτρέπονται διαφημίσεις για απεριόριστα SMS όταν υπάρχουν περιορισμοί στον τύπο (δίκτυα) ή το πλήθος των SMS που μπορούν να σταλούν.
  • δεν επιτρέπεται η διαφήμιση σταθερών τηλεφωνικών υπηρεσιών με απεριόριστες κλήσεις όταν υπάρχουν περιορισμοί στον τύπο, το πλήθος ή την συνολική διάρκεια των κλήσεων.

Η κοινότητα του adslgr.com έχει καταθέσει σχετική μεταξύ άλλων πρόταση προς το Φόρουμ για την Ψηφιακή Ελλάδα 2020, την ΕΕΤΤ και την Γενική Γραμματεία Επικοινωνιών για τον περιορισμό του όρου "απεριόριστα" στις σχετικές διαφημίσεις.

 

15/02/2011 - nm96027 / adslgr.com με πηγές από accc.gov.au & theregister.co.uk

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;